Noora Fagerström juhli liivijengiläisten kanssa kirkossa. Ttämäkö on kokoomuksen uusi linja?
Noora Fagerström, kokoomuksen kansanedustaja ja tunnettu yrittäjä, julkaisi Instagramissa kuvia kummityttönsä kastejuhlasta, joka pidettiin ortodoksisessa kirkossa. Kuvien perusteella paikalla ei ollut poliitikkoja tai ns. julkkissijoittajia, vaan ainakin kaksi henkilöä, joilla on yhteyksiä liivijengeihin mukana oli muun muassa entinen X-team-jengin jäsen, joka on istunut pitkän huumetuomion. Entinen jengiläinen ja nykyinen somevaikuttaja Mika Immu Ilmen tunnisti vankilakaverinsa kuvista ja hämmästeli tilannetta TikTokissa. Noora kommentoi lyhyesti Seiskalle: Rakas ystävä pyysi kummiksi, en osaa sanoa tästä mitään.
Koko kohu korostuu, koska Noora toimii puolueessa, joka on hallitusohjelmassaan sitoutunut katu- ja jengirikollisuuden kitkemiseen. Nyt sama kansanedustaja nähtiin juhlimassa juuri sellaisten henkilöiden kanssa, joita vastaan hänen puolueensa linja on virallisesti kohdistettu. Tämä ei ole täysin uusi ilmiö suomalaisessa politiikassa: myös aiemmin mm. Teuvo Hakkarainen ja Ilkka Kanerva ovat olleet vastaavissa yhteyksissä jengitaustaisten henkilöiden kanssa.
Kommentit (95)
Ihmettelin, kun edelliset ketjut poistui. Ihan on iltapäivälehdissä ollut tämä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se Noora niitä sinne pyysi, kun ei olleet hänen järjestämänsä juhlat, joten mistä meteli?
Noora itse julkaisi nämä yhteiskuvat omassa julkisessa instassaan.
Käsi ylös, kuinka moni haluaisi rikollisia kaveripiiriinsä vaikka ystävättären miehenä??? Ei kukaan normaali ihminen seurustele rikollispaskojen kanssa. Ei, vaikka olisi kaverin mies.
Tuossa Nooran ukossa on jotain hämärää.
Muistanko oikein, että Noora oli itse vähän köyhemmästä perheestä. Miehensä myötä sai taloudellisia mahdollisuuksia. Oliko ne ukon rahat jostain hämärähommista kuitenkin?
Millaiset ihmiset säilyttävät setelinippuja pakastimessa, hengaavat liivijengiläisten kanssa ja laittavat puljulle nimeksi jonkun jungle juice?
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös, kuinka moni haluaisi rikollisia kaveripiiriinsä vaikka ystävättären miehenä??? Ei kukaan normaali ihminen seurustele rikollispaskojen kanssa. Ei, vaikka olisi kaverin mies.
Ja tuo on vielä kansanedustaja, joka ei tajua edes hävetä asiaa..
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalit jaksaa🥱🥱🥱
Demareitten puoluetoimisto painaa töitä juhlapyhinäkin?
Noora kertoi kuinka bisnes oli rahoitettu pakastimessa olleilla seteliruliilla.
Itselleni jäi mieleen mitä puhui toimeentulotukea saavista, olen itse työtön yh joka joutuu toimeentulotukea hakemaan. Korostaa kuinka itse on tehnyt töitä paljon ja ansainnut sillä rahaa mutta todellisuudessa mies auttoi alkuun.
Meitä on tälläisiä oikeasti köyhiä äitejä jotja joudumme selviämään yksin ilman kenenkään apua joten tämä muikki tuntuu vastenmieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on tehnyt parannuksen niin tervetuloa lähipiireihin.
En tiedä tätä tapausta, mutta tunnen muutaman vankilassa olleen, jotka ovat kuin eri ihmisiä nyt. Jos rikos on kärsitty ja pysyy kaidalla tiellä, niin kertoo huonosta ymmärryksestä, jos tuomitsee edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalit jaksaa🥱🥱🥱
Demareitten puoluetoimisto painaa töitä juhlapyhinäkin?
Minä olen ainakin ihan tavis yh Helsingistä jolle tämä tyyppi on jäänyt mieleen erityisen vastenmielisenä pyrkyrinä. Mehubaarit kehotan kiertämään kaukaa ja muutenkin ovat helvetin pahan makuisia sekoituksia.
Nooran kummilapsen isä on lusinut piiiitkän vankeustuomion huumerikoksista. Immun linnakavereita, näin Immu kertoi Youtubessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on vielä kansanedustaja, joka ei tajua edes hävetä asiaa..
Kuulostat ihmiseltä joka kyttää ja tykkää etsiä vikoja muista. Varmasti se naapurin Marjattakin oli sinusta niin nolo kun oli hellepäivänä ilman sukkahousuja kirkossa, eikä edes kehdannut hävetä.
Kaltaisesti ihminen ei ymmärrä, että pahuutta on meissä jokaisessa. Sen sijaan tuntee itsensä paremmaksi nimen omaan tuomitsemalla muita. Itsereflektio ja syvä ymmärrys elämästä puuttuu täysin. Kyllä tällaisia yksinkertaisia tyhjiä kuoria on, elämän paras sisältö on Alibin lukeminen ja muiden pahuuden pöyristely.
Onko tää Nooran ukko sitten tehnyt parannusta entisiin tapoihinsa? Uhkailut kuulosti ainakin joltain muulta kuin normikansalaisen touhuilta?
Ehkä heidän piireissään tuo on tavallista. Ihan niin kuin jengiläisten kanssa kaveeraaminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on tehnyt parannuksen niin tervetuloa lähipiireihin.
En tiedä tätä tapausta, mutta tunnen muutaman vankilassa olleen, jotka ovat kuin eri ihmisiä nyt. Jos rikos on kärsitty ja pysyy kaidalla tiellä, niin kertoo huonosta ymmärryksestä, jos tuomitsee edelleen.
Alapeukuttajat: olette Jumalan silmissä ihan yhtä pahoja. Niin kauan kuin ette tätä ymmärrä, olette täynnä vihaa ihmisten silmissä pahempia kohtaan.
Te teette jaon meihin hyviin ja noihin pahoihin. Mustavalkoista, säälin.
Sitten juhannuksen viettoon, hyvää keskikesän juhlaa teille vihaisillekin!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni hieman ihmetytti se, että Kummilapsen äiti on Nooran parhaita ystäviä ja he ovat tunteneet yli 20 vuotta. Sen sijaan lapsen isästä Noora ei tiedä edes sitä, että kuuluu mopojengiin. Parhaiden ystävien kassa naisilla on tapana jakaa ihan kaikki ja kertoa myös miestenkin asiat.
Mä en kyllä tietäisi välttämättä että parhaiden kavereideni puoliso kuuluu johonkin jengiin, jos kukaan ei erityisesti tästä mulle kertoisi. Harvemmin puhutaan ystävieni kanssa puolisoidemme asioista eikä todellakaan jaetan ihan kaikkea, vaikka ollaan parhaita ystäviä oltu lapsesta saakka. Hyvin harvoin edes näen niitä puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni hieman ihmetytti se, että Kummilapsen äiti on Nooran parhaita ystäviä ja he ovat tunteneet yli 20 vuotta. Sen sijaan lapsen isästä Noora ei tiedä edes sitä, että kuuluu mopojengiin. Parhaiden ystävien kassa naisilla on tapana jakaa ihan kaikki ja kertoa myös miestenkin asiat.
Mä en kyllä tietäisi välttämättä että parhaiden kavereideni puoliso kuuluu johonkin jengiin, jos kukaan ei erityisesti tästä mulle kertoisi. Harvemmin puhutaan ystävieni kanssa puolisoidemme asioista eikä todellakaan jaetan ihan kaikkea, vaikka ollaan parhaita ystäviä oltu lapsesta saakka. Hyvin harvoin edes näen niitä puolisoita.
Harvoinhan sitä puolisoa näkee, jos se on vankilassa, kuten tässä tapauksessa.🤣
Noora sanoi haastattelussa kuitenkin, että tuntee myös miehen pitkältä ajalta ja tietää että tämä on ollut vankilassa. Tuo, että ei muka tiedäkään sitten mopokerhoyhteyksistä mitään, on taatusti ihan potaskaa.