Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan

Vierailija
18.06.2025 |

Kommentit (1343)

Vierailija
1281/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä jotka on pakkotyön kannalla, eli työn josta ei saa oikeaa palkkaa, tehnyt palkatonta työtä? 

362vrk mä sitä oon tehny

Vierailija
1282/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu työttömyyteen on työpaikka ja palkka työstä. Noiden avustajien palkka voisi olla 600 euroa kuussa ovat laskeneet että sillä pärjää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä jotka on pakkotyön kannalla, eli työn josta ei saa oikeaa palkkaa, tehnyt palkatonta työtä? 

Olen asunut kommuunissa. Mutta koin saavani siitä vastiketta. Ja ystäviä. Mutta en todellakaan kannata pakkotyötä. Se on hyväksikäyttöä. Ne pakkotyöpaikat, voi laittaa jakoon sellaisille, jotka haluaa niihin. Sellaisiakin on. Haluavat päiviinsä sisältöä. Ai niin työttömät ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Vain pakkotyötä. Aika ristiriita? 

Vierailija
1284/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minne? Määrääkö hallitus työnantajalle sanktion, jos ei suostu ottamaan?

Esim ikealle tekemään pöytiä.

Saataisiin investointeja suomeen sillä

Vierailija
1285/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä irti aikuisista ihmisistä. Mafialla ei saa kiristää. Jokainen tarvitsee kodin, ruokaa ja muuta, ilman kiristystä.

Vauvapalstan kirjoittajat ovat todella ristiriitaisia. Mieli kääntyy aina, kun aihe vaihtuu. Joku aika sitten täällä puolustettiin kuntouttavaa työtoimintaa vimmatusti. Nyt taas vastaava asia on maailman kamalin.

Jos olette joskus käyneet kierrätyskeskuksissa, niin niiden henkilökunta on kuntouttavassa työtoiminnassa olevia työttömiä, ja he palvelevat asiakkaita varsin ystävällisesti, vaikka eivät saa palkkaa. Todennäköisesti he eivät olisi siellä, jos saisivat vapaasti valita, mutta ei siellä kukaan pahoinpitele asiakkaita eikä ole muutenkaan töykeä, päinvastoin. Palvelu on oikein ystävällistä.

Vaikea sanoa. Sen jälkeen kun kuntouttava työtoiminta ja jopa täysin työkykyisten työttömien pakottaminen karenssilla uhkaamaalla tuonne sakkomaksuissa säästämiseksi tuli kunnilla yleiseksi toimintatavaksi, lopetin kierrätyskeskuksissa käymisen ja myös kierrättämisen.

Yli 20 vuotta kaikki ylimääräinen kama on mennyt joko myyntiin, tutuille tai kaatikselle.

Vierailija
1286/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

362vrk mä sitä oon tehny

Ei tuo ole mikään ratkaisu työttömyyteen, silti ne samat ihmiset on sen vuoden jälkeen taas työttömiä. Ei nää temput auta kuin väliaikaisesti, tarvitaan ihan oikeita työpaikkoja jossa maksetaan ihmisille palkka. 

Vierailija
1287/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työstä ei saa kunnon palkkaa, se on varastamista, hyväksikäyttöä, alistamista ja kilpailun vääristämistä. 

Pidä tuommonen puhe palvelukseen astuville varusmiehille

En puhunut koulutusajasta. Varusmiespalvelus on koulutusta. He saavat vuokran, ruuat, vaatteet , terveydenhuollon, rokotukset , matkaliput yms. Miksi se aina unohdetaan? Moni on armeijassa saanut parhaan terveydenhuollon. 

Vierailija
1288/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kommuunissa. Mutta koin saavani siitä vastiketta. Ja ystäviä. Mutta en todellakaan kannata pakkotyötä. Se on hyväksikäyttöä. Ne pakkotyöpaikat, voi laittaa jakoon sellaisille, jotka haluaa niihin. Sellaisiakin on. Haluavat päiviinsä sisältöä. Ai niin työttömät ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Vain pakkotyötä. Aika ristiriita? 

Outoa että ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Kyllähän siinä sitten haisee kyykytyksen maku. 

Vierailija
1289/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisi yleistukeani vastaan mennä eduskuntaan käsittelemään kansanedustajien kuitteja, kunhan ensin heidän perustukea muhkeammat VEROTTOMAT kulukorvauksensa muutetaan kuittiperusteisiksi korvauksiksi, jossa on tarkat kriteerit ja ylärajat. Voisin olla myös kansanedustaja-asuntolassa valvojana, kun kauempaa töihin tulevien kansanedustajien asumiskulukorvaus muutetaan mahdollisuudeksi ilmaiseen majoitukseen asuntolassa. Jos haluaa asua leveämmin ja ottaa vaikka perheen mukaan, maksakoon sitten asumisensa itse.

Miks luulet et saisit tehä jotain siistiä sisätyötä. Sut laitetaan ulkohommiin

Harvemmin niitä vanhuksia ulkona pidetään joita työttömät halutaan hoitamaan. Toki voivat myös ulkoiluttaa. En itse haluaisi kyllä olla moni sairas vanhus ja joutua jonkun kädettömän vätyksen kuskattavaksi, joka ei osaa tehdä mitään jos saan vaikkapa jonkun kohtauksen. 

Teiät työttömät laitetaan raivaamaan metsää vesurilla tai poimimaan marjoja

Entäs jos ihmiset ei enää tottele narsisteja, sosiopaatteja sun muita hyväksikäyttäjiä. Maksakaa työstä oikea palkka. 

Eihän varusmiespalveluksestakaan makseta ja se on paljon rankempaa ku marjanpoiminta 

Tietääkseni varusmiehet eivät maksa ruoasta, vedestä, sähköstä ja punkastaan mitään mitä saavat armeijan aikana ja saavatko vielä jotain päivärahaa lisäksi? 

Vierailija
1290/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei saa tehdä.vapaaehtoistöitä, mutta pakkotyötä pitää tehdä. Ja Suomi on sivistymaa? 

Vierailija
1291/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveille yli 3 vuotta työttömänä olleille työvelvoite.

Vierailija
1292/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisi yleistukeani vastaan mennä eduskuntaan käsittelemään kansanedustajien kuitteja, kunhan ensin heidän perustukea muhkeammat VEROTTOMAT kulukorvauksensa muutetaan kuittiperusteisiksi korvauksiksi, jossa on tarkat kriteerit ja ylärajat. Voisin olla myös kansanedustaja-asuntolassa valvojana, kun kauempaa töihin tulevien kansanedustajien asumiskulukorvaus muutetaan mahdollisuudeksi ilmaiseen majoitukseen asuntolassa. Jos haluaa asua leveämmin ja ottaa vaikka perheen mukaan, maksakoon sitten asumisensa itse.

Harvemmin niitä vanhuksia ulkona pidetään joita työttömät halutaan hoitamaan. Toki voivat myös ulkoiluttaa. En itse haluaisi kyllä olla moni sairas vanhus ja joutua jonkun kädettömän vätyksen kuskattavaksi, joka ei osaa tehdä mitään jos saan vaikkapa jonkun kohtauksen. 

Entäs jos ihmiset ei enää tottele narsisteja, sosiopaatteja sun muita hyväksikäyttäjiä. Maksakaa työstä oikea palkka. 

Eihän varusmiespalveluksestakaan makseta ja se on paljon rankempaa ku marjanpoiminta 

Tietääkseni varusmiehet eivät maksa ruoasta, vedestä, sähköstä ja punkastaan mitään mitä saavat armeijan aikana ja saavatko vielä jotain päivärahaa lisäksi? 

Josu työttömät suostuis asumaan kasarmeissa 12 hengen tuvissa niinku varusmiehet meillä ei ois mitään velkaantumisongelmaa

Vierailija
1293/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se työ olisi kun töitä ei vaan  ole.

Vierailija
1294/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi isompien kaupunkikeskittymien päättäjien ahneus kostautuu heille itselleen  nyt kun vievät ison osan väestöä pois pienistä maalaiskylistä, joissa oli enemmän yhteisöllistä toisista huolehtimista. Nyt sitten lasku onkin iso kun kaupungit ei pysty tai ei haluakkaan tarjota noille ihmisille sitä samaa turvaa vaan ihmiset istuu kolhoissa kaupunki asunnoissaan työttöminä. Maaseutu ym pienissä kyläyhteisöissä heillä sentään oli niitä maatilojen ym töitä ja omavaraisuutta. Se kyllä voisi olla yksi syy mikä nyt meni pieleen ja on mennyt pieleen muuallakin maailmassa. Suomessa ei vielä yhtä pahana nämä slummit näyttäydy. 

Vierailija
1295/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josu työttömät suostuis asumaan kasarmeissa 12 hengen tuvissa niinku varusmiehet meillä ei ois mitään velkaantumisongelmaa

Jos vapautuisi sen jälkeen työttömyydestä, niin moni sen 6 kk siellä olisi mielellään. Kaikista köyhimmille se olisi taloudellinen nousu. 

Vierailija
1296/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te vihaatte niin paljon heikoimmassa asemissa olevia esim. Lapsia ja vanhuksia, että haluatte laittaa heidät ties minkä kaheleiden "autettaviksi" ja työnneltäviksi. En minä ainakaan halua ties mitä kouluttamatonta narkkia, sekopäätä, varasta, hyväksikäyttäjää, rais karia jne. "huolehtimaan" vanhuksista joita tässä mielipuolen ideassa nimenomaan tarkoitettiin. Hulluksiko olette tulleet? Halautteko itse että joku sekopää sitoo teidät pyörätuoliin ja vie pienelle seikkailulle? Näille kun ei soveltuvuus kokeita aleta järjestellä eikä kenelläkään ole aikaa eikä resursseja heitä vahtia. 

Tämä! En todellakaan halua olla vanhus jota tulee ulkoiluttaa, pesee, kääntelee joku pakkotyöllistetty, katkera ja vihainen orjaksi alennettu työtön. Mihin luulette heidän sen vihansa ja turhautumisensa purkavan? Maailma on täynnä ihmisiä joita ei tule laskea 100 mertiä lähemmäs yhtään vanhusta ja te haluatte ne vanhainkoteihin pyörimään. 

Kylhä varusmieskuljettajat hoitaa tonttinsa pääsääntösesti mukisematta vaikka ne on ilmasta työvoimaa eli ei saa rekkakuskin tessin mukasta palkkaa vaan vaan sen 5€ päivärahan.

Varusmiespalvelusta suorittava henkilö on hieman eriasia kun pakkotyöllistetty köyhä. Armeijan palvelushan on täysin vapaaehtoinen, sitähän voi valita myös siviilipalveluksen, kieltäytyä tai hankkia vapautuksen, ei ole vaikeaa. Kukaan ei todellakaan ole intissä väkisin. Oletko idootti?  

Ainiin ja armeija on Suomessa miehille pakollinen, idioottti. Suomessa ei oo vapaaehtoisarmeijaa niinku Irlannissa.

Kaikki saa halutessaan vapautuksen. Niin minäkin kun ei kiinnostanut. Vapaaehtoisesti sinne mennään jos mennään. Pakko ei ole kun vaihtoehtoja löytyy ja vapautuksen saa sormia napsauttamalla. 

Sulla on kyllä jotain muutaki korvien välissä vikana ja sen takianet kelpaa työelämäänkään.

Olen kyllä ollut työelmässä vakituisesti 16 vuotiaasta asti. Sitä ennen tein vain kesäisin töitä. Armeijaan en mennyt pelleilemään kun tienasin ennemmin senkin ajan elantoa ja talo rahoja. Oli katsos parempaa tekemistä kun leikkiä sotaa ja juosta metsissä huutamassa pam pam, ampu tulee. 

No mitä sua sit haittaa tää et lorvijat pannaan töihin 😁

Koska en halua kouluttamattomia ja soveltuvuuskokeita skipanneita mahdollisesti tie mitä mielenvikaisia, narkomaaneja, varkaita jne. Hoitamaan itseäni, vanhempiani, läheisiäni, ketään ihmisiä tai edes sinun koiraasi. Koska ymmärrän mitä seuraa kun ihminen pakotetaan työhön jota hän ei halua tehdä? Koska ymmärrän miten vaarallinen katkera ja vihainen ihminen voi olla? Koska tiedostan että kellään ei ole mitään resursseja valvoa näitä orjaksi alennettuja. Koska haluan jatkossakin saada palkkaa työstäni, enkä joutua erotetuksi jotta minut voidaan palkata samaan työhön yleistuella johon tämä tulee johtamaan. Aloitetan vaikka näistä syistä. 

Sä oot oikeesti jotenki nii kognitiivisesti ja kehityksellisesti vajavainen et sä sait vapautuksen siks sieltä armeijasta ja sun oma psykologinen suojamekanismi on selittää ettet halunnu mennäkään sinne.

Mä mielelläni tuun "hoitaa" sua aikanaan ku joudut johonkin hoitokotiin. Tuut hyvin pian huomaamaan miksi sinne EI TODELLAKAAN PIDÄ ketään pakottaa tekemään työtä jossa taitojen lisäks tarvitaan esim. Empatia kykyä. Multa ei sellasta löydy, eli mua ei haittaa esim. pestä sua jääkylmällä vedellä, pukee vaatteita päin helvettii niin että ne painaa ja puristaa, antaa sun makaa paskoissas, tumppaa sun pyörätuolii mäkee alas jne. Kato mul on hullun paperit, mä voin näyttää kuin hullu mä osaan olla nii ehkä ymmärrät miks tonne ei pidä laittaa pakolla ihmisiä joita ei testata, tutkita huolella ja kouluteta. 

Osaat varmaan siivota. Graffittien poistoon tarvitaan porukkaa. Ja suurten autoteidennvarsille kuusiaitaa, jonka huoltamiseen tarvii porukkaa...

Vierailija
1297/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen työvelvoite ja mihin työhön? Miten tämä järjestetään niin, että se ei riko lakia orjuuden määritelmästä, ei ole kommunismia, ei ole ihmiskauppaa jne? Miten työvelvoite toteutuu käytännössä jos työpaikkoja ei ole? Jos valtiolla/kunnilla on esim. hoitotyötä niin hoitotyöstä tulee maksa asiallinen sopimusten mukainen palkka koska meillä on koulutettuja lähihoitajia paljon jotka sanovat, että töitä on vaikea löytää. 

Vierailija
1298/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä sitä olisikin hienoa kasvattaa vaimon kanssa muutama lapsi.

Vierailija
1299/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen työvelvoite ja mihin työhön? Miten tämä järjestetään niin, että se ei riko lakia orjuuden määritelmästä, ei ole kommunismia, ei ole ihmiskauppaa jne? Miten työvelvoite toteutuu käytännössä jos työpaikkoja ei ole? Jos valtiolla/kunnilla on esim. hoitotyötä niin hoitotyöstä tulee maksa asiallinen sopimusten mukainen palkka koska meillä on koulutettuja lähihoitajia paljon jotka sanovat, että töitä on vaikea löytää. 

Työtähän lähäreille olisi vaikka kuinka, mutta hyvinvointialöueillahan ei ole varaa palkata ketään, päinvastoin, vähentävät väkeä.

Vierailija
1300/1343 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten tyhmyys on kyllä jotain...miksi pitää matkia Tanskaa ja Ruotsia, joilla on nyt isot ongelmat rikollisuuden kanssa.  Nyt hätäkeinona ovat keksineet noita uusia malleja mukamas. Suomi taisteli itselleen itsenäisyyden vain seurataakseen Ruotsia ja Tanskaa kaikkeen paskaan. Ei hyvää päivää. Suomalaisten katse ei ole siinä millaisen yhteiskunnan olisimme halunneet vaan piti Ruotisin perässä tehdä tyyliin kaikki mokat. 

Ruotsissa ja Tanskassa on hurjan paljon  parempi työttömyysturva kuin Suomessa. Sillä voi elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi