Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis miksi jotkut eivät tykkää käydä ravintoloissa syömässä tai kahviloissa?

Vierailija
17.06.2025 |

Mikä voi olla syynä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espresso House ja Fazer Cafe niin meluisia. Ihmiset huutaa, barista hakkaa astioita, Beyoncet ja teknot soi täysillä. 

Vierailija
42/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa käyminen on täysin järjetöntä touhua. Mieluummin sitä juo kahvia kotona.

Minä tapaan aikuista poikastani ja miniääni kahvilassa. Sinä saat juoda kahvisi kotona mutta anna meidän muiden kahvitella ja syödä ulkona, jooko. Kahvilakulttuuri on kuitenkin olennainen osa sosiaalista kanssakäymistä.

Oletko koskaan laskenut kuinka sinulla menee rahaa hukkaan kahviloissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa käyminen on täysin järjetöntä touhua. Mieluummin sitä juo kahvia kotona.

Etkö halua ikinä nähdä ystäviäsi? 

Miksi pitäisi nähdä ystäviä livenä kun voi viestitellä? - eri ja sarkasmi. 

Vierailija
44/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa ja ravintoloissa ei voi röökata, niin sauhuttelijat välttävät niitä viimeiseen asti.

Itse en polta, mutta yhtä tupakkieukkoa ei saa millään mukaan noihin paikkoihin.

Aina pitäisi mennä hänen kotiinsa kahville.

Vierailija
45/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomia tuotteita huonosti ja muutenkin annokset liian maustettuja omaan makuun. Kalliit hinnat ja huonot aukioloajat (monet kahvilat kiinni sunnuntaisin).

Vierailija
46/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ravintoloista on nykyään kelvotonta eines- ja puolivalmistesontaa. Liian moni ravintola on s-ryhmän tai muun ketjun. Sama koskee kahviloita. Joutuu oikeasti tekemään selvitystyötä, jos haluaa asiallista ruokaa.

Tykkään kyllä käydä ravintoloissa, jos ovat hyviä.

Vierailija
47/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kävin usein ravintoloissa ja kahviloissa. Nykyisin syön lapsen annoksia ja aika harvassa paikassa saa aikuiselle sopivan pientä annosta. Inhoan jättää hyvin laitettua ruokaa, mutta en myöskään halua kärsiä liian suuresta ruokamäärästä johtuvaa kipua.

Myös kahviloissa on vaikea löytää pientä syötävää. Viimeksi jossain päin Savossa korvapuusti oli sen kokoinen, että neljännes olisi ollut liikaa minulle.

Vierailija
48/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tapaan aikuista poikastani ja miniääni kahvilassa. Sinä saat juoda kahvisi kotona mutta anna meidän muiden kahvitella ja syödä ulkona, jooko. Kahvilakulttuuri on kuitenkin olennainen osa sosiaalista kanssakäymistä.

Ei kaikkien tarvitse miettiä tällaisia :D eikä se raha hukkaan mene vaan kahvilaan. 

sivusta

Vierailija
49/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ei kiinnosta. En syö makeaa, pastejoita enkä valmiiksi voideltuja leipiä. Lisäksi kahvi niissä on usein Juhla Mokkaa, yäk. Ravintolassa tulee käytyä joskus. Ei keskituloisen kukkaro vaan kovin usein kunnon ravintolan taivu. 

Vierailija
50/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki ihan liian kovalla monessa kahvilassa ja jopa joissakin ravintoloissa.

Vierailija
51/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista ja usein keskustelu on vaikeaa melun vuoksi. Tai toinen vaihtoehto, että hiljaista ja muut asiakkaat kuuntelevat. Ei voi puhua rennosti esim. työasioista, kun pitää miettiä ettei kukaan kuule ylimääräistä.

Vierailija
52/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin hukkaan? Saahan siinä kivan ympäristön tapaamiselle, juomat ja syötävät. -eri

Vierailija
53/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ollut jollain Fitfarmin dieetillä muutaman vuotta, tai jotain sellaista. Ei löydy mistään ravintolasta juurikaan sopivaa syötävää, joten jääneet käymättä, en viitsi yksin mennä. Siis joku salaatti ei käy kun ei ole jotain hernettä rouheena jne.

Toinen syy on nousseet hinnat. Ravintoloiden on laitettava hintaa niin paljon että saavat kulut katettua ja katettakin pitäisi jäädä, tämän ymmärrän hyvin. Ongelma meidän kohdalla on vain, että ei meidän palkat ole juurikaan nousseet moneen aikaan, ostovoima on huvennut.

Vierailija
54/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on kyllästyminen. Olen niin paljon syönyt ulkona, että se ei oikein tunnu miltään. Muistan kuinka ennen kahvila-tai ravintolavisiitti toi jotain iloa, mutta tää on jostain syystä kadonnut.

Joskus käyn lounasravintolassa jos siellä on monipuolisesti noutopöydässä kasviksia, kaikkea ei aina jaksa laittaa itse. 

Vierailija
55/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kahvilassa käynti on arkipäivän luksusta. Käyn pari kolme kertaa viikossa aamupalalla kahvilassa. Saan rauhassa nautiskella aamupalasta ja sen valmistamisen ja tiskit hoitaa joku muu. Ja varmasti halvemmalla tekisin tosiaan itse, mutta se noin 15 euroa täytetyn leivän, tuorepuuron, mehun ja kahvin sisältämästä aamupalasta ei minun talouttani suista konkurssiin.

Vierailija
56/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kahviloiden ja ravintoloiden vihaajat ovat vain niin köyhiä, etteivät pysty siellä käymään. Väittävät sitten, etteivät muka haluaisikaan.

Vierailija
57/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä viimeaikaiseen keskusteluun sinä Ap viittaat, kun aloitat keskustelun sanalla siis? Muuten tuossa avauksessasi ole päätä eikä häntää.

Siis ei oĺekkaan, moukkana kyselen sellaista mikä ei mulle kuulu milliäkään.  Siis tyhmä olen. 🤢

Vierailija
58/58 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei yleensä tykkää käydä

No kyllä kaikilla on varaa käydä ravintolassa ja kahvilassa ainakin yhden kerran kuukaudessa. Itse varakas enkä käy kummassakaan koska en tykkää käydä. Haluan syödä kotona omassa rauhassa ja juoda kahvini.

No ei todellakaan ole! Nettotulot 595 e kuussa. Laske siitä.