Purran erityisavustaja: Työttömät pakkotöihin työttömyyskorvausta vastaan
Tulihan se sieltä:
Kommentit (1011)
Amerikassa on nykyään sellaista nuorta sukupolvea, erityisesti poikia, jota ei työnteko kiinnosta. Ero Suomeen on kuitenkin se, että yhteiskunta ei Amerikassa näitä elätä, vaan vanhemmat elättävät.
Et ole kuullut anarkiasta?
Olen itse vakituinen työssäkäyjä, mutta en haluaisi nähdä aikaa, jolloin ihmisillä ei ole rahaa ruokaan tai asuntoon. Eläisimme keskellä selviytymisnäytelmää, ja ne keillä jotakin on, joutuisivat sen edestä taistelemaan. Kukaan ei olisi enää turvassa.
Sosiaaliturvan lakkauttamista haluavat, te joudutte ensimmäisenä kokemaan yhteiskuntarauhan järkkymisen. Kuinka voitte olla noin sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Kannattan myös sitä että työttömät velvoitetaan töihin. Ei ole mitään järkeä että työkykyiset työttömät makaa kotona ja samalla tänne tuodaan ulkomailta työvoimaa koska suomessa on työvoimapula. Työttömät pitäisi velvoittaa tekemään töitä niillä aloilla millä on työvoimapula.
Siksi persut,ytk ja olen duunari.
Kannatan. Jokaisen velvollisuus on tuoda oma panos yhteiskuntaan. Vapaamatkustajat painukoot neukkulaan.
En mäkään ymmärrä, että vastikkeetonta sopeutumisrahaa nostavat ex-kansanedustajat ja - ministerit lorvivat epätasa-arvoisesti. Sopeutumisrahat jäihin, loiset työttömyyskortistoon ja pakkotöihin vaikka lakaisemaan katuja, Purra ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on se, että näitten ehdottelijat pitävät itseään korvaamattomina ja immuuneina kyykytykselle.
Kyllä! Luin ketjun ja olen tyrmistynyt osan typeryydestä. Toisaalta, nyt ymmärrän millaisia ovat kok ja pers äänestäjät.
Jokainen jolla on järki päässä ymmärtää, ettei ilmaistyön teettäminen ole hyvä juttu kenellekään, ei edes vakituisille työntekijöille. Lopulta, ajan kuluessa ei ole muuta kuin ilmaisia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ymmärrä, että vastikkeetonta sopeutumisrahaa nostavat ex-kansanedustajat ja - ministerit lorvivat epätasa-arvoisesti. Sopeutumisrahat jäihin, loiset työttömyyskortistoon ja pakkotöihin vaikka lakaisemaan katuja, Purra ennen kaikkea.
Persut on menettämässä puolet paikoistaan. Pitäisi lyödä joku veto, kuinka moni pudonnut ke. jää loisimaan sopeutusrahalla, eikä mene sinne töihin - nauttimaan työmarkkinoiden välttämättömistä uudistuksista? Myös puoluetuki puolittuu, joten aikamoiset yt:t puoluetoimistolla ja muilla tukia saavilla tahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattan myös sitä että työttömät velvoitetaan töihin. Ei ole mitään järkeä että työkykyiset työttömät makaa kotona ja samalla tänne tuodaan ulkomailta työvoimaa koska suomessa on työvoimapula. Työttömät pitäisi velvoittaa tekemään töitä niillä aloilla millä on työvoimapula.
Kannatan. Jokaisen velvollisuus on tuoda oma panos yhteiskuntaan. Vapaamatkustajat painukoot neukkulaan.
Kyllä, kannatan minäkin. Sitä varten pitää perustaa lisää työpaikkoja. Esimerkiksi sote-sektorilla olisi paljon töitä, jos vain olisi rahaa millä maksaa palkkaa. Nyt hyvinvointialueet ovat joutuneet irtisanomaan henkilöstöä ja heille maksetaan palkan sijaan työttömyyskorvausta ja asumistukea. Ihan hyvin voisi maksaa palkkaa niin saisi myös työpanoksen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs on teidän duunareiden palkka? Jos yli 10 euroa niin aivan liian paljon ja kyllä teidänkin pitäisi tehdä töitä 5 eurolla, kuten maahan tuotavat työläisetkin tekee koska laiskat suomalaiset ei suostu tekemään.
Hallitus pakkotyöhön kesälomalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut on menettämässä puolet paikoistaan. Pitäisi lyödä joku veto, kuinka moni pudonnut ke. jää loisimaan sopeutusrahalla, eikä mene sinne töihin - nauttimaan työmarkkinoiden välttämättömistä uudistuksista? Myös puoluetuki puolittuu, joten aikamoiset yt:t puoluetoimistolla ja muilla tukia saavilla tahoilla.
Ei kiinnosta niin paljon että löisin vetoa. Hyvä kun lähtevät.
Jos julkisella sektorilla on tosiaan niin paljon töitä, että voidaan komentaa 200 000 työtöntä pakkotöihin, niin missä ne työpaikat on? Ei muuta kuin laittaa avoimet paikat hakuun. Kyllä suurin osa työttömistä haluaisi ihan itse hakea niitä töitä, jos niitä vain olisi. Mitään pakkoa tuskin tarvitsisi.
Rikolliset pitäisi ensimmäiseksi laittaa pakkotöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kannatan minäkin. Sitä varten pitää perustaa lisää työpaikkoja. Esimerkiksi sote-sektorilla olisi paljon töitä, jos vain olisi rahaa millä maksaa palkkaa. Nyt hyvinvointialueet ovat joutuneet irtisanomaan henkilöstöä ja heille maksetaan palkan sijaan työttömyyskorvausta ja asumistukea. Ihan hyvin voisi maksaa palkkaa niin saisi myös työpanoksen kä
Ja sotealalata tulee jäämään kymmeniä tuhansia hoitajia eläkkeelle seuraavan kymmenen vuoden sisään. Kuvitteleeko hallitus, että nämä hoitajat, jotka nyt on potkittu alalta, jäävät odottamaan sitä aikaa,kun taas on valtava pula hoitajista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpotetaan ikäjakaumaongelmaa jakamalla väärät lääkkeet poliitikkojen ja erityisavustajien vanhemmille. Se on enemmän todellista säästöä kuin hallitus on saanut aikaiseksi.
Noin luultavasti tuleekin käymään, jos jou kouluttamaton ja nykyisin ehkä myös lukutaidoton pitkäaikaistyövelvoitettu laitetaan lääkejakeluun. Tosin kansanedustajat, ministerit ja eritysavusajat ovat tulevaisuudessa paremmin palkattuja, joten heillä ehkä on varaa ostaa joku koulutettu sh hoitamaan lääkejakelut, joten...
Myös koulutettuja lähihoitajia on työttöminä, koska hallitus on leikannut hyvinvointialueilta niin paljon rahaa. Kannattaisi laittaa ne työpaikat avoimeen hakuun ja käyttää rahaa mieluummin palkkoihin kuin työttömyyskorvausten maksuun, niin saisi ihan oikeita koulutettuja lähihoitajia jakamaan lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neukkulassa ei ollut vapaamatkustajia yhtään. Jokaisella oli työpaikka ja juuri tällainen velvoitetyö. Joku saattoi jakaa vessapaperia vessaan menijöille ja toinen laskea lyijykyniä koulun varastossa. Joku saattoi olla jopa lääkäri tai vaikka avaruuslentäjä. Nämä taisivat saada sentään sata ruplaa paremman liksan kuin lyijykynän laskija. Neukkula oli lusmuveikkojen paratiisi, jossa jokainen kantoi panoksensa peliin EK:n malliin. Aito bisnes pyöri sitten jobbaamisessa ja länsituotteiden myyntiketjuissa, jotka me vanhemmat muistamme kaiholla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoivaa? Johon kokemattomat ja hoitajan hommiin kouluttamattomat ihmiset pakotetaan? On niillä vanhuksilla varmaan kivat oltavat sitten...ja varsinaiset palkatut ja koulutetut hoitajat joutuu jonon jatkoksi kun hommathan hoituu nyt ilmaiseksi. Ei heitä enää tarvita.
Millä meriiteilla tuo tyyppi on tohtori.
Itse olen työkyvytön (fyysinen vamma) lähihoitaja. Enköhän minäkin menisi vanhuksia hoitamaan ihan palkalla jos työkyky siihen riittäisi. En voi tehdä myöskään muuta fyysistä työtä kuten noukkia niitä roskia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kannatan minäkin. Sitä varten pitää perustaa lisää työpaikkoja. Esimerkiksi sote-sektorilla olisi paljon töitä, jos vain olisi rahaa millä maksaa palkkaa. Nyt hyvinvointialueet ovat joutuneet irtisanomaan henkilöstöä ja heille maksetaan palkan sijaan työttömyyskorvausta ja asumistukea. Ihan hyvin vo
Ja sotealalata tulee jäämään kymmeniä tuhansia hoitajia eläkkeelle seuraavan kymmenen vuoden sisään. Kuvitteleeko hallitus, että nämä hoitajat, jotka nyt on potkittu alalta, jäävät odottamaan sitä aikaa,kun taas on valtava pula hoitajista?
Kukaan ei tiedä tarkkaan, mikä on tilanne 10 vuoden päästä. Vain se on varmaa, että tilanne on silloin erilainen kuin nyt. Tekoäly tekee osansa, ja ihmistyövoiman tarve vähenee myös sote-alalla. Lääkkeenantorobotteja on jo olemassa, ja lääkärin töitäkin nopeutetaan tekoälyllä, joka teke diagnoosin virheettömämmin kuin ihmisaivot. Myös muistisairauteen on kehitetty entistä tehokkaampia lääkkeitä, joten ainakin hoivakotien tarve vähenee nykyisestä, kun entistä useamman on tulevaisuudessa mahdollista asua kotona tai yhteisöasumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhustenhoivaa? Johon kokemattomat ja hoitajan hommiin kouluttamattomat ihmiset pakotetaan? On niillä vanhuksilla varmaan kivat oltavat sitten...ja varsinaiset palkatut ja koulutetut hoitajat joutuu jonon jatkoksi kun hommathan hoituu nyt ilmaiseksi. Ei heitä enää tarvita.
Millä meriiteilla tuo tyyppi on tohtori.
Itse olen työkyvytön (fyysinen vamma) lähihoitaja. Enköhän minäkin menisi vanhuksia hoitamaan ihan palkalla jos työkyky siihen riittäisi. En voi tehdä myöskään muuta fyysistä työtä kuten noukkia niitä roskia...
Ei kai tässä työkyvyttömistä puhutakaan, vaan työttömistä työkykyisistä henkilöistä.
Pelottaa oikeasti, että onko hallituksen tavoitteena saada syksyllä joku irtolaislaki voimaan. Hallituksen röyhkeydellä kun ei ole mitään rajaa.