Epäonnistuneet lahjakortit
Sain joululahjaksi lahjakortin alusasuliikkeeseen, jossa en ollut asioinut aikaisemmin. Oon käynyt siellä monta kertaa sovittelemassa, mutta mitään oman maun mukaista, sopivan kokoista ei ole löytynyt. Eka kerta ikinä kun lähden alusasukaupasta tyhjin käsin, yleensä on päinvastainen ongelma.
Onneksi lahjakortti on voimassa vuoden, voin odottaa vielä syysmallistot. Mutta harmittaa. Lahjan antajakin on pari kertaa kysynyt, että mitä kortilla hankit. Jos olisi mahdollista, vaihtaisin kortin rahaksi ja ostaisin hepenet jostain tutusta liikkeestä, missä muutenkin asioin.
Ja nyt keväällä, toukokuun puolivälissä, sain ihanan lahjakortin jalkahoitoon, kun olin läheiselle kertonut, että haluaisin laitattaa jalat kesäksi kauniiseen kesäkuntoon ja kynsilakkaa yms. Ja kun yritän varata aikaa tästä liikkeestä, ovat seuraavat vapaat ajat vasta elokuun lopulla?! No ei tullut kesäjalkoja siitä yrityksestä.
Ärsyttää molemmat.
Jos ostat lahjakorttia, osta se mielellään liikkeeseen, jossa tiedät läheisesi muutenkin asioivan. Jos kyseessä on joku aikatauluun sidottu juttu kuten kesäjalat, kysy ostosta tehdessä, onko lähiviikoille hyvin aikoja!
Kommentit (41)
Jokainen tarvitsee ruokaa ja vessapaperi, joita S-ryhmän lahjakortilla voi ostaa. Toisaalta S-ryhmän lahjakortilla voi ostaa myös esim. herkkuja tai jonkun ehostusaineen, jota ei muuten ostaisi ja hemmotella itseään tällä tavalla. S-ryhmän lahjakortti kun käy myös Sokoksella. Kukaan ei väittää, että tuollaisella lahjakortilla ei löytyisi jotakin ostettavaa.
"EIhän kirjoittaja vetänyt herneitä nenään vaan hän kertoi, että harmitti. Varmaan harmitti myös lahjan antajan puolesta, kun tällä oli ollut tarkoitus ilahduttaa ja hyöty menikin toiselle. "
Jos tämä alla oleva suora lainaus kirjoittajalta ei muka ole turhanpäiväistä herneiden imppaamista, niin mikä sitten?! :
"Muutenkin koen kauneushoitolalahjakortit loukkaavina: näytät niin kurjalta, että tee itsellesi jotain. "
Ei mitään hoitoja lahjakortilla. Kun on saanut rahat niin hoidot ei enää niin kiinnosta yrittäjää.
No tää ei ollut lahjakortti, mutta samantapainen: pinkka finnkinon elokuvalippuja teineille. Meidän kaupungin leffateatteri ei ollut finnkinon. Lähin finnkino liki 100 km päässä.
Lahjakortit on peestä asiakaspalvelun näkökulmasta. 2 vuottakin voimassa lahjakortti, ja porukka pyytää lisäaikaa (oli remonttia, sairastumista, kriisiä, vauva-arkea, työmatkoja). Voi v...u. Kiittämätöntä ja aikaansaamatonta porukkaa, lahjakorttien saajat siis.
Käyttäjä7079 kirjoitti:
No tää ei ollut lahjakortti, mutta samantapainen: pinkka finnkinon elokuvalippuja teineille. Meidän kaupungin leffateatteri ei ollut finnkinon. Lähin finnkino liki 100 km päässä.
Tuossa tapauksessa parempi lahja olisi ollut joku suoratoistopalvelu tietyksi ajaksi.
Lapsi sai 20e lahjakortin Intersporttiin. Piti laittaa 100e lisää, että lapsi sai mieleisensä hupparin. Jotkut sukat ei olis tuntunut lahjalta
Itse vihaan käydä hoitoloissa. Tietenkin sain lahjakortin kasvohoitoon ja heti ajattelin, että jätän sen käyttämättä. Kerroin asiasta kaverille ja hän ehdotti, että kysyisin voiko sen vaihtaa kyseisessä paikassa myytäviin tuotteisiin. Asia onnistui ja sain valita vastaavalla summalla voiteita.
Miksi annat jalkojesi mennä niin pahannäköisiksi, että ne pitää käydä ammattilaisella laittamassa kesäkuntoon? Mulla on siloiset, nätit jalat ympäri vuoden. Ikinä en ole siihen ammattilaista tarvinnut.
Minkä suuruisia lahjakortteja sait?
Kannattaa kertoa jatkossa lahjakortin ostaneille minne haluat lahjakortin
Minusta on outoa ettet keksi niille mitään käyttöä
Minäkin sain vauvalahjaksi parilta ystävältä lahjakortin erääseen hoitolaan. Lahjakortin arvo oli noin 200 euroa, eli olivat laittaneet siihen oikeasti paljon rahaa. Kuitenkin olen henkilö, joka inhoaa kaikkia hoitoloita ja hoitoja ja sellaista. Ja lisäksi se hoitola oli eri kaupungissa kuin missä itse asun, matkaan olisi mennyt yli tunti aikaa yhteen suuntaan. Eikä minulla ollut yksinkertaisesti ketään hoitajaa vauvalle varttia pidemmälle ajalle. Tuore äiti ei myöskään yleensä halua olla erossa vauvasta jotain neljää tuntia joka tuohon olisi mennyt aikaa, ihan jo imetyksen takia. Eikä kiinnostanut joku kokovartalohoito alapää revenneenä ja tissit maidosta pinkeinä. Tämä oli tosi harmillista, koska he oikeasti tarkoittivat hyvää ja luulivat antavansa ihanan lahjan. Mutta minun näkökulmasta se lahja oli pahin mahdollinen. Käyttämättä jäi.
Miksi ette myy lahjakortteja eteenpäin, jos vituttaa? Itse voitin kilpailusta golfliikkeen lahjakortin 100 euroa. En harrasta golfia, joten myin sen ja sain rahaa.
Mä en haluaisi saada esim. Finnkinon lahjakorttia, koska meillä päin ei ole yhtään Finnkinon leffateatteria. Myöskään joku Stockan lahjakortti ei ilahduttaisi samasta syystä. S-ryhmän lahjakortti on paras, se käy mihin tahansa Prismaan, Sokokselle, S-marketiin tai vaikkapa S-ryhmän ravintoloihin, joita ainakin täällä seudulla on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat jalkojesi mennä niin pahannäköisiksi, että ne pitää käydä ammattilaisella laittamassa kesäkuntoon? Mulla on siloiset, nätit jalat ympäri vuoden. Ikinä en ole siihen ammattilaista tarvinnut.
Joillain on. Kuulut niihin onnekkaisiin, joiden jalat on aina tosi hyvännäköiset riippumatta siitä, hoitaako niitä erityisen huolellisesti vai eikö tee niille mitään.
Osta vaikka alushousuja jos et muuta keksi.
Olisi ihanaa saada joskus lahjaksi lahjakortti. Harvoin niitä tulee saatua. Kerran sain työkavereilta läksiäislahjaksi kortin liikkeeseen jossa myytiin ekologisia vaatteita ja kivoja korviksia. Oli tosi mukavaa kun työkaverit olivat selvästi panneet merkille mistä pidän. Lämmittää yhä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain vauvalahjaksi parilta ystävältä lahjakortin erääseen hoitolaan. Lahjakortin arvo oli noin 200 euroa, eli olivat laittaneet siihen oikeasti paljon rahaa. Kuitenkin olen henkilö, joka inhoaa kaikkia hoitoloita ja hoitoja ja sellaista. Ja lisäksi se hoitola oli eri kaupungissa kuin missä itse asun, matkaan olisi mennyt yli tunti aikaa yhteen suuntaan. Eikä minulla ollut yksinkertaisesti ketään hoitajaa vauvalle varttia pidemmälle ajalle. Tuore äiti ei myöskään yleensä halua olla erossa vauvasta jotain neljää tuntia joka tuohon olisi mennyt aikaa, ihan jo imetyksen takia. Eikä kiinnostanut joku kokovartalohoito alapää revenneenä ja tissit maidosta pinkeinä. Tämä oli tosi harmillista, koska he oikeasti tarkoittivat hyvää ja luulivat antavansa ihanan lahjan. Mutta minun näkökulmasta se lahja oli pahin mahdollinen. Käyttämättä jäi.
Voi ei, tosi harmi! Näin vauvan äitinä sanon kyllä että jos tuoreelle äidille antaa lahjakortin hoitolaan niin siihen lahjaan pitäisi sitten sisältyä lupaus hoitaa sitä vauvaa sen aikaa. Monilla ei nykyään ole minkäänlaista tukiverkkoa. Meille tuli lapsen mummi 1,5h ajomatkan päästä käymään että itse pääsen hammaslääkäriin.
Itse olen myös saanut stockan lahjakortin teininä ja muistaakseni ostin sillä sitten jotain perus kosmetiikkaa minkä olisin saanut paljon halvemmalla muualta.
Jos et tiedä mitä toinen haluaa niin S-ryhmän kortti on yksinkertaisesti paras. Jonkun mielestä ehkä junttia mutta sillä saa ostettua lähes mitä vain tarvitsee, oli se sitten oksasakset tai kasvoseerumi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa saada joskus lahjaksi lahjakortti. Harvoin niitä tulee saatua. Kerran sain työkavereilta läksiäislahjaksi kortin liikkeeseen jossa myytiin ekologisia vaatteita ja kivoja korviksia. Oli tosi mukavaa kun työkaverit olivat selvästi panneet merkille mistä pidän. Lämmittää yhä mieltä.
Kyllä kaikki varmasti pitävät lahjakortista, jonka voi käyttää. Mutta jos saisit lahjakortin vaikkapa lypsykoneita myyvään liikkeeseen, niin olisitko yhtä ilahtunut? Keskustelun pointti varmaan oli, että lahjakorttia annettaessa pitää tuntea lahjan saaja ja toisaalta huomioida, että hän pystyy sen aidosti käyttämään lahjakortin ilman kohtuuttomia lisäkustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän ap:n harmin. Sain itse pienen vauvan äitinä sukulaiselta lahjakortin. Saatesanat oli että meinattiin ensin antaa rahaa mut sit itse hemmotteluhoidossa ajattelin että tämä olisi kivaa, joten sain siis lahjakortin kauneushoitolaan. Lahjakortin arvo oli sellainen, ettei sillä olisi saanut juuri mitään eli omaa rahaa olisi pitänyt laittaa lisäksi saadakseni jonkun hemmotteluhoidon joita en muutenkaan harrasta. Lisäksi en saanut vauvaa hoitoon kenellekään että olisin päässyt siihen kirottuun day spahan toiseen kaupunkiin. Kun lahjakortti uhkasi vanhentua, annoin sen kaverille joka otti sillä jonkun päänahkahieronnan ja kehui, kuinka rentouttavaa oli.
Sama kokemus. Ei kyllä ollut kovin kätevä lahja tuoreelle äidille. Itsekin annoin eteenpäin, kun en löytänyt sopivaa hoitoa sopivaan aikaan. Sisko nautti kovasti.
Lahjakortti johonkin erikoisliikkeeseen tai johonkin hoitolaan on huonoin lahja ikinä. Jos on pakko joku lahjakortti niin pizzeria tai vaikka s ryhmän lahjakortti on paras tulee käytettyä.