Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti eilen erosta

Vierailija
17.06.2025 |

Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.

Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme. 

Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia. 

Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.

Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.

Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.

Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.

Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.

Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan

En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti. 

Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.

Kommentit (349)

Vierailija
121/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olemme jumissa, mutta miten päästä pois? Etenkin kun mies ei tunnu olevan halukas keskustelemaan, väsymyksen takia

Ap

Yritätte hoitaa sitä väsymystä ja stressiä pois. Kun tilanne niiden suhteen helpottuu, on keskustelujen aika. Mies on ilmeisesti jo tuonut esille sen, ettei nyt halua keskustella, ja mielestäni järkevintä olisi sitä kunnioittaa. En mäkään tykkäisi, jos mies haluaisi hirveästi alkaa keskustelemaan meidän parisuhteesta, kun olen fyysisesti ja henkisesti ihan reunalla.

Ymmärrän pointtisi. Eikö silti olisi miehen reilua kertoa milloin hän voisi keskustella? En koe reiluksi itseäni kohtaan, ettei hän itse ota puheeksi milloin voidaan keskustella 

Ap 

Mies ei ole sinulle mitään velkaa

Vierailija
122/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olemme jumissa, mutta miten päästä pois? Etenkin kun mies ei tunnu olevan halukas keskustelemaan, väsymyksen takia

Ap

Yritätte hoitaa sitä väsymystä ja stressiä pois. Kun tilanne niiden suhteen helpottuu, on keskustelujen aika. Mies on ilmeisesti jo tuonut esille sen, ettei nyt halua keskustella, ja mielestäni järkevintä olisi sitä kunnioittaa. En mäkään tykkäisi, jos mies haluaisi hirveästi alkaa keskustelemaan meidän parisuhteesta, kun olen fyysisesti ja henkisesti ihan reunalla.

Tämä. Tuskin itsekään mitään järkevää saat sanottua, jos olet ihan loppu. Tee minimi pari kuukautta ja yritä nauttia kesästä. Hoida omaa terveyttäsi. Jos mies muuttaa sillä välillä pois niin anna mennä. Älä itse kuitenkaan suostu muuttamaan, se vie loputkin mehut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa kuukaudessa tilanne muuttuu siitä, että odotetaan innoissaan toista lasta, siihen, että mies haluaa sinun muuttavan pois taaperon ja vastasyntyneen kanssa vaikean raskauden jälkeen ja synnytysmasennuksesta kärsivänä? Sillä on toinen nainen. Onnea vaan sille naiselle, oikean helmen löysi. 

Tietysti miehelle puolet vastuusta lasten kans, tai toinen lapsi jää miehelle.

Vierailija
124/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko suoraan erosta vai päättelitkö vaan tuosta, ettei halua koskea. Ei kannata tehdä hätiköityjä päätelmiä ja ratkaisuja, vaikka parisuhdekriisi päällä.

Hän sanoi että haluaa minun muuttavan pois hänen olleessaan työmatkalla. Unohdin sen mainita.

Tekisi mieli vain laittaa miehelle viestiä, mutta mitä se auttaisi. 

Ap

Haluaa siis että SINÄ muutat pois hänen ollessaan työmatkalla? Entä lapset?

Ap voi jättää ne asuntoon ja soittaa lasulle että noutakoot hoteisiinsa.

Vierailija
125/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko suoraan erosta vai päättelitkö vaan tuosta, ettei halua koskea. Ei kannata tehdä hätiköityjä päätelmiä ja ratkaisuja, vaikka parisuhdekriisi päällä.

Hän sanoi että haluaa minun muuttavan pois hänen olleessaan työmatkalla. Unohdin sen mainita.

Tekisi mieli vain laittaa miehelle viestiä, mutta mitä se auttaisi. 

Ap

Haluaa siis että SINÄ muutat pois hänen ollessaan työmatkalla? Entä lapset?

Sanoppa tälle miehelle että et muuta mihinkään, sinulla on oikeus asua siellä. Luuleeko miehesi että perhe siivotaan pois kun tulee töistä, eheei, ei se lain mukaan mene niin.

Vierailija
126/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehilläkin voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta. Hakekaa apua. Minullekin tuli mieleen, että miehellä on ihastus, mutta sekin voi johtua väsymyksestä, ja mennä ohi. Pyytäkää, että isovanhemmat hoitavat lapsia hetken, että saatte molemmat levätä. Ja puhukaa vasta sitten. Yritä puhua perheterapian puolesta ennen eroa. 

Niinpä, naisen pitäisi nyt vaan laittaa se oma kärsimyksensä sivuun koska raskaus, synnytys ja imetys kuormittavat kuitenkin ensisijaisesti miesvauvaa. Älä ole itsekäs, äiti, vaan anna 10 senttinen avohaavasi miehen spermalle ja yöunesi miehen synnytysmasennukselle. 

Kuunnelkaa nyt itsejänne, hullut. 

Tavallaan tämä on totta, vaikkakin vähän sydämetöntä. Miehillä pitäisi tuossa elämänvaiheessa olla omatkin tukiverkot, eikä kaataa sitä naisen ja perheen niskaan siinä kaikkein akuutimmassa vaiheessa. Huomaa että monelta mieheltä puuttuvat mm. aidot ystävät. Ihmettelen keskustelunavauksia, joissa sanotaan että (tuoreen) äidin pitäisi olla se, joka tarttuu miehen ahdistukseen ja olotilaan siinä oman hormonimyllerryksen keskellä. 

Vierailija
127/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa kuukaudessa tilanne muuttuu siitä, että odotetaan innoissaan toista lasta, siihen, että mies haluaa sinun muuttavan pois taaperon ja vastasyntyneen kanssa vaikean raskauden jälkeen ja synnytysmasennuksesta kärsivänä? Sillä on toinen nainen. Onnea vaan sille naiselle, oikean helmen löysi. 

Tietysti miehelle puolet vastuusta lasten kans, tai toinen lapsi jää miehelle.

Käärmeenpoikaset kannattaa jättää ihan 100% käärmeelle, ellei halua kokea samaa rumbaa uudestaan.

Vierailija
128/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän pointtisi. Eikö silti olisi miehen reilua kertoa milloin hän voisi keskustella? En koe reiluksi itseäni kohtaan, ettei hän itse ota puheeksi milloin voidaan keskustella 

Ap 

Mies ei ole sinulle mitään

Melkoinen suhtautuminen parisuhteeseen

Vierailija
129/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen

Ap

Et voi olla noin sinisilmäinen, niin minäkin luulin, kuinka ollakaan siellä oli toinen nainen. Kyllä ne merkit jälkeenpäin kun mietin oli selvät.

Mitkä ne merkit olivat? Mies lähtee sunnuntaina reissun ja tulee perjantaina illalla. Voisin pistää korvan taakse varmuuden vuoksi 

Ap

Merkit, puhelut ja kännykän näpräily ulkona tai toisessa huoneessa, yletön ulkonäköön perustuvaa siistimistä, usein suihkussa, uusia alusvaatteita hankkinut, ei keskustele kanssasi, ei lähde mielellään ruokakaupp

Nämä eivät päde mieheen. Hän on aina huolehtinut ulkonäöstään, käymme yhdessä kaupassa. Hän auttaa huolehtimaan mummostani ja käy vanhemmillani minun ja  lasten kanssa.

Tai no tuo ei keskustele- pätee miehen kanssa 

Ap

Vierailija
130/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap 

Mies ei ole sinulle mitään

Niinpä, eikä ap miehen ä pärille. Good riddance

Vierailija
131/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni mies on pikkulapsivaiheessa lyömässä hanskat tiskiin. Toinen nainen on suurella todennäköisyydellä jo katsottu valmiiksi. Onhan se niin paljon helpompaa vaihtaa huonosti nukutut yöt ja lapsiperhearki uuteen, raikkaaseen suhteeseen, vailla sen kummempia sitoumuksia. 

Tämä vaihe EI JOHDU susta, ap. Se on valitettavan yleistä ja menee ohi, tai sitten ei. Mies voi myös käytöksellään usuttaa sinut ottamaan ratkaisevan eroaskeleen, ettei hänen itse tarvitse tehdä sitä.

Niin monta parisuhdetta ja eroa on lähipiirissä nähty, että vahva veikkaus on, että toinen suhde on miehellä jo vähintään mietinnässä, niin se vaan ikävä kyllä menee. Mies todella harvoin eroaa, ilman että uutta olisi kuvioissa.  

Vierailija
132/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehilläkin voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta. Hakekaa apua. Minullekin tuli mieleen, että miehellä on ihastus, mutta sekin voi johtua väsymyksestä, ja mennä ohi. Pyytäkää, että isovanhemmat hoitavat lapsia hetken, että saatte molemmat levätä. Ja puhukaa vasta sitten. Yritä puhua perheterapian puolesta ennen eroa. 

Niinpä, naisen pitäisi nyt vaan laittaa se oma kärsimyksensä sivuun koska raskaus, synnytys ja imetys kuormittavat kuitenkin ensisijaisesti miesvauvaa. Älä ole itsekäs, äiti, vaan anna 10 senttinen avohaavasi miehen spermalle ja yöunesi miehen synnytysmasennukselle. 

Kuunnelkaa nyt itsejänne, hullut. 

Tavallaan tämä on totta, vaikkakin vähän sydämetöntä. Miehillä pitäisi tuossa elämänvaiheessa olla omatkin tukiverkot, eikä kaataa sitä naisen ja perhe

"Hormonimyllerryksen" ja sen, kun miehen siittiö kirjaimellisesti repii naisesta kaikki ravinteet niin että lähtevät hiukset päästä ja hyvä ettei hampaatkin suusta. Mutta tärkeintä on se että miesvauvalla on kaikki hyvin.

Olen synnyttänyt yhden lapsen miehen kanssa ja kävi hyvin selväksi, että yksikään mies ei ole jatkossa "auttamassa" jos lapsia saan. Lapsen kanssa oli täysin helppoa ja vaivatonta yksin. Miehen läsnäollessa kaikki voivat erittäin huonosti. 

Vierailija
133/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit: Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme. 

Siis, mitä ihmettä?! Sinut raiskattu kaksi kertaa ja molemmista raskaaksi? Joku ulkopuolinen vai miehesi?

Jos joku on "raiskauksista innoissaan", niin eikö se kerro sinulle, että on kirjoitusvirheestä kyse? Ja miten raiskaukset sisältyisivät tuohon koko kontekstiin? No ei niin mitenkään.

Se on se raiskaus hullu jonka mielestä myös synnytys on pahoinpitely eikä raskaaksi voi tulla kuin raiskattuna 

Vierailija
134/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin moni mies on pikkulapsivaiheessa lyömässä hanskat tiskiin. Toinen nainen on suurella todennäköisyydellä jo katsottu valmiiksi. Onhan se niin paljon helpompaa vaihtaa huonosti nukutut yöt ja lapsiperhearki uuteen, raikkaaseen suhteeseen, vailla sen kummempia sitoumuksia. 

Tämä vaihe EI JOHDU susta, ap. Se on valitettavan yleistä ja menee ohi, tai sitten ei. Mies voi myös käytöksellään usuttaa sinut ottamaan ratkaisevan eroaskeleen, ettei hänen itse tarvitse tehdä sitä.

Niin monta parisuhdetta ja eroa on lähipiirissä nähty, että vahva veikkaus on, että toinen suhde on miehellä jo vähintään mietinnässä, niin se vaan ikävä kyllä menee. Mies todella harvoin eroaa, ilman että uutta olisi kuvioissa.  

Näinpä. Jos koira puree emäntää kotona niin joku ruokkii sitä muualla. Ja tässä ei puhuttu koirista.

Vierailija
135/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä. Tuskin itsekään mitään järkevää saat sanottua, jos olet ihan loppu. Tee minimi pari kuukautta ja yritä nauttia kesästä. Hoida omaa terveyttäsi. Jos mies muuttaa sillä välillä pois niin anna mennä. Älä itse kuitenkaan suostu muuttamaan, se vie loputkin mehut.

Saastasta eroon päästääkseen saattaa kannattaa käyttää "loputkin mehut".

Vierailija
136/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap 

No onhan se vähän sellaista löysässä hirressä olemista, mutta ei mieskään voi tietää, milloin teillä tilanne paranee, niin että keskustelua jaksaa. Irtipäästäminen on vaikeaa, mutta se voisi nyt olla teille parasta, kun teillä on muutakin stressiä. Tai sun kertomasta päätellen te olette niin väsyneitä, että palautumiseen menee enemmänkin viikkoja/kuukausia kuin päiviä. Jos mä kuvittelen itseäni sun miehen tilalle, niin mä ainakin ärsyyntyisin lisää siitä, että toinen kärttää, että milloin mä en ole niin väsynyt, että me voitaisiin keskustella jostain ikävästä asiasta. Tai pirustako mä sen tietäisin?

Vierailija
137/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi ettei halua olla hyvä kumppani minulle. Kysyin häneltä "kenelle sitten haluat olla hyvä kumppani." Hän sanoi ettei kenellekään 

Omasta mielestä erikoisesti sanottu. Muuta erikoista en keksi, että edes miettimisi toista naista 

Ap

Vierailija
138/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi ettei halua olla hyvä kumppani minulle. Kysyin häneltä "kenelle sitten haluat olla hyvä kumppani." Hän sanoi ettei kenellekään 

Omasta mielestä erikoisesti sanottu. Muuta erikoista en keksi, että edes miettimisi toista naista 

Ap

Et voi perustaa mitään siihen mitä hän sanoo, sillä kas kummaa, aika moni valehtelee, ne ihanatkin ihmiset.

Vierailija
139/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen

Ap

Usko jo sun toosas on väljentynyt ja onko sulla edes kunnon tissejä joitten väliin vois gullilla laueta ?

Oletpa törkeä!!!

lapsen saanti muuttaa toki naisen kehoa, mutta: lapsi on YHTEINEN!!!

Vierailija
140/349 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on uusi ihastus sanon minä 

Sellaista sattuu, mutta on erittäin törkeää tehdä noin, kun nainen on vasta toipumassa synnytyksestä (fyysisesti ja psyykkisesti) ja varmasti väsynyt vauvan hoitamisesta. Tässä tuli ilkeä ajatus, että toivon sen miehen jäävän loppupeleissä yksin. Joku toinenkin nainen voi huomata, että mies ei ole luotettava tyyppi eikä tällä ole selkärankaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan