Täytin 44 ja tuli joku kriisi, pakko panostaa ulkonäköön
Iski jotenkin täysillä vasten kasvoja se fakta, että vanhenen, ja (vielä) ihan ok ulkonäkö vetelee viimeisiään, iän merkkejä alkanut näkyä kaulalla ja kasvoilla.
Vertailen hirveästi (mielessäni) itseäni muihin ikäisiini, ja myös nuorempiin ja vanhempiin. Yritän somesta löytää itseäni vanhempia hyvännäköisiä naisia, jotta saisin toivoa siitä, että itselläkin olisi vielä ulkonäöllisesti hyviä vuosia edessä.
Olen alkanut kuntoilemaan, meikkaamaan enemmän, ja laitan (föönaan, kiharran) jopa hiuksiani nykyään aamuisin tavallisinakin arkityöpäivinä, enkä vaan harjaa hiuksiani niinkuin aiemmin. Vaatteita sovittelen ja yritän etsiä kivoja asuja.
Ja joo joo, on mulla muutakin elämää ja harrastuksia enkä ole pinnallinen bimbo noin yleisesti, mutta nyt kyllä tunnistan selkeästi, että joku kriisivaihe iski, joka oireilee näin.
Onko muita joille tullut samaa tässä iässä?
Kommentit (61)
Leikkauta naamasi sillä siitä pääsee. Itse olen luvannut itselleni, että voin leikkauttaa silmäluomet jos roikkuvat pahasti ja tehdä kiristyksen kaulaan ja leukaan jos muutun bulldogiksi, asiaa ei tarvi sen enempää miettiä. Mitään elottomaksi tekeviä pistoksia tai huulia peräpukamiksi muuttavia pistoksia en tietenkään ota kuten ei kukaan täysipäinen. Oma persoonallinen ulkonäkö on se mitä kannattaa vaalia.
Muista nahkahousut viileämmällä ilmalla :-9
Vierailija kirjoitti:
Leikkauta naamasi sillä siitä pääsee. Itse olen luvannut itselleni, että voin leikkauttaa silmäluomet jos roikkuvat pahasti ja tehdä kiristyksen kaulaan ja leukaan jos muutun bulldogiksi, asiaa ei tarvi sen enempää miettiä. Mitään elottomaksi tekeviä pistoksia tai huulia peräpukamiksi muuttavia pistoksia en tietenkään ota kuten ei kukaan täysipäinen. Oma persoonallinen ulkonäkö on se mitä kannattaa vaalia.
Vielä ei naama ihan niin paljoa roiku että leikkauttaisin, MUTTA nyt alkaa kyllä tuntua, että ajatus ei tosiaan ole poissuljettu tulevaisuudessa...
Ap
Vähensin meikkiä. Tumma ja liika meikki vanhentaa. Kosteutettu iho ilman pakkelikerrosta ja puuteria näyttää paremmalta. Sävyttävä päivävoide ja kulmien kevyt huolittelu sekä luonnollinen huulivoide näyttää raikkaalta.
Ei se ole ikä- vaan luonnekysymys. Herään n.10 min ennen uloslähtöä. Hiukset voi harjata toimistolla tai vaikka bussissa ja päälivaatteet pukea matkalla, meikkiä ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vähensin meikkiä. Tumma ja liika meikki vanhentaa. Kosteutettu iho ilman pakkelikerrosta ja puuteria näyttää paremmalta. Sävyttävä päivävoide ja kulmien kevyt huolittelu sekä luonnollinen huulivoide näyttää raikkaalta.
Tummaa meikkiä minäkään en tee, mutta käytän nykyään enemmän meikkiä kuin ennen. Poskipunaa, varjostuksia, korostuksia, opettelin käyttämään luomiväriä (häivytän vähän laskeutuneita luomia), pohjustusvoidetta, kiinnityssuihketta.. Mulla rasvainen iho, niin pakko pohjustaa jne kun naama kiiltää hirveästi jo pari tuntia meikkauksen jälkeen. Kuivasta ihosta mä en siis kärsi...
Ap
Erinomainen ratkaisu ap:n murheisiin, on ottaa todella upeat rintaimplantit. Sellaiset kuuden-seitsämän desin pallosilarit, jotka todella kääntää katseet. Sen jälkeen ei pelkoa että äijät tihrustaisi jotain silmäkulman ryppyä, kun niiltä melkein lähtee epäuskoisena taju!
Joo 40 tuli täyteen ja naama on alkanut roikkua ja tuntuu, että mammamainen olemus on ottanut vallan ja jotain tälle pitäisi tehdä. Kasvojooga ja ryhmäliikuntatunnit kiinnostavat ensimmäistä kertaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummaa meikkiä minäkään en tee, mutta käytän nykyään enemmän meikkiä kuin ennen. Poskipunaa, varjostuksia, korostuksia, opettelin käyttämään luomiväriä (häivytän vähän laskeutuneita luomia), pohjustusvoidetta, kiinnityssuihketta.. Mulla rasvainen iho, niin pakko pohjustaa jne kun naama kiiltää hirveästi jo pari tuntia meikkauksen jälkeen. Kuivasta ihosta mä en siis kärsi...
Ap
Tuohan on kuvausmeikki. Näyttää luonnossa kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei näytä. Osaan kyllä meikata, ja olen lisäksi ottanut valokuvia ja myös videokuvaa luonnonvalossa meikistäni, ihan vaan kriiseillessäni miltä näytän... Meikkini näyttää luonnolliselta, vaikka sitä onkin paljon. Oikeat sävyt ja huolellinen pohjustus ja häivytys avainsanoja.
Ap
Vie huomio jonnekin muualle, outo peruukki tai kummalliset kirkkaanväriset kengät hoitaa homman. Tai Penttilän tapaan rantapallon kokoiset kumipallot rinnuksille, noitamainen naama saa vähemmän katseita.
Just laskin että sellainen sata tonnia riittäisi alkuun ulkonäön kohentamiseksi. Kuoret hampaisiin, rasvaimu, ihotautilääkäri, kasvojen alaosan kohotus, kulmakarvojen kohotus ja silmäluomileikkaus. N50, lottovoittoa odotellessa.
Sama täällä. Olen melkein 43 ja aivan kauhea ulkonäkökriisi päällä. Kaula on pelkkää taikinaa, en ole super ylipainoinen mutta vähän, ja se kaikki on tuossa leuan alla?! Alan olla epätoivoinen kun posket tuntuvatkin raskailta ja itkettää kun katsoo 5v takaista passikuvaa jossa oli vielä hehkeä kolmekymppinen... Pinnallista mutta ei voi mitään. Tältä nyt tuntuu. Ostin uusia meikkejä, iho on hyvä ja rypytön, hiukset kuosissa. Mutta se kaula :(...
Ok. Mä koin herätyksen 57v iässä ja kävin leikkauttamassa silmäluomeni. Aloin myös panostamaan ihonhoitoon ja raikkaaseen ehostukseen, pudotin painoa ja käyn 4xvko salilla. Ja hitto, että näytän hyvältä!
Itse koen, että reilu nelikymppisenä olin ulkonäöllisesti vielä hyvin rypytön ja kivan näköinen. Nyt voisin käydä kasvojenkohotuksessa, mutta en haluaisi mitään tiukkanaamaa ja toisaalta facelift on sikakallista. Joten katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan huolitellun myös dekolteen!
Ärsyttävä työkaveri julkaisi musta somessa erittäin ruman kuvan. Sen jälkeen iski kriisi. 40+ olen. Tuonko näköisenä muut mut näkee ja ajattelee että juu, tuollainen se on? Aivan kauheaa. Linnoittaudun loppuelämäkseni kotiin ja menen vain pussi päässä ulos. Miksi en voinut syntyä kauniiksi?
Ketä varten panostatte ulkonäköönne? Toljottaaksenne itseänne peilistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole jos osaa tehdä sen kevyesti. Varjostusvärinkin voi valita luonnolliseksi, itse tykkään tästä https://lyko.com/fi/bbia/bbia-last-blush-09-macadamia-blossom
Oikean sävyinen poskipuna näyttää terveeltä hehkulta, eikä kaikki korostukset oli mitään discoglittereitä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten panostatte ulkonäköönne? Toljottaaksenne itseänne peilistä?
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä suomalaisten asennetta, että ulkonäköön panostaminen on turhaa koreilua ja "peiliin tuijottamista". Mielestäni on ihan normaali toive näyttää kivalta sekä itsensä että muiden silmissä, ei se ole itsekeskeisyyttä eikä turhuutta.
Jokaiselle tulee omat vaiheet, neljänkymmenen paikkeilla sitä herää ja havahtuu.