Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieli ry syyttää: Hallituksen leikkauksilla karmea seuraus: Ovat ajaneet ihmisiä itsemurhiin.

Vierailija
16.06.2025 |

Mieli ry:n tuoreen Kriisikeskusbarometrin mukaan hallituksen leikkauspolitiikka ja yleinen hintojen nousu ovat lisänneet merkittävästi suomalaisten taloushuolia. Tämä ahdinko on kasvanut erityisesti yksinhuoltajien, työttömien ja opiskelijoiden keskuudessa, johtaen toivottomuuteen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kaikkein järkyttävin paljastus on, että joidenkin itsemurhaa yrittäneiden asiakkaiden kohdalla viimeinen laukaiseva tekijä on ollut kielteinen päätös tukihakemukseen.

Aivan järkyttävää luettavaa. Ihmisiä ajetaan itsemurhan partaalle, ja viimeinen niitti voi olla Kelasta tullut kielteinen tukipäätös. Tämä ei ole mikään luonnonkatastrofi, vaan seurausta täysin tietoisesta politiikasta. Ja kenen johdolla tätä kurjistamista erityisesti ajetaan? Perussuomalaisten. Heille on aina ollut tärkeintä potkia jo valmiiksi maassa olevia, syyllistää työttömiä ja hehkuttaa leikkauksilla, jotka iskevät kaikkein heikoimpiin. Nyt nähdään mustaa valkoisella, mihin heidän "talouskurinsa" johtaa: ihmiset menettävät toivonsa ja viimeisenkin turvaverkon rippeen. Samaan aikaan kun puolueen johto paukuttelee henkseleitään, tavalliset ihmiset joutuvat valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. Tämä ei ole isänmaan asialla olemista, tämä on sen heikoimpien hylkäämistä.

Kommentit (673)

Vierailija
601/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asuntokauppa ei käy ja asuntojen arvot laskevat niin pankki voi vaatia lisävakuuksia asuntovelkaisilta. 

Sun pitää saada jostain maksettu kiinteistöä tai rahaa vakuudeksi, vaikka sun eläkkeellä olevilta vanhemmilta. 

Vierailija
602/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhia on tehty edellisenkin hallituksen aikana. Se on niin tavallista, että Mieli Ry on viettänyt itsemurhien ehkäisypäivää vuosikymmeniä. Eikö se kirjailijakin tehnyt itsemurhan edellisen hallituksen aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sellasia joilla ei ole mitään tukiverkkoja ympärillä, ei ketään. 

Ihan erijuttu kasvaa ja elää kuplassa missä aina on joku ottamassa kopin,ja siihen pystyy  luottamaan.

Vierailija
604/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan erijuttu kasvaa ja elää kuplassa missä aina on joku ottamassa kopin,ja siihen pystyy  luottamaan.

Siksipä minä lapseton mummo pyydänkin apua asiaan. On julmaa, jos vanhuksella (tai kenellä tahansa) ei ole inhimillistä tapaa poistua. Siihen pitäisi alkaa panostaa. 

Vierailija
605/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asuntokauppa ei käy ja asuntojen arvot laskevat niin pankki voi vaatia lisävakuuksia asuntovelkaisilta. 

Hauska kattoa kun potkulaki vammanen itkee vuokra luukusta käsin.

Vierailija
606/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purralle ei tullut töitä ennen kuin Halla-aho nosti sen puolueen johtoon.

Olivat kumpikin  ennen vihreitä . Päättivät että prsumoukkien ääniilä pääsevät  nopeasti hyville palkoille ja Brysseliin.  Näille vaan kumpikin louskuttaa vuodesta vuoteen m,muuttoa.   Nyt persuista jo kaksi kolmasosaa  huomasi että ajavat kokomuksen  myötäilyä.  Kiero nainen.   Halla-ahon kannatus romahti vaaleissa  69%   ja  Purran 48%....kaikkiin ei enää rasismikortti pure.   Aamen. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Juuri näin tämän kaikki normaalit ovat kokoajan  nähneet.   Halla-aho eikä Purra  välitä hevonvittua persista eikä köyhistä . Itse ovat rikastuneet.

Vierailija
607/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat kumpikin  ennen vihreitä . Päättivät että prsumoukkien ääniilä pääsevät  nopeasti hyville palkoille ja Brysseliin.  Näille vaan kumpikin louskuttaa vuodesta vuoteen m,muuttoa.   Nyt persuista jo kaksi kolmasosaa  huomasi että ajavat kokomuksen  myötäilyä.  Kiero nainen.   Halla-ahon kannatus romahti vaaleissa  69%   ja  Purran 48%....kaikkiin ei enää rasismikortti pure.   Aamen. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Juuri näin tämän kaikki normaalit ovat kokoajan  nähneet.   Halla-aho eikä Purra  välitä hevonvittua persista eikä köyhistä . Itse ovat rikastuneet.

En välitä minäkään vittuakaan köyhistä.

Vierailija
608/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtisin mielelläni tästä maailmasta, jos sen voisi tehdä jotenkin inhimillisesti. Olen jo lähellä eläkeikää, ja työllisyystilanne on huono. Jos ja kun minusta ei yhteiskunta voi huolehtia, niin sen verran voisi tehdä, että saisi jonkun avun siihen poistumiseen. Ei tarvitsisi sitten maksaa eläkettä. Win win. 

Kyllä kuule huolehtii, kunha tämä tyhmä apinakansa ei koskaan enää äänestä oikeistoa valtaan.

Vierailija
609/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Asumistukea ei saa, jos on tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
610/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Vierailija
611/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa myöskään täyttä työmarkkinatukea. 

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra -, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
612/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaisikin panostaa hyvissä ajoin siihen että laittaa turvaverkot kuntoon. 

Vierailija
613/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaisikin panostaa hyvissä ajoin siihen että laittaa turvaverkot kuntoon. 

Hallitus leikkasi leskeneläkkeen nuoremmilta eli jatkossa asutaan yksin ja jos miesystävä sairastuu niin erotaan. 

Ei ole enää omaishoitajia. 

Vanhemmat naiset on olleet omaishoitajina, mutta he saavat loppuelämän leskeneläkkeen. 

Vierailija
614/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoluetoimiston kenttäpatja.

Vierailija
615/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa myöskään täyttä työmarkkinatukea. 

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne o

jankuti jankuti jankuti

Näytä aiemmat lainaukset

Nr0 608: "En välitä minäkään vittuakaan köyhistä."

Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een.  Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun  itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen". 

Vierailija
617/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nanonano tohtori Puiston puoluetoimistolle kahvinkeittäjäksi.

Vierailija
618/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nr0 608: "En välitä minäkään vittuakaan köyhistä."

Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een.  Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun  itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen". 

No nii empatia hullu.

Vierailija
619/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli ry:n johdossa on vanhoja kommareita suojatyössä. Auttavat puhelimet kuitenkin asiaa.

Vierailija
620/673 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotejohtajat on tulevaisuudessa pulassa, kun ei ole enää omaishoitajia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi