Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1011)
Vierailija kirjoitti: Modernia orjuuttahan tuo on. Ei makseta oikeaa palkkaa, vaan sen verran, että henkilö saa päälleensä asunnon ja ruokaa.
Se työmarkkinatuki ei edes riitä asuntoon ja ruokaan. Vain toiseen noista. Omistusasuntoon kun ei saa enää asumistukea.
Ja jatkan vielä että voin kuvitella että pystyn hoitamaan monenlaisia työtehtäviä joten innoissaan varmasti olisi yritys minut " töihin" ottamassa, sitten ei tarvitse maksaa työntekijälle kun minut saa ilmaiseksi
Saanen muuten huomauttaa että ns Tanskan mallissa se tuki jonka näistä velvoitetöistä saa, on minimissään 2400 e, verot pois mutta onhan se eri summa kuoin millä Suomessa maksettaisiin. Kuinka monta tuntia minun pitäisi 300 e saadakseni työskennellä? Maksetaanko matkat? Nyt ei lue usein varaa edes bussilippuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkan vielä että voin kuvitella että pystyn hoitamaan monenlaisia työtehtäviä joten innoissaan varmasti olisi yritys minut " töihin" ottamassa, sitten ei tarvitse maksaa työntekijälle kun minut saa ilmaiseksi
Saanen muuten huomauttaa että ns Tanskan mallissa se tuki jonka näistä velvoitetöistä saa, on minimissään 2400 e, verot pois mutta onhan se eri summa kuoin millä Suomessa maksettaisiin. Kuinka monta tuntia minun pitäisi 300 e saadakseni työskennellä? Maksetaanko matkat? Nyt ei lue usein varaa edes bussilippuun.
Kyllä me lähdemme siitä, että 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa töitä kolmeen sataan. Keneltäkään ei vaadita kohtuuttomia. EK
Vierailija kirjoitti:
Kannattan myös sitä että työttömät velvoitetaan töihin. Ei ole mitään järkeä että työkykyiset työttömät makaa kotona ja samalla tänne tuodaan ulkomailta työvoimaa koska suomessa on työvoimapula. Työttömät pitäisi velvoittaa tekemään töitä niillä aloilla millä on työvoimapula.
Siksi persut,ytk ja olen duunari.
Niin varmaan olet 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ime paskasta munaa, kokkarehuora
EI EI EI EI - meidän täytyy saada loisia maailman tappiin asti vastikkeetta muiden rahoilla. Ja maailmalta on haalittava mahdollisimman paljon kaltaisiani loiseläjiä. Kiitos! (Käännä kylkeäni ja pieraisen. Kroohhhhh)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työstä saisi palkkaa? Kuka hullu nyt työttömyyskorvauksella menisi töihin. Jos on töitä niin niistä kuuluu maksaa palkkaa.
Ja kuka hullu palkkaisi ketään, jos saa hommiin työvelvoitettuja työttömiä?
Eihän näitä yksityisten työnantajien käyttöön ole aikomuskaan antaa ilmaiseksi työvoimaksi.
Ihan samalla tavalla julkisella puolella on ihmisiä palkkatöissä, tollo.
Vierailija kirjoitti:
EI EI EI EI - meidän täytyy saada loisia maailman tappiin asti vastikkeetta muiden rahoilla. Ja maailmalta on haalittava mahdollisimman paljon kaltaisiani loiseläjiä. Kiitos! (Käännä kylkeäni ja pieraisen. Kroohhhhh)
Työstä kuuluu maksaa palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ime paskasta munaa, aivoton kokkarehuora.
Tosiasia on, ettei Suomessa vaan enää riitä töitä kaikille. Ja mitä tekee hallitus ja eduskunta. Kääntävät selkänsä suomalaisten hädälle.
En lukenut koko ketjua. Mutta kuka käskisi entiset kansanedustajat ja ministerit töihin. Sopeutumisraha on tonneja kuukaudessa, eikö senkin eteen voisi tehdä pakkotyötä? Osaamista löytyy, miksei sitä hyödynnetä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun ei saa töitä vaikka hakee? En halua loisia mutta en väkisinkään voi töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me lähdemme siitä, että 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa töitä kolmeen sataan. Keneltäkään ei vaadita kohtuuttomia. EK
Mitäs työttömillä on muuta kuin aikaa. Voisivat hyvinkin tehdä 12 tuntisia työpäiviä kuten ulkomaiset marjanpoimijat . Ja töihin pääsee kävellen, fillarilla tai liftillä jos fyrkkaa ei oo. (Huom. Sarkasmia)
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua. Mutta kuka käskisi entiset kansanedustajat ja ministerit töihin. Sopeutumisraha on tonneja kuukaudessa, eikö senkin eteen voisi tehdä pakkotyötä? Osaamista löytyy, miksei sitä hyödynnetä.
Joo he voisivat tehdä avustavia töitä k-edustajille. Antaa vaan lopputilit nykyisille avustajille kuten esmes Lindgrenille.
Vierailija kirjoitti:
Purran erityisavustaja velvoittaisi työttömät töihin
Sosiaaliturva|Jussi Lindgren panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi. Kyse ei kuitenkaan olisi hänen mielestään pakkotyöstä.
Juu ja mitähän työtä ja kuinka monta tuntia päivässä vastaa 500 e kuukausitulo nettona.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan unelmatyöntekijä saada ilmaiseksi töihin. Olen 42 v ja yhden kouluikäisen lapsen yh. Minua voi kiristää sillä ettei saada toimeentulotukea mitä joudun hakemaan työttömyyskorvauksen lisäksi että tulemme toimeen.
Olen terve, täysin työkykyinen, opinnäytetyö puuttuu sos alalta, ja olisin valmis sosionomi ( opinnot jäivät kesken perhekriisin takia,,olin sairaslomalla ja lopetin ne, en kerro enempää tunnistamisen pelossa).
Työkokemusta löytyy niin kaupan, hallinnon, siivouksen, hoito ja kasvatusalan, lastensuojelun,varhaiskasvatuksen sekä ict alalta. Olin toisessa eu maassa töissä 12 uutta ja englanti sekä tämän toisen maan kieli on erinomaisella tasolla.
Olen muuttanut pari kertaa ulkomaille ja opetellut ko maan kielen ja hankkinut töitä.
Saan toimeentulotukea pojan kanssa n 300 e kk eli sen saamikseksi olisi mentävä ilmaiseksi töihin. Palkkatöihin en älyttömästä hakemisesta huol
Kyllä nimenomaan älytön ehdotus. Ja itsekin olen ollut yksinhuoltaja 3 lasta ja tehnyt siinä sivussa työpäivää joka matkoineen noin 11 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä kuuluu maksaa palkka.
No sehän oliskin kun muutaman satasen työttömyyskorvausta saavat laitetaan kokoaikatyöhön ja ilmaiseksi työnantajalle ja yhteiskunta eli me kaikki veronmaksajat maksaisimme sen ns. palkan (300-500 e netto). Kyllähän se työnantajapuoli hihkuis onnesta js kiittelis OrpoPurraa oikein vuolaasti. Lopputulos muutama kuukausi töitä ja uudet työttömät töihin ja ne toiset kotiin. Että ketäs muuta tuo hyödyttäis kuin sitä työnantajaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoivaa? Johon kokemattomat ja hoitajan hommiin kouluttamattomat ihmiset pakotetaan? On niillä vanhuksilla varmaan kivat oltavat sitten...ja varsinaiset palkatut ja koulutetut hoitajat joutuu jonon jatkoksi kun hommathan hoituu nyt ilmaiseksi. Ei heitä enää tarvita.
Millä meriiteilla tuo tyyppi on tohtori.
Itse olen työkyvytön (fyysinen vamma) lähihoitaja. Enköhän minäkin menisi vanhuksia hoitamaan ihan palkalla jos työkyky siihen riittäisi. En voi tehdä myöskään muuta fyysistä työtä kuten noukkia niitä roskia...
Ei kai tässä työkyvyttömistä puhutakaan, vaan työttömistä työkykyisistä henkilöistä.
Noin 1/3 pitkäaikaistyöttömistä on nimenomaan todellisuudessa työkyvyttömiä. Ihan tutkitusti. Eivät vaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Itsekään en pääse.
EU on kieltämässä ilmaiset harjoittelut opiskelijoilta. Ei varmasti tule menemään läpi siellä mikään Suomen oikeiston puuhaama pakkotyö viimesijaisia tukia vastaan.
Eihän EU antanut myöskään "kevytautoja" 15-vuotiaiden ajettaviksi, kuten oikeisto täällä tolkkua vajaina ajoi lakiin. Jo 17-vuotiaiden ajoluvat murhaa nuoria kokoomuksen, kepun ja persujen tolkunpurun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työttömillä on muuta kuin aikaa. Voisivat hyvinkin tehdä 12 tuntisia työpäiviä kuten ulkomaiset marjanpoimijat . Ja töihi
Sarkasmia? Vaadit aika paljon sivistystä itäsuomalaiselta yh-puupäältä, punavihreitten uskolliselta, aivottomalta äänestäjältä, joka syö korvaustulonsa siiderissä ja suklaassa ja itkee lisää "liksaa".
Minä olen varmaan unelmatyöntekijä saada ilmaiseksi töihin. Olen 42 v ja yhden kouluikäisen lapsen yh. Minua voi kiristää sillä ettei saada toimeentulotukea mitä joudun hakemaan työttömyyskorvauksen lisäksi että tulemme toimeen.
Olen terve, täysin työkykyinen, opinnäytetyö puuttuu sos alalta, ja olisin valmis sosionomi ( opinnot jäivät kesken perhekriisin takia,,olin sairaslomalla ja lopetin ne, en kerro enempää tunnistamisen pelossa).
Työkokemusta löytyy niin kaupan, hallinnon, siivouksen, hoito ja kasvatusalan, lastensuojelun,varhaiskasvatuksen sekä ict alalta. Olin toisessa eu maassa töissä 12 uutta ja englanti sekä tämän toisen maan kieli on erinomaisella tasolla.
Olen muuttanut pari kertaa ulkomaille ja opetellut ko maan kielen ja hankkinut töitä.
Saan toimeentulotukea pojan kanssa n 300 e kk eli sen saamikseksi olisi mentävä ilmaiseksi töihin. Palkkatöihin en älyttömästä hakemisesta huolimatta kelpaa?
Varsinkin yksi huoltajia tämä tulee koskettamaan melkein kaikkia jos ovat työttöminä, asumistuki ja peruspäiväraha ovat niin pienet ettei niillä makseta asuntoa kahdelle ja vielä ruokia päälle. Eli tt tukea on haettava.
Todella törkeä ehdotus mielestäni.