Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tuo koiriaan hoitoon meille, enkä haluisi

Vierailija
16.06.2025 |

En ole koiraihminen. Pidän eläimistä kyllä, eläimet ovat viattomia luontokappaleita. Lapsena meillä oli koira, enkä silloinkaan kiintynyt siihen kauheasti. Voin silittää kilttejä koiria hetken, ja ihastella kaukaa, mutta muuten vähän pelkään niitä tms.

Puolisoni vanhemmat ovat ottaneet kaksi koiraa. Koirat tulevat meille hoitoon noin kerran kuussa tai parissa. Ovat 1-7 vuorokautta meillä.

Mieheni hoitaa kyllä koirat, mutta mäkin niitä joudun hoitamaan. 

Usein ulostavat lattioille ja matoille, vaikka suurin osa matoista ollaan otettu aina pois tms. Kauhea siivo, lattiat ovat tosi sotkuiset, lakanapyykkiä hirveät määrät, pihalle ei voi mennä, koska ei se ei ole aidattu tms. 

Eniten ärsyttää juurikin puolison äiti ja isä. He vain ilmoittavat, että ovat reissussa sinä ja sinä ajankohtana ja koirat tulevat meille hoitoon. 

Mun mielestä jos koirat ottaa, ei voi niin usein reissata.

Parisuhde on kuitenkin kompromissia ja joustamista. Ilman sitä se ei toimi. Toki tehdään asioita myös mun tavalla, ja miehelle yleensä kaikki on ok. Siksi ajattelen, että mun nyt täytyy kestää, että nää koirat välillä tulevat tänne, enkä voi sille mitään. 

Ja isossa mittakaavassa asiahan on pieni. Silti olen ärsyyntynyt.

Aiheestako vai aiheetta? 

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien rodut ja iät??? 

Berni 6v ja nöffi 8v

Nöffi? 

Vierailija
62/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, että oot jaksanut paljon. Itse pelkään koiria ja tämän tietävät kaikki lähipiirissäni. Yksi tuttavaperhe otti koiran ja aiemmin näimme heitä useinkin. Koiran oton jälkeen en ole nähnyt kertaakaan, koska en halua olla koiran kanssa tekemisissä. Mutta minä väistän siis ja tämä oli heillä ennakkoon tiedossa. Myöskään minun luokseni koira ei ole tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Nyt ehdoton kielto niille koirille ja mies menköön sinne vanhempien asuntoon hoitaa ne koirat. 

Vierailija
64/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA voi sanoa EI!!! Jos tämä ei käy sun miehelle, menköön vanhempiensa luo siksi aikaa hoitamaan koiria. 

Vierailija
65/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien rodut ja iät??? 

Berni 6v ja nöffi 8v

Nöffi? 

Newfoundlandinterrieri

Vierailija
66/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kissa (kani, marsu, mikä vaan) itsellesi ja vetoa sen jälkeen siihen että ette voi ottaa koiria. Harmi. Haluaisitte kyllä mutta kissa ei ole koirasosiaalinen.

Vierailija
67/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ottaisi tai antaisi koiraa hoitoon, ennenkuin olisi sisäsiisti.

Vierailija
68/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten surkea provo! 

Vierailija
69/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko? Onko ne samat koirat kuin viimeksu kun teit tästä mielikuvitustilanteestasi aloituksen?

Vierailija
70/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko koiria hoitaa heidän omassa kodissa?

Tai sinne yöksi miehen kanssa? 

Vierailija
71/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on hyvä kompromissi vaikka sellainen, että koirat eivät enää tule ap:n kotiin, vaan mies menee niiden kanssa lapsuudenkotiinsa (tai missä ne vanhemmat asuvatkin) eikä sinä aikana ole mitään yhteyttä ap:n ja miehensä välillä. Tavallaan molemmat saavat elää täyttä sinkkuelämää eikä kysellä, mitä tuli tehtyä.

Olisi niille koirillekin inhimillisin järjestely.

Vierailija
72/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on eräs lähisukulainen ollut tuppaamassa koiraa hoitoon pariksi viikoksi. Jouduin pahoittamaan mielensä, kun totesin, että valitettavasti ei käy. Samoin tuttavan kissakaan ei viime kerralla saanut meiltä hoitopaikkaa. Pidän kyllä eläimistä, mutta en halua sitoutua niiden hoitamiseen edes pariksi viikoksi. Olisi liian sitovaa njoutua elämään koiran rytmin mukaan ulkoiluttamisineen ja ruokailuineen. Ja siivoamistakin olisi enemmän. Joten thanks, but no thanks.

Vierailija
73/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien rodut ja iät??? 

Berni 6v ja nöffi 8v

Nöffi? 

Newfoundlandinkoira

Vierailija
74/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien rodut ja iät??? 

Berni 6v ja nöffi 8v

Nöffi? 

Newfoundlandinterrieri

Ei ole terrieri vaan noutaja. 

Vierailija
75/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotuisia ja minkä ikäisiä koiria? 

Bichon hollandaise ja Charlesinspanieli. Iät? 

Vierailija
76/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä niille lihapulla yllätys niin loppuu se paskominen kerrasta.

Vierailija
77/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ne koirat. Saat mukavat sidukkarahat kesäksi.

Vierailija
78/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kissa (kani, marsu, mikä vaan) itsellesi ja vetoa sen jälkeen siihen että ette voi ottaa koiria. Harmi. Haluaisitte kyllä mutta kissa ei ole koirasosiaalinen.

Ei tuollaista näytelmää kenenkään tarvitse alkaa esittää. Riittää kun sanoo, että meille ei tule koiria, jotka sotkevat kotini ulosteilla. Tuohan on päivänselvä asia.

Vierailija
79/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane miehesi pesemään ne matot ym, jos se ei muuten tajua vastahankaisuuttasi. Jos appivanhemmilla on vara reissata heillä on myös vara panna koirat reissun ajaksi koirahotelliin.

Mulla menis kyllä hermot tuollaisessa, olen pahoillani puolestasi. Onko miehesi jokin peräkamarinpoika, joka ei osaa sanoa vanhemmilleen ei? On jo aika opetella. 

Vierailija
80/108 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä idea. Eläintä ei oteta tekosyyksi eikä kostoksi, vtun idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi