Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+~+~+ ENSIKOT viikoilla 13-14 +~+~+

25.03.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Tutkimukset aloitettu yksityisellä tammikuussa -07 (jollon yritystä takana reilut 1,5 vuotta) ja vika löytyi miehen simpoista. Elävien ja liikkuvien simppojen määrä vähäinen ja lisäksi vasta-aineita. IVF suunnitteilla helmi-maaliskuulle.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: co-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 1 tai 2.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiedä miten tässä ehdin palstailemaan.

Ja edellisten viikkojen tarinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9811227&p=1&tmode=1&smode…

Palaillaan! :)

Vierailija
2/94 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että miten Jessiksen kävi?!??! Tuu, kertomaan kuulumisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi; perjantain olin oksutaudissa, joten piinailut unohtui hetkeksi. Tuttuakin tutumpi tuhruilu alkoi lauantaina aamulla, ja päivän mittaan saatiin alulle kp1. Eli tänään kp3.

Paljon parempi olo kuitenkin kuin edellisen negan jälkeen... ehkä sitä oli jo henkisesti luovuttanut.

Kiitos kaikille tsempanneille Ensikoille! Jään odottelemaan ivf-suunnittelua (joka on 12.4.).

Ja nyt keskityn valmistelemaan kokousta Pariisissa (ensi kuussa sekin). Kerrankin kivoja työjuttuja!

Aurinkoista & positiivista viikkoa Enska-kavereille!

Jessica

Vierailija
4/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää uutta viikkoa kaikille! Olipa ihanan aurinkoinen viikonloppu ja samanlainen sää näyttää jatkuvan.

JESSIS kiitos kun kävit kertomassa uutiset, mutta ikävää että ne oli sellaisia kuin oli. Mutta onneksi olet itse ihan positiivisella mielellä, ei muuta kuin eteenpäin!

Niinhän se meni täälläkin viikonloppu tädin seurassa, nyt on kp 5. Ajoittain oli kyllä tosi masentuneet fiilikset ja itskuakin tuli tuherrettua. Kyllä se nyt taitaa olla viimeinenkin toivo luomuplussasta meidän osalta haudattu. Mutta eiköhän tästä mielialat ala kohenemaan, sillä tämä on nyt se kierto jossa meille aloitetaan ICSI, jos ei nyt mitään mutkia tule matkaan. Se tehdään siis pitkällä kaavalla. Kävin perjantaina verikokeessa, ensi viikolla menen ultraan ja silloin selviää varmaan myös tarkka aikataulu. Mutta jos nyt itse laskeskelin oikein niin sumuttelut alkaisi kai viikolla 16 ja punktio olisi sitten viikolla 19 eli toukokuun alussa. Mutta voipa olla että olen laskenut väärin kun en näistä jutuista niin ymmärrä.

Sitä pitikin kysyä teiltä joille on jo tehty IVF tai ICSI. Kuinka pitkän sairasloman olette saaneet punktion ja siirron jälkeen? Lääkäri kyllä puhui siitä viimeksi jotain, mutta taisin olla niin pihalla että se meni ohi.

YKSIS ja BUUMI: hui noita teidän ratsastusonnettomuuksia!! Onhan se vaarallinen harrastus... Mulla onkin kai kyllä ollut hirmuisen hyvä tuuri, kun olen yli 20 vuotta melkein joka päivä keikkunut joko hevosen selässä tai kärryillä eikä ole koskaan sattunut mitään mustelmia ja ruhjeita vakavampaa. Toivottavasti ei satukaan!

Auringonpaistetta kaikille,

toivoo Brooke

Vierailija
5/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa se jaksaa päivittää ja kyhäillä pinoja, hieno homma!!! :D

Jessis: Voihan kurjuus, vielä kun näytti niin hyvältä tilanne... :( Nyt ei auta muu kuin odotella sitä ivf:ää, mutta aattelepa miten nopeesti se teillä jo on! Se on kyllä hieno juttu!!!

Ja Brookellakin kökköfiilikset ollut viikonlopun aikana! :( Ei nyt kyllä onni suosi tätä meidän pinoa... Mutta teilläkin tuo ICSI jo näin lähellä hienoa!!!

Vähän melkeinpä kateus meinaa nostaa päätään kun ite odotellaan sinne elokuulle asti! ;) Kivaa olisi kun pettymysten jälkeen ei enää tarttis kovasti paljoa odotella, vaan pääsisi heti uuteen yritykseen, ja varsinkin siihen ivf:ään! Se nyt on muodostunut mun päässä ainoaksi keinoksi, jolla voidaan raskautua...

Täällä ne kovat kivut ja vihlaisut vaan jatkuu, nyt kp5 menossa... Vaikeehan tässä on itse sitä sitten arvuutella, että mistä johtuu, mutta ei nyt varmasti ihan normaalia ole! Yleensä menkkojen aikaan/jälkeen tilanne nyt hetkeksi rauhoittuu ennen uusien juilimisten alkua, mutta nyt ei. Koko alavatsan muljahtelua siis päivittäin, ei mitenkään tietyssä paikassa kipuilua vaan kaikkialla masussa!!! Murrr, mitä kumma tämä on, sitä jää naksu taas pohtimaan ja menee tekemään eväitä...

Vierailija
6/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä pyörähti työviikko käyntiin. Nämä juhlia edeltävät ajat tuolla koulumaailmassa ovat aikas kiireistä aikaa, vaikka näin pääsiäistä ennen ei tarvitse edes todistuksia kirjoitella. On kuitenkin niiiiiin kiva askarrella ja puuhastella kaikkia pääsiäisjuttuja lasten kanssa, että jätetään suosilla matsku ja äikkä vähän vähemmälle. Tiedätte sitten, kuka on opettajana ollut, jos askartelutaidot ovat huipussaan ja muut vähän sinne päin. Ei vaineskaan... Kyllähän me paahdetaan hiki hatussa päivästä toiseen. :D

Olipas kurja kuulla Jessican uutisia. Toiveet olivat täällä jo kohonneet sen edellisen viestin myötä. Tsemppiä!

Brookellakin oli mieli maassa, sitä se täti teettää kerta toisensa jälkeen. Lohturutistuksia ja aurinkoa päivääsi!

Naksun masussa vaan nipistelee. Toivottavasti ei ole mitään suurempaa murhetta. Jospa se on sitten aikainen ovis, joka kipua aiheuttaa. Outoahan se on kun päiviäkään ei vielä liiemmin taida olla.

Killalle kiitos taas pinon pystyttämisestä. Seuraavaan päivitykseen voisin korjailla omia tietojani, mutta laitan siitä viestiä sitten lähempänä pinon vaihtoa.

Mitenkäs Keijun tilanne? Onko uutisia?

ON: Perjantaina kirjoitin myös veljelleni sähköpostia tästä meidän tilanteestamme ja pyysin anteeksi, mikäli käyttäydyin hölmösti vauvauutisen kuultuani. Kuten vähän aavistelinkin, veljelleni ja hänen vaimolleen tämän tilanteen selviäminen oli erittäin kova paikka. Siellä he yhdessä kyynelehtivät ja olivat kovin pahoillaan puolestamme. Sain aivan ihanan viestin takaisin ja sitten itkin taas minäkin. Nyt tuntuu, että tämä kertominen oli ihan oikea ratkaisu. Jotenkin on vaan valoisampi olo, kun voi rehellisesti olla sitä mitä on. Tuskin me kuitenkaan tästä asiasta tämän useammalle kerrotaan, ei ainakaan ihan saman tien. Oman aikansa ja tilanteensa se kertominen vaatii kuitenkin, ei tällaista uutista halua ihan kahvipöydässä ilmoille täräyttää. Mieli on siis tällä erää ihan aurinkoinen, toivottavasti jatkuukin näin. OmanNavan suhteen ajattelin toimia vielä niin, että aloitan o-tikuttelut tällä viikolla. Sittenpähän näkee senkin, onko oviksesta tietoakaan ilman clomeja.

Tällaista tällä kertaa. Nauttikaahan iki-ihanasta kevätpäivästä!

*vilkuttaa kovasti*

~dese

Vierailija
7/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tilanne ennallaan. Tätiä ei kuulu eikä näy, mutta en uskalla testatakaan.

Nyt pyörällä kotia kohti,

Keiju

Vierailija
8/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taasen joka naiseen ja paljon auringonsäteitä kaikille :o)

Jessikselle pahoittelut negasta :o( Ja nyt nää muutamat viikot hujahtaa kuule tosta vaan, niin pääsette sinne ivf-suunnitteluun. Ja sullahan on vaikka mitä kivaa tiedossa ¿matkaa Pariisiin näin kevään korvalla. Eipä ihanaa.. Muista nauttiakin matkasta, ettei vallan työks mee koko reissu ;o)

Brooke: samoissa kp:ssa mennään, mullakin nimittäin kp5. Ja teilläkin alkaa tapahtua ja icsi lähtee käyntiin. Hyvä että homma etenee. Joutuuko sun mies vielä käymään simppakokeessa tässä välillä, vai onko ollu jo 2 kertaa?

Naksu: lisää väkeä kp5¿ Kummia muuten noi sun kivut? Mitäköhän se vois olla? Ei kai oviskaan voi näin aikaisin olla? Toivottavasti sieltä ivf-jonosta joku plussais, niin pääsisitte tilalle. Mä kyllä tiedän ton odottelun tunteen¿.

Dese: Oikeesti ihanaa kun koet nyt jälkeen päin, että oli oikea ratkaisu kertoa teidän tilanteesta sun äidille ja veljelle. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin kyllä noilla äideillä on silmät selässä ja tuntosarvet päässä eli useinkaan ei nää asiat tuu yllätyksenä vanhemmille. Ja kiva kun veljesikin suhtautui ¿oikella tavalla¿ asiaan.

Pääsiäinen lähestyy ja munkin pitäis joku pääsiäisjuttu noille nuorille kehittää. Sulla siellä on jo hyvässä vaiheessa.. :o)

Onnea oviksen metsästykseen!

Keiju: Kääk. Miten maltat olla testaamatta¿.

ON: kp siis 5. Muuten aurinkoa, aurinkoa, aurinkoa¿. Aamukammasta piikit vaan vähenee¿

Iloisin terkuin Piggeliina

Vierailija
9/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläsena päivänä, kun aurinko paistaa ja kaikki menee pulkkaan, mietiskelen, että kyllä tästä lapsettomuudesta (huom! en oksentanut kun sanoin sen¿) on jotain hyvääkin seurannut. Sairasta, mutta totta! Miehen kanssa välit on syventynyt ja oikeasti rakkaus vaan kasvaa, jos se voi sitä vielä tehdä. Elämässä on muutenkin ollut sellainen positiivinen asenne, että ei jaksa kaikesta pienestä murehtia, kyllä asiat aina järjestyy. Välit on lämmennyt äidin ja siskoni kanssa. Heistä on tullut mihen ohella tärkeä tuki ja turva. Oon löytänyt muuten uuden harrastuksenki, joka on koukuttanut mut täysin ja siinä ohessa laihtunut vaikka kuinka! Jee!

Toki niitä masennuskausia ja itkua riittää, samalla kiroan kaikki lapsiperheet alimpaan h*, mutta jostain kai sitä on elämään valoa etsittävä, niin kai nuo pienet asiat saa pienen ihmisen onnelliseks!

Jessicalle pahoittelut, mutta onneksi mieli on jo hiukan parempi! Ja mukavaa puuhaa riittää, toki se ei korvaa asiaa, mutta josko saisi ajatukset hetkeksi muualle. Ja pian teillä sitten tapahtuu myös muuten hoitojen suhteen¿

Brooken kans oli saavuttanut kurjat uutiset¿Harmitus sentään! Mutta sieltä, kun pääsee taas ylös, niin pian jo olette tositoimissa.

Naksu siellä kipuilee! Ihme juilintaa ja kipua! Ihan kuin muuten ei olisi tarpeeksi oman kropan kuuntelussa, niin nyt sitä tarkkailee koko kierron ajan eikä vaan pääse huilaamaan. Tovottavasti hellittää¿

Voi Keiju kuinka rautahermo olet!

Dese, mietin tuota sun kahvipöytä keskustelun aihetta¿Ihan huvitti, kun näin itseni töksäyttämäsä ilmoille ¿niin muuten me ei saada lapsia¿, pullan lomasta. Meillä nimittäin tulossa kahdet sukujuhlat, molempien puolelta ja peräkkäisinä vkloppuina, että kyselyjä ja ihmetystä riittää! Mukava, että kerroit veljellesi, varmasti tärkeää!

Killalle vielä kiitos päivityksestä =)

Lisää aurinkoa huomenna, nauttikaa!

-marge-

Vierailija
10/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ihanaiset!

Bongasin kuin bongasinkin ovulaation lauantaina ja huomenna on sitten edessä siirto. kääk! jännittää ihan vietävästi.....

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille! *halaa*

Jessis vai Brookeko kyseli ivf:n jälkeisestä sairaslomasta... Viikko on vissiin ihan normaali käytäntö. Itse sain 4 päivää, kun punktio oli tiistaina. Ja lääkäri itseasiassa kysyi mitä olin töihin ilmoittanut ja mä sanoin, että loppuviikon oon poissa, joten sen sain. Luulen, että olisin selvinnyt vähemmälläkin.

Mites Sannulin pas? Entäs Trixien piinailut?

Aurinkoista viikkoa kaikille teille ihanille ystäville!

Kille

Vierailija
11/94 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyselyjä tuosta sairasloman pituudesta punktion jälkeen. Mulle sanoivat, että se varsinainen punkteerauspäivä on sairaslomaa ja jos tarvitsee, niin sitten voi saada enemmänkin. Eivät kyllä mistään viikosta puhuneet... Mitkä ovat tosiaan käytännöt?

Tuisku

Vierailija
12/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLE, superihanaa ja mahtavaa, että ovis löytyi!!! Täällä tsempitän teitä ihan täysillä, että siirtoonkin pääsisi hyvä(t) alkio(t)! Siirretäänkö 1 vai 2?

TUISKU, mun käsityksen mukaan taas yleinen käytäntö on punktio + 2 päivää, vaikka kaikki ei vissiin käytä niitä kahta päivää. Mulla oli viimeks ihan tarpeen nuo kaikki kolme päivää. Niin ja mieshän saa myös sairaslomaa punktiopäivälle, kun punktoitava tarvii välttämättä saattajan. Ja tarvitaanhan niitä miehenkin soluja tietty. On se muuten vaan hassua, miten miehen on helppo luovuttaa sukusolunsa, mutta naista täytyy pistellä ja punktoida!

Isot pahoittelut tädin hyökkäyksestä ainakin Jessicalle ja Brookelle.

ON: Maha on jo turvoksissa, joten kyllä siellä taitaa taas olla melkoinen rakkula-armeija. Huomenna ultrassa nähdään tarkemmin. Punktio on todennäköisesti perjantaina, koska viikonlopun yli sitä ei varmaan pysty venyttämään. En kyllä edes tiedä, että voiko ne munikset jotenkin ylikypsyä, jos niitä kasvatellaan liian kauan. Ihan kyllä jo odotan, että pistokset loppuu. Jännittääkin, että meneekö punktio yhtä helposti kuin viimeksi. Ja ihanaa saan maata koko viikonlopun! Voin vaan lähettää miekkosen makuuniin.

Iloa kaikkien enskojen viikkoon!

Vannis

Vierailija
13/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaiste jatkuu, ihanaa. Vaikka toisaalta se välillä tuntuu jotenkin ironiselta, että maailma on noin aurinkoinen ja ihana ja luonto heräilee kevääseen, ja itsellä on välillä mieli aivan maassa. Harmaa sää sopisi tunnelmaan paremmin. Mutta onneksi nämä masennuksen puuskat on ohimeneviä, eiköhän elämä tästä taas voita!

Meitähän onkin sitten oikein isompi joukko samoilla kiertopäivillä... taitaa tämä meidän pino olla liiankin mukava paikka, kun tätikin viihtyy täällä niin hyvin! Meidän pitäisi varmaan ruveta ilkeämmiksi! Jos ruvetaan oikein pääsiäisnoita-akoiksi ja häädetään täti luudalla pois!

Kerron viikonloppuna tästä meidän tilanteesta ystävälleni, jolle kertomista olen epäröinyt pitkään kun hän on kolmen lapsen äiti ja jotenkin ajattelin että hän ei ainakaan ymmärrä tätä meidän tilannetta. Mutta hänpä ymmärsi todella paljon paremmin kuin luulin ja kertoi jopa käyneensä luovuttamassa munasoluja siellä samalla klinikalla missä me ollaan hoidossa! Ihanista ystävistä saa kyllä olla kiitollinen.

DESE hienoa että sinäkin sait kerrottua myös veljellesi tilanteesta, varmaan helpotti paljon.

MARGE olen samaa miettinyt että vaikka tämä lapsettomuus on rankkaa niin kyllä se yhteinen murhe meilläkin on lähentänyt minun ja mieheni välejä entisestään. Olemme kyllä edelleen aika huonoja keskustelemaan tästä asiasta edes keskenämme, mutta onneksi aina ei sanoja tarvitakaan vaan muutenkin tietää toisen tunteet ja osaa tukea ja lohduttaa.

KEIJU sulla on jännät paikat, mikä tilanne? En nyt muista piinailitko ihan luomusti vai oliko teillä joku hoito?

NAKSU outoja nuo sun mahannipistelyt, toivottavasti loppuvat!

KILLE teillä onkin sitten siirto ihan justiinsa, jännittävää! Peukut on pystyssä!

Ja VANNIS teilläkin homma on täydessä käynnissä, toivotaan että nyt tulee enemmän munasoluja kuin viimeksi! Eikös siinä ollutkin jotain hämminkiä edellisellä kerralla?

PIGGELIINA on meillä tehty jo 2 simppatestiä. Eka tehtiin tammikuussa ja tulos oli todella huono. Mies söi antibioottikuurin ja toinen testi otettiin sen jälkeen, mutta sen tuloksia vielä odotellaan. Mutta emme kyllä yhtään jaksa uskoa että tulos olisi paljon parempi. Ei se ainakaan niin paljon parempi näköjään ollut että luomuplussaa olisi saatu aikaiseksi. Mulla on myös vielä yhden verikokeen tulokset saamatta ja ensi viikolla ylimääräinen ultra, kun epäilevät mullakin sittenkin jotain häikkää vaikka aluksi näytti että minä olen ihan kunnossa. Mutta jos ei näissä nyt tule ilmi mitään yllättävää niin ICSI aloitetaan tämän kierron lopulla.

Tuosta sairasloman pituudesta, jotenkin ymmärsin lääkärin puheista että ainakin viikosta sekin puhui? Mutta täytyy tiedustella asiaa uudestaan kun ensi viikolla menen ultraan. Ja voihan se olla että eri klinikoilla on tässä suhteessa eri käytäntö. Ja mies kuulemma tosiaan saa punktiopäiväksi lomapäivän myös.

Nyt on palattava töiden kimppuun, mukavaa päivää kaikille!

Brooke (kp 6/33)

Vierailija
14/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dese: Voih, ihan tuli vedet silmiin täälläkin kun luin sun viestiä... Ihan varmasti helpotti oloa kun ¿vastaanotto¿ oli tuollainen ¿ parempaa ei varmasti ois voinu toivoa! Se lapsettomuuden tuska kun ei kovin monelle lapsia saavalle oikein mene jakeluun...

Marge: Tuo on ihan totta mitä sanoit, kyllä se suhde syvenee ja rakkaus ja läheisyys voimistuu kun tällaista käy yhdessä läpi! Niin kummalta kuin se kuulostaakin! :D Mikä ihme harrastus se tuollainen on missä laihtuu vaikka kuinka, kerro heti!!!

Kille: Hienoa että ovis löytyi, onnea nyt siirtoon!!! bd bd Hui kamala, onko se punktio noin iso juttu että tuollaisia saikkuja kirjoittavat?! Mitä teille on laitettu sairasloman syyksi?!!!

Vanniksen masussa asustaa munisarmeija, hih!!! Onnea punktioon, toivottavasti saatte tosiaan pienen kylän verran sieltä niitä muniksia!!

Pigge: Samoissa siis mennään!

ON: Kp6 ja tämä pöpipää teki kuin tekikin sitten vielä sen testin, kun ei tuosta kipuilusta tullut loppua! Ja tuloksenhan kaikki tetääkin... Nyt stressaan vaan, että mitäpä jos tuo on jotain tulehduskipua tm., ja minä kun olen lähdössä sinne Lappiin näinä päivinä! :/ No, pitää toivoa että se on vaan ovis, joka siellä tekee tuloaan, kai se kaiken järjen mukaan voi jo " oireilla" jos aikaisimmillaan mulla on se ollut jo kp9?! Enpä tiedä... Olis nyt kyllä ollut ihan kiva jos ois ollut täysin normaali kierto, kun kerran tässä yritän ottaa iisisti kun ei mitään ole tapahtumassa... :(

Mutta jotain positiivistakin: Aurinko se möllöttää ja kevät senkun etenee... Ah, kohta pääsee jo köllöttelemään takapihalle arskaa ottamaan jne!!! :D

Vierailija
15/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihan kun täällä olisi joku läsnäolopakko, kun pitää tulla " ilmoittautumaan" ... ;)

Työnteon lomasta pikaisesti vilkuttelen eskoille ja odottelen josko Keijulle olisi meille jotain positiivisia uutisia!

Kiitos ainakin Killalle ja Naksulle kommentoinnista siihen Terolut ja ovulaatio-asiaan. Aloin syömään teroja ihan lääkärin ohjeen mukaan kp 15 oikeastaan kahdesta syystä: 1) pessimistinä ajattelen, että ei se ovis kuitenkaan sieltä tule 2) pysyypähän kierrot suunnilleen kasassa ja pääsee ensi kuussa uuteen yritykseen. Ja niinkuin näyttikin jäi ovis taas haaveeksi, testasin eilen vielä negan ja nyt ajattelin lopettaa tikkuun pissimisen vähäksi aikaa.

Mutta kuten monella muullakin, kevättä täälläkin rinnassa! Vireystaso noisu ihan uusiin lukemiin kesäajan ja auringonvalon myötä ja olo on pitkästä aikaa oikein mainio. Panostan nyt urheiluun ja ihmissuhteisiin oikein kunnolla ja vauva asia kulkee mukana mutta ei paina päätä kumaraan. Ainakaan taas hetkeen.

Halaukset ihanille naisille!

-Diina-

Vierailija
16/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAKSU mulle se lääkäri selitti (tosin olin jotenkin ihan pihalla eli en tiedä ymmärsinkö oikein) että kovin pitkää saikkua ei niinkään tartte fyysisistä syistä, mutta heidän mielestään on kuitenkin hyvä että saa levätä eikä tartte heti alkaa stressata työjuttuja ym. ja siksi suosittelevat vähän pitempää saikkua. Kyllä kuulemma jotkut munasolun luovuttajat on menneet punktiosta suunnilleen suoraan töihinkin.

Sanoivat myös, että voivat tehdä sairaslomapaperin niin että siinä ei näy mistä on kysymys, ja oikein tiukassa paikassa niin että siinä ei näy edes klinikan nimeä vaan pelkkä lääkärin nimi. Kun siitä klinikan nimestähän aika helposti arvaa millaisesta jutusta on kysymys.

Mä yritän itse pitää tämän homman salassa työpaikalla, jos vain onnistun. Mulla kun on määräaikainen työsopimus. Eihän tämä saisi tietysti työsopimuksne mahdolliseen jatkoon vaikuttaa, mutta voipa se käytännössä olla että vaikuttais sitten kuitenkin.

Vierailija
17/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: Ootpa ihanan positiivisen kuuloinen, kunpa sais itsekin tuon vireen päälle!!! Hieno juttu!!

Brooke: Onhan tuo tosi fiksusti ajateltu lääkäreiltä, aika harvoin niitä saikkuja saa ihan " pienestä" syystä! Hienoa siis, että ymmärtävät tämän asian psyykkisenkin kuormittavuuden! Mulla on muuten ihan sama juttu, määräaikainen työsoppa ja olen aivan varma, että mikäli tämä meidän pikku " hanke" :) Paljastuisi töissä, niin työsuhde jäisi lyhyeen... Meillä tuo lapsien saaminen on jatkuvasti huulilla muutenkin töissä, sikiävät muut kuin kanit konsanaan, joten ei hyvällä katsottaisi - ikävä kyllä! Senpä takia mulla pitäis olla kyllä joku tosi hyvin " salattu" sairaslomatodistus, voin hyvin kuvitella, että jäljittävät silti vaikkapa pelkästään lääkärinkin! ;) No, ehkä menee vähän vainoharhaiseksi, mutta meillä töissä tämä on tosiaan iso kysymys ja jatkuvasti saa kuulla vihjailuja ja uteluita, yrittävät siis kovasti saada selville mikä on meidän " suunnitelma" lasten suhteen!

Vierailija
18/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä, toivottavasti mahdun mukaan..olen pitkään lueskellut teidän juttuja, ja nyt päätin itsekin kirjoitella! Eli meillä lapsetomuutta takana viitisen vuotta, vika on miehen simpoissa. Meille tehtiin viime viikolla ensimmäinen ivf, jota nyt jännitellään. Joku kyseli sairaslomasta. Itse jäin sairaslomalle jo ennen punktiota, koska munasoluja oli niin paljon. Lääkäri oli sitä mieltä että pitää lepäillä. Sairaslomaa sain yhteensä puolitoista viikkoa, ja se tuli todella tarpeeseen, en olisi todellakaan ollut työkykyinen. Mutta sekin on yksilöllistä, ja tuntuu että lääkäreilläkin on siitä omat mielipiteensä. Olin positiivisesti yllättynyt punktiosta, ei ollut ollenkaan niin kivulias kuin olin kuvitellut. Ihania kevätpäiviä kaikille ja pikaista plussaamista!!

T: AnnaLeena ja Hippu pp7

Vierailija
19/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miten ahkerasti täällä taas on kirjoiteltu *häpeää omaa laiskuuttaan*...

Killalle ensimmäiseksi kiitokset pinon päivittämisestä!!

Jessica: pahoittelut negasta :( Hyvä kuitenkin, että fiilikset ovat jo positiivisemmat. Oltiin kummatkin näemmä samalla asialla, eli minäkin testailin klinikan ohjeen mukaan vielä toisenkin kerran lauantaina - mutta tyylipuhdas negahan se siellä taas. Mullakaan ei mieli mitenkään sen kummemmin ole ollut maassa, olin nääs sen verran varma siitä että nega tulee.

Naksu: tervetuloa juilimis-kerhoon ;-) Mulla on melkeinpä päivittäin ollut jonkinlaista vihlontaa alavatsassa (oli jo jonkin verran ennen hoitojen alkamista) , enimmäkseen vasemmalla puolella mutta kun mainitsin siitä lääkärille, ei hän mitenkään erityisemmin reagoinut siihen, joten lienee joillakin ihan normaalia - joskin ärsyttävää.

Marge: Hienoa että mieli on korkealla, kevät tekee tehtävänsä! Kerro ihmeessä mikä se sun uusi harrastus on, ennen kesää kun voisi yksi jos toinenkin ;-) tiputtaa muutaman kilon...

Keiju: huhuu...mitä kuuluu...? Joko olet tarttunut testitikkuun?

Kille: hienoa että ovis löytyi, jee! Mites tän päiväinen siirto?

Vannis se vaan kasvattelee omaa armeijaa ;-) Kyllä se punktio varmaan tälläkin kertaa menee hyvin!

Brooke: Sinäkin siis rohkaistuit kertomaan ystävällesi?! Niin nimittäin minäkin! Ystävälläni on 3v ja 1v lapset ja yllätykseni olikin suuri kun hän kertoi myös aikoinaan käyneensä Naistenklinikalla hoidoissa :-o Siinä sitten rupateltiin pitkä tovi ja täytyy kyllä sanoa, että olo oli aika fantastinen sen jälkeen. Tuntui suoraan sanottuna ihan oudolta jutella kaikista lääkkeistä ym kun toinen tiesi just eikä melkein mistä puhuin! Ystäväni on elävä todiste siitä, että kyllä ne hoidot tehoavat ennemmin tai myöhemmin!!! Jiihaa :)

ON: eli kuten tuossa aikaisemmin jo mainitsinkin, niin tein siis uuden testin vkonloppuna mutta negaa pukkasi. Soitin heti eilen klinikalle ja nyt sitten taas popsitaan Primoluteja vuodon aikaansaamiseksi (eli tätiä ei kuulunut eikä näkynyt vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt tulla visiitille). Kun menkat sitten alkavat, varataan uusi aika lääkärille ja taas pistokset kehiin - tällä kertaa lääkkenä kuitenkin Menopur. Onko kellään kokemusta siitä eroaako se miten Puregonista?

Pläh, nyt pitää lopettaa...mies motkottaa sen verran tossa vieressä kun sovittiin että katsotaan tänään yhtä leffaa yhdessä.

Terkut ja keväiset halaukset myös muille enskalaisille!

-Buumi

Vierailija
20/94 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...AnnaLeenalle tervetuloa mukaan palstailemaan!!

-Buumi