Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko Myyrmannin räjähdys vahinko?

Vierailija
25.03.2007 |

Itse luin Petrin isän kirjoittaman koskettavan kirjan, ja uskon että pommin ei ollut tarkoitus räjähtää ostoskeskuksessa...

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan itsemurhapommittaja laukaise pommiansa tarkoituksella, vahingossa ne kaikki laukeaa.

Vierailija
22/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan vahinko. En usko, että ajatteli saada aikaan niin suurta tuhoa. Jotakin ongelmaa varmaan oli, kun kulki pommin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon taipuvainen uskomaan että se laukesi vahingossa siellä Myyrmannissa.

Ohiksena, mutta Petri Gerdtin vanhemmat laittoivat todella tyylikkään kuolinilmoituksen Petristä. En muista värssyä, mutta sen aiheena oli se, että vaikka lapsi tekisi mitä, vanhempien rakkaus ei kuole.

Lopussa oli: "syvä osanottomme Myyrmannin uhrien omaisille".

Itku pääsi kun sen näin.

Kyllä varmasti uhrien omaisten sydämet suli, kun vielä postmortuumisti lehdessä päästiin tekoa mainostamaan ja lukemaan kaunista värssyä hirmuteon tekijästä.

Vierailija
24/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se totta vai teoriaa, että olisi lähtenyt pois reppunsa luota ja tullut vähän ajan päästä takaisin ja sitten olisi räjähtänyt?

Vierailija
25/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan vahinko. En usko, että ajatteli saada aikaan niin suurta tuhoa. Jotakin ongelmaa varmaan oli, kun kulki pommin kanssa.

Tämä.

Aina kun minä väsään omia putkipommeja, teen niistä tarkoituksella vähän miedompia, että kun räjähtävät niin enimmäkseen pelästyttävät, eivätkä vahingoita. Kannan niitä kassissani kaupungilla, enkä itsekään koe että minulla olisi mitään ongelmaa. Olen tunnollinen opiskelija, kunnon perheestä jne, minulla on täysi oikeus kulkea pommien kanssa ilman syyllisyyden tuntoa.

Tuskin kukaan tekee pommia siksi että sillä saisi tuhoa aikaan. Leikkimielistä jekkuiluahan ne ovat.

Vierailija
26/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se totta vai teoriaa, että olisi lähtenyt pois reppunsa luota ja tullut vähän ajan päästä takaisin ja sitten olisi räjähtänyt?

Ainakin se räjähti ilmeisesti ajastimella.

Vierailija
27/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aikoinaan tuon Gerdtin isän tapauksesta kertovan kirjan. Isä kirjoittanut kirjan pyrkiessään helpottamaan omaa tuskaansa ja puhdistamaan poikansa maineen.

Menehtyneitä oli 8, loukkaantuneita useita kymmeniä.

Tapauksesta on niin monta vuotta, että moni palstalainen oli vielä pieni lapsi, eikä voi muistaa siitä mitään.

Toivoisin tähän aloitukseen ainoastaan asiallisia kommentteja menehtyneiden uhrien muiston kunnioittamiseksi sekä räjähdyksessä pysyvästi vammautuneiden vuoksi.

Just sinä päivänä olin käynyt siellä keskuksessa ja kirjastossa. Läheltä liippasi. Jotenkin sellainen käsitys on että tahallaan mutta laukesi väärällä hetkellä. Eihän sitä koska voi varmaksi tietää mitä aikoi.

Vierailija
28/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rikostutkinnassa selvisi, että hänellä ei ollut aikomus kuolla ainakaan itse räjähdyksessä" https://fi.wikipedia.org/wiki/Myyrmannin_r%C3%A4j%C3%A4hdys

Tietääkö joku miten poliisit päättelivät tuon?

Vierailija
29/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi tietää nyt muu kuin Petri itse eikä hän ole enää kertomassa.

Ymmärtääkseni poliisit eivät pitäneet vahinkona. Heillä kai parhaat tiedot on.

Vierailija
30/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tiedä, mitä on tapahtunut. Mutta en näe tämän liittyvän mihinkään muuhun kuin siihen, että mies - poika menetti toivonsa. Tämä ei ollut kosto eikä terrorismia. Rakasti.

Vierailija
31/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se räjähti ilmeisesti ajastimella.

Huokaus. Ajastinta käytetään siksi, että voidaan räjäyttää pommi silloin kun ei itse oloa sitä räjäyttämässä. Jos pommi räjähtää henkilön sylissä vaikka tällä on mukana ajastin, voi päätellä ettei mennyt ihan suunnitelman mukaan.

Vierailija
32/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

472

Kuolleita oli Myyrmannin räjähdyksessä seitsemän. 59 loukkaantui.

Vierailija
33/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien suurta tuskaa oli vaikea katsoa itkemättä.

Tuli joskus tvssä.

Vierailija
34/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrien omaisia tuskin auttaa jos joku kiistää tahallisuuden, se voi pahentaa asian käsittelyä. Koska tahallisiakin tapauksia tapahtui. Vaikka eri näkökulmia on ja teorioita, joita tutkitaan. Jos omainen tai tekijän omainen pääsee tuskista eroon joskus, tietenkin hyvä tai jos saa lohdutusta jostain ajatuksesta. Tuskin silti tuskainen nuori tahallaan selväjärkisenä kautena, tekisi mitään sellaista, jotkut oli ajettu nurkkaan yhteiskunnassa tai pakotettu asioihin joita ei halua. 

Vierailija
35/76 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pommi oli vuorattu 6 000 teräksisellä haulilla ja nauloilla, jotka aiheuttavat erityisen paljon vahinkoa ihmisille. Miksi hän olisi sellaisia pommiin laittanut, jos tarkoitus olisi ollut vain räjäyttää se metsässä?

Kuulemma mittasivat niillä tehoa. Pahveja pystyyn eri etäisyyksille ja niistä sitten laskemaan reikiä.

Kukaan täysijärkinen ei edes testaa sellaista kun korkeintaan kymmenien kilometrien päässä kaikesta sivistyksestä. Ei todellakaan minkään ostoskeskuksen läheisessä metsässä. Luulempa että paukku räjähti juuri siellä missä tämä tyyppi sen suunnitteli räjäyttävänsä. Oliko silti tarkoitus myös oma henki viedä, niin en tiedä enkä usko?

Vierailija
36/76 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sen oli tarkoitus räjähtää siinä missä räjähti, koska miksi muuten pommi olisi ollut räjähdysvalmiina jo sillä paikalla.

Vierailija
37/76 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vahinko koska ei ollut musu tai muu vihreiden lemmikki.

Vierailija
38/76 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö kauppakeskus kiinni klo 20 vai 21? Muistaako kukaan?

Vierailija
39/76 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi selvinnyt hengissä ja ollut syyntakeinen niin olisiko jo vapaalla jalalla?

Vierailija
40/76 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pommi oli vuorattu 6 000 teräksisellä haulilla ja nauloilla, jotka aiheuttavat erityisen paljon vahinkoa ihmisille. Miksi hän olisi sellaisia pommiin laittanut, jos tarkoitus olisi ollut vain räjäyttää se metsässä?

Kuulemma mittasivat niillä tehoa. Pahveja pystyyn eri etäisyyksille ja niistä sitten laskemaan reikiä.

Kukaan täysijärkinen ei edes testaa sellaista kun korkeintaan kymmenien kilometrien päässä kaikesta sivistyksestä. Ei todellakaan minkään ostoskeskuksen läheisessä metsässä. Luulempa että paukku räjähti juuri siellä missä tämä tyyppi sen suunnitteli räjäyttävänsä. Oliko silti tarkoitus myös oma henki viedä, niin en tiedä enkä usko?

Siitää huolimatta siksi ne noita hauleja pommeihinsa laittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan