Luetteko enää kirjoja siis oikeeta painettuja vielä.?
Mä luen paljonkin ihan fyysisiä kirjoja. En jaksa näitä äänikirjoja tai jotai näytöltä luettavia. Koska muutenkin puhelinta käyttää liikaa. Oon ostanu niitä alesta netistä tai Kaupoista eri osa-alueiden kirjoja. Kaapit täynnä ja muuallakin. Kirjaston poistoja hyödynnän.
Aika paljon on kirjoja mystisistä asioista kuten paranormaalit ilmiöt. Ja sit jotain eläin kirjoja. Monenlaista.
Kommentit (82)
Ilman muuta luen. Pari kolme kirjaa kuukaudessa. Talvella enemmän, kesällä vähemmän. Ennen tuli ostettua nuo kirjat, nykyisin tyydyn enimmäkseen kirjaston tarjontaan.
Vierailija kirjoitti:
Luen kirjani nykyään Kindlellä. Fyysinen kirja on kauniimpi, mutta lukulaite peittoaa käytännöllisyydellä: painaa vähemmän, voi lukea pimeässäkin ja mukana kulkee helposti kymmeniä kirjoja. Äänikirjojakin on kiva kuunnella lenkkeillessä tai kotitöitä tehdessä.
Paljon tuo laite maksaa?
AP: "En jaksa näitä äänikirjoja tai jotai näytöltä luettavia. Koska muutenkin puhelinta käyttää liikaa"
Puhelin onkin erittäin kelvoton laite e-kirjojen ja e-dokumenttien lukemiseen.
Lapset eivät nykyään pärjää äidinkielessä. Eivät osaa enää lukea.
En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa enkä lukenut miltään laitteelta kirjaa (Kindle tms voisi toisaalta toimia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen kirjani nykyään Kindlellä. Fyysinen kirja on kauniimpi, mutta lukulaite peittoaa käytännöllisyydellä: painaa vähemmän, voi lukea pimeässäkin ja mukana kulkee helposti kymmeniä kirjoja. Äänikirjojakin on kiva kuunnella lenkkeillessä tai kotitöitä tehdessä.
Kuinka usein olet tilanteessa, että kaipaat kymmeniä kirjoja matkaseuraksi?
:D No en nyt kymmeniä, mutta pidemmällä reissulla saatan lukea neljä viisikin kirjaa. Lukulaite ei vie tilaa kassissa, ja on valinnanvaraa. Eikä tarvitse sitä lukulamppua erikseen.
Juuri se keskittyminen on mulle helpompaa kun koko ikäni lukenut. Sit kehittää myös mielikuvitusta ja aivoja kun lukee kirjoja.
Mieli rauhoittuu hyvän kirjan parissa.
Viimeisin lukemani teos :Miika Tamminen Hirviöiden käsikirja.
Kertoo Keskiajalla nähtyjen Hirviöiden elämästä ja siitä mitä niissä kussakin lajissa oli erikoisinta. Jännä kirja. Aikuisille oli oma versio sekä lapsille hieman ohuempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuo laite maksaa?
Tarjolla on useita eri merkkejä, mutta 150-200 eurolla saa jo hyvän (esim. Kobo tai Pocketbook). Kindleä en suosittele, jos lukee enimmäkseen suomeksi tai lainaa kirjastosta. Onnistuu kyllä Kindlelläkin, mutta laitteelle lataus vaatii kylkeen erillisen ohjelmiston (Calibre).
https://www.finlandiakirja.fi/fi/miikka-tamminen-keskiajan-hirviot-3dbe…
Tämä on se aikuisten teos. Jonka luin viimeksi.
Ap.
Meillä on ilmeisen epämuodikkaasti ihan perinteinen kirjahylly kotona ja ostan ehkä kymmenkunta kirjaa vuodessa. Lapset saavat joka joulu pari kirjaa, samoin minä ja mieheni. Ostan kirjoja sekä uutena että torista. Parhaat säästän, huonommat myyn pois. Lapset (16, 14, 9) lukevat lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue oikeita kirjoja juurikaan. Joitakin olen ostanut fyysisinä kun ei muuten ole saanut niitä. Helppo kuljettaa mukana ja lukea tai kuunnella kun aikaa on.
Mikä, itse kirja vai mikä muu? Jos väität, että sähköinen, on se systeemi onnistunut rapauttamaan sinun kielentajusi, viestissäsi ei nyt ole päätä eikä häntää. Ja kyllä, oikeatkin kirjat ovat helppoja mukana kuljetettavia, helposti yksi kirja mahtuu vaikka peruskäsilaukkuun.
En todellakaan kanna jotain fyysistä kirjaa mukana, kun tabletilla on kymmeniä kirjoja luettavaksi. En koe tarpeelliseksi kerätä jotain kirjakasaa kotiini. Äänikirjat ovat puhelimella ja voin niitäkin kuunnella milloin tahansa. Fyysinen kirja on tuotteena aivan turha
Tykkään lukea fyysisiä kirjoja ja käytössä myös äänikirjapalvelu.
Luen jonkin verran paperisiakin kirjoja, joita ei ole e-kirjona saatavana, mutta mieluiten luen e-kirjoja.
Niitä on tosiaan helppo pitää mukana (ja kyllä, minä olen käytännössä aina tilanteessa, jossa tarvitsen kymmeniä kirjoja jo ihan työni puolesta, eikä vapaa-ajallakaan yksi tai kaksi kirjaa viikonlopuksi riitä).
E-kirjoja on myös mahdollista saada nopeasti juuri silloin kun haluaa ja tarvitsee.
Eikä tarvitse tyytyä markettien bulkkitarjontaan ja kirjastojen poistokoreihin.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät nykyään pärjää äidinkielessä. Eivät osaa enää lukea.
Tai jos osaavatkin lukea niin eivät ymmärrä lukemaansa. Sama tilanne täällä vaikka keskustelijat ovat aikuisia - luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuo laite maksaa?
Ei peittoa eikä tyynyä-nimittäin tässä: "tukeekohan tuo kirja sivujaan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein olet tilanteessa, että kaipaat kymmeniä kirjoja matkaseuraksi?
En ole sama, mutta minä kyllä tarvitsen. Matkustan paljon, usein pitempiäkin matkoja. Ja luen paljon, monesti kirjan päivässä. Mistä sitä tietää etukäteen mitä haluaa lukea? Erittäin kätevää kun on 500 kirjaa mukana ja voi lukea mitä milloinkin huvittaa.
Kyllä luen vielä painettuja kirjoja. Faktaa ja fiktiota. Ennen ostin, nyttemmin voittopuolisesti lainaan kirjastosta.
Googlen e-kirjoja luen myös. Niissä on se etu, että haluamansa kirjan _heti_ käsiinsä, valikoima on ihan _käsittämättömän_ laaja, ja esim. klassikoita saa ihan käsittämättömän edullisesti. Plussana myös se että kun vieraskielisiä kirjoja lukee, saa tarvittaessa sanakäännökset suoraan ruudulle sanaa painamalla.
Luen sekä paperikirjoja että e-kirjoja, jälkimmäisissä saa uutuudet nopeammin käsiinsä.
En aio ikinä elämässäni lukea e-kirjaa. Muuten voin elää ekologisesti mut e-kirjat ei mun mielestä voi olla aivoille yhtä hyväksi kuin fyysiset kirjat. N30+
Luen enimmäkseen painettuja, mutta vain kotona. Jos töissä tai reissussa on aikaa lukea niin sitten e-kirjoja. Mulla voi olla pari kolmekin e-kirjaa kesken enkä todellakaan alkaisi niitä kuskaamaan missään "käsilaukussa".