Anoppi tuo koiriaan hoitoon meille, enkä haluisi
En ole koiraihminen. Pidän eläimistä kyllä, eläimet ovat viattomia luontokappaleita. Lapsena meillä oli koira, enkä silloinkaan kiintynyt siihen kauheasti. Voin silittää kilttejä koiria hetken, ja ihastella kaukaa, mutta muuten vähän pelkään niitä tms.
Puolisoni vanhemmat ovat ottaneet kaksi koiraa. Koirat tulevat meille hoitoon noin kerran kuussa tai parissa. Ovat 1-7 vuorokautta meillä.
Mieheni hoitaa kyllä koirat, mutta mäkin niitä joudun hoitamaan.
Usein ulostavat lattioille ja matoille, vaikka suurin osa matoista ollaan otettu aina pois tms. Kauhea siivo, lattiat ovat tosi sotkuiset, lakanapyykkiä hirveät määrät, pihalle ei voi mennä, koska ei se ei ole aidattu tms.
Eniten ärsyttää juurikin puolison äiti ja isä. He vain ilmoittavat, että ovat reissussa sinä ja sinä ajankohtana ja koirat tulevat meille hoitoon.
Mun mielestä jos koirat ottaa, ei voi niin usein reissata.
Parisuhde on kuitenkin kompromissia ja joustamista. Ilman sitä se ei toimi. Toki tehdään asioita myös mun tavalla, ja miehelle yleensä kaikki on ok. Siksi ajattelen, että mun nyt täytyy kestää, että nää koirat välillä tulevat tänne, enkä voi sille mitään.
Ja isossa mittakaavassa asiahan on pieni. Silti olen ärsyyntynyt.
Aiheestako vai aiheetta?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Pane miehesi pesemään ne matot ym, jos se ei muuten tajua vastahankaisuuttasi. Jos appivanhemmilla on vara reissata heillä on myös vara panna koirat reissun ajaksi koirahotelliin.
Mulla menis kyllä hermot tuollaisessa, olen pahoillani puolestasi. Onko miehesi jokin peräkamarinpoika, joka ei osaa sanoa vanhemmilleen ei? On jo aika opetella.
Olisin heittänyt ensimmäisellä ja samalla viimeisellä kerralla paskassa olevat matot roskiin ja vaatinut anopilta korvauksen.
Minulla on ollut koiria vuosikymmeniä, välillä yksi, välillä lauma. Siltä pohjalta sanon, että en hyväksyisi puolisosi vanhempien toimintaa kertaakaan.
1. Koiran omistaja kysyy ja sopii, onko hoito mahdollinen, ei noin vaan tuo niitä hoitoon.
2. Jos koirat ovat aikuisia, eivät enää alle puolivuotiaita pentuja, omistajan tulee tutkituttaa ne. Tarpeiden tekeminen sisälle ei ole normaalia.
Olet ärsyyntynyt aiheesta. Pahoittelen, että en lukenut koko ketjua läpi, mutta pelkän aloituksen perusteella epäilen, että puolisosi vanhemmat eivät nyt ole ihan kartalla eivätkä koiratkaan oikeissa käsissä eivätkä voi hyvin.
Todellakin aiheesta. Ilmoittaisin miehelle, että jos koirat tulee, minä lähden.
JOS teille tulee joskus lapsia, niin samalla mitalla vaan muksut isovanhemmille hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
-Usein ulostavat lattioille ja matoille, vaikka suurin osa matoista ollaan otettu aina pois tms. Kauhea siivo, lattiat ovat tosi sotkuiset, lakanapyykkiä hirveät määrät, pihalle ei voi mennä, koska ei se ei ole aidattu tms. -
Laittakaa nyt hyvät ihmiset ne koirat hihnoihin niin pääsevät pihalle hädilleen. Ei koirien ulkoilutus vaadi aitoja. Jestas.
"Helpomminhan" se vissiin käy, kun saa sitten siivota koko päivän paskoja pitkin kämppää.
Vierailija kirjoitti:
JOS teille tulee joskus lapsia, niin samalla mitalla vaan muksut isovanhemmille hoitoon.
Jospa tässä odotetaankin vastapalvelua koirien hoidon muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkoiultatte koiria 3-4kertaa päivässä, niin ihmettelen, jos kakkaavat sisälle. Heräämisen ja aina syömisen jälkeen heti ulos.
Isoa koiraa ei missään nimessä viedä ruokailun jälkeen heti lenkille, voi tulla vatsalaukun kiertymä.
Sitä ei voi myöskään sanoa koirien lellimiseksi, että vie ne ulos heti silloin jos tarpeilleen pyytävät. Mutta ainoastaan ripuloivat koirat pyytävät päästä ulos muulloin kun lenkkien välissä, jos niitä ulkoilutetaan muuten riittävän usein ja paljon.
Vain pienet pentukoirat ulostavat sisälle. Eikö noita ole opetettu ulos kakkaamaan ja pissaamaan? Ei omistajapariskunta ole sopiva edes koirien pitäjäksi.
Lapsi joakus kinusi koiraa, mutta sanoin, että en vaivaa ketään koirani hoidolla. Itse olen pakosta joutunut hoitamaan pari viikkoa ystävien koiria, mutta nuo olivat sisäsiistejå ja liikuttivat minua ulkona tosi paljon.
Vie koirahotelliin ja anna lunastusosoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa on toki joustamista, muttet ole parisuhteessa appivanhempiesi tai heidän koiriensa kanssa. Lisäksi minusta kotiin liittyvissä asioissa jouston määrä tulisi minimoida, ja pyrkiä siihen että kumpikin saa kotirauhan.
Tämä. Ap ei kutsu kavereita kotiin, koska se on myös miehen koti ja mies tapaa kavereitaan baarissa tai harrastuksissa, ei kotona.
Kaverit oletettavasti ei pasko kyläillessä asunnon nurkkiin eikä hauku pitkin yötä. Kenenkään lemmikkejä ei tarvitse ottaa hoitoon, jos niistä tulee ylimääräistä työtä.
Ilmoitat anopillesi, että seuraavan reissun ajaksi hän varaa korilleen hoitopaikan koirahotellista.
Jos appikset noin paljon tykkää reissata, niin koirat piikille tai uuteen kotiin. Ei noin ole järkevää tehdä, että ottaa eläimen jonkun toisen riesaksi.
Ap:n tilanne on painajaismainen. Noista pskarakeista varmasti jää ällöttävä löyhkäkin. Mun ainutta elämää en käyttäisi koiranpaskojen siivoamiseen, enkä antaisi niiden pskoa mun kotia pilalle. Mies tosiaan voisi harkita, että asuu vanhempiensa luona koiravahtina, tai tosiaan joku hoitola, jos koirista luopuminen ei käy. Hyvin itsekästä ilmoitusluontoisesti kertoa, että rekku ja sesse tulee teille viikoksi alkaen huomisesta.
Suosittelen rajojen vetoa! Kaikkeen ei tarvitse suostua, vaikka kyseessä on puolison vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pane miehesi pesemään ne matot ym, jos se ei muuten tajua vastahankaisuuttasi. Jos appivanhemmilla on vara reissata heillä on myös vara panna koirat reissun ajaksi koirahotelliin.
Mulla menis kyllä hermot tuollaisessa, olen pahoillani puolestasi. Onko miehesi jokin peräkamarinpoika, joka ei osaa sanoa vanhemmilleen ei? On jo aika opetella.
Olisin heittänyt ensimmäisellä ja samalla viimeisellä kerralla paskassa olevat matot roskiin ja vaatinut anopilta korvauksen.
Ei kun vie anopille pestäväksi .Roskiin ei kannata viedä, poissa silmistä, poissa mielestä
Taas yksi hyvä syy valita jokin muu lemmikki kuin koira. Kissat oppivat käymään hiekkalaatikolla. Hamstereille riittää häkki puruineen, ne valitsevat huussiksi yhden nurkkauksen siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkoiultatte koiria 3-4kertaa päivässä, niin ihmettelen, jos kakkaavat sisälle. Heräämisen ja aina syömisen jälkeen heti ulos.
Isoa koiraa ei missään nimessä viedä ruokailun jälkeen heti lenkille, voi tulla vatsalaukun kiertymä.
Sitä ei voi myöskään sanoa koirien lellimiseksi, että vie ne ulos heti silloin jos tarpeilleen pyytävät. Mutta ainoastaan ripuloivat koirat pyytävät päästä ulos muulloin kun lenkkien välissä, jos niitä ulkoilutetaan muuten riittävän usein ja paljon.
Ei koske kaikki isoja rotuja tuo vatsalaukun kietymä. Sitten on jos on kolmion muotoinen vartalon rakenne
Antakaa kun arvaan: koira lamppuharjaa isompi, mutta "lenkki" portilla kääntyminen, tai muu alle 10km pyrähdys. Lasketko itse lenkkeilyksi portilla kääntymistä? Koirien hoito vaatii työtä, ei onnistu laiskoilta.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa kun arvaan: koira lamppuharjaa isompi, mutta "lenkki" portilla kääntyminen, tai muu alle 10km pyrähdys. Lasketko itse lenkkeilyksi portilla kääntymistä? Koirien hoito vaatii työtä, ei onnistu laiskoilta.
Jatkossa siis 10 - 20 km lenkki 4 kertaa päivässä, vähintään. Voi samalla se oma paskamahakin kutistua.
Vie koirat lähimmälle kiinalaisperheelle hoitoon. Ovat hyvin koirarakkaita, mutta vähän alttiita koirien karkailulle ja kadoksiin jäämiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sisälle ulostavat koirat voi viedä jonnekin muualle hoitoon kuin jonkun kotiin.
Tuo lähinnä törkeää tuoda tuossa kunnossa olevia koiria sotkemaan. Tuo ei ole koiran normaalia käytöstä.
No rakithan paskovat ja kusevat sisälle niitä ei käytä ulkona. Siivottomia elukoita.
En fiddu ottais noita