Mieli ry syyttää: Hallituksen leikkauksilla karmea seuraus: Ovat ajaneet ihmisiä itsemurhiin.
Mieli ry:n tuoreen Kriisikeskusbarometrin mukaan hallituksen leikkauspolitiikka ja yleinen hintojen nousu ovat lisänneet merkittävästi suomalaisten taloushuolia. Tämä ahdinko on kasvanut erityisesti yksinhuoltajien, työttömien ja opiskelijoiden keskuudessa, johtaen toivottomuuteen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kaikkein järkyttävin paljastus on, että joidenkin itsemurhaa yrittäneiden asiakkaiden kohdalla viimeinen laukaiseva tekijä on ollut kielteinen päätös tukihakemukseen.
Aivan järkyttävää luettavaa. Ihmisiä ajetaan itsemurhan partaalle, ja viimeinen niitti voi olla Kelasta tullut kielteinen tukipäätös. Tämä ei ole mikään luonnonkatastrofi, vaan seurausta täysin tietoisesta politiikasta. Ja kenen johdolla tätä kurjistamista erityisesti ajetaan? Perussuomalaisten. Heille on aina ollut tärkeintä potkia jo valmiiksi maassa olevia, syyllistää työttömiä ja hehkuttaa leikkauksilla, jotka iskevät kaikkein heikoimpiin. Nyt nähdään mustaa valkoisella, mihin heidän "talouskurinsa" johtaa: ihmiset menettävät toivonsa ja viimeisenkin turvaverkon rippeen. Samaan aikaan kun puolueen johto paukuttelee henkseleitään, tavalliset ihmiset joutuvat valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. Tämä ei ole isänmaan asialla olemista, tämä on sen heikoimpien hylkäämistä.
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nr0 608: "En välitä minäkään vittuakaan köyhistä."
Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een. Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen".No nii empatia hullu.
Juuri näin. Empatia on nykypäivänä ihan turhaa eikä omaa myötätuntoaan kannata kohdistaa yhtään kehenkään sellaiseen, joka ei ole sitä millään tavalla ansainnut. Mulla on taustalla sairaanhoitajan koulutus ja osaaminen elvytystilanteissa, mutta ei tulisi mieleenklään alkaa elvyttää jotain pukupelleä. Pukupellet ei tartte mun empatiaani, heillä on massia ostaa tarvitsemansa empatia.
Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een. Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen".
Laki velvoittaa jokaista auttamaan esim. onnettumuuden tai sairauskohtauksen uhria kykyjensä mukaan sen verran kun häneltä voidaan kohtuudella odottaa. Jos osaat elvyttää ja toimintakykysi on tallella, syyllistyt helposti rikokseen jos jätät pärstäkertoimen perusteella elvytyksen sikseen, vaikka kuinka soittaisit apua paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een. Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen".No nii empatia hullu.
Juuri näin. Empatia on nykypäivänä ihan turhaa ei
Empatia jankuttaja ja potkulaki jankuttaja . kaksi kusipäätä.
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een. Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen".Laki velvoittaa jokaista auttamaan esim. onnettumuuden tai sairauskohtauksen uhria kykyjensä mukaan sen verran kun häneltä voidaan kohtuudella odotta
Olen eri mutta ottaen huomioon, että nykyinen hallitus rikkoo perustuslain kuudetta pykälää yhdenvertaisuudesta, niin voidaan sanoa olevamme sujut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä juuri kenestäkään - läheisiäni lukuunottamatta. Hyvä puoli tässä nykyisessä vastakkainasettelussa ja kansakunnan kahtiajaossa on mielestäni se, että jokainen saa ihan itse päättää kaikesta. Toki laki määrää sen, että mun pitää soittaa 112:een, jos näen jonkun lyyhistyvän sydärin tms takia jalkakäytävälle. Laki ei kuitenkaan määrää, että mun pitäisi alkaa elvyttää sitä . Riittää, että soitan 112:een. Voin ihan itse valita, ketä elvytän ja kenet jätän elvyttämättä. Mieluummin elvytän sen, jota elämä on kohdellut kaltoin, kuin jonkun itsekkään ja empatiakyvyttömän "liituraitapukumiehen".Laki velvoittaa jokaista auttamaan esim. onnettumuuden tai sairauskohtauksen uhria kykyjensä mukaan
Jos joku pahoinpitelee sinut, olette varmaan sujut.
Nro 624: "Laki velvoittaa jokaista auttamaan esim. onnettumuuden tai sairauskohtauksen uhria kykyjensä mukaan sen verran kun häneltä voidaan kohtuudella odottaa. Jos osaat elvyttää ja toimintakykysi on tallella, syyllistyt helposti rikokseen jos jätät pärstäkertoimen perusteella elvytyksen sikseen, vaikka kuinka soittaisit apua paikalle. "
Totta, mutta tässä onkin oleellista tuo toimintakyky. Mun on sekä moninivelrikon että nivelreuman vuoksi aika vaikea ja myös todella kivuliasta  mennä polvilleni ja elvytystilanne yleensä vaatii polvilleen menoa. Mun ei tarvitsisi tämän vuoksi elvyttää yhtään ketään, mutta itse saan päättää, jos jotain haluankin elvyttää. Jos kyseessä olisi lapsi, tietenkin tekisin enemmän kuin mitä lain mukaan mun pitäisi tehdä. Ei mun tarvitsisi. Vaikka itse olenkin ollut aina Hannu Hanhi, mun sympatiat on silti aina olleet enemmän huono-osaisten kuinnäiden rahastoihin rahansa laittavien itsekkäiden pukupellejen puolella. Joten jos pukulelle saa sydärin mun jkalkojeni edessä, mä soitan 112:een ja sitten voihkin, kun ei nyt onnistu tuo polvilleen meneminen. Miksi ihmeessä edes aiheuttaisin itselleni kovaa kipua jonkun itsekkään idiootin takia?Eikös näiden oma agendakin ole, että jokainen on oman onnensa seppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistivat itsensä ja laittoi alapeukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 mulkkua.
Nro 624: "Laki velvoittaa jokaista auttamaan esim. onnettumuuden tai sairauskohtauksen uhria kykyjensä mukaan sen verran kun häneltä voidaan kohtuudella odottaa. Jos osaat elvyttää ja toimintakykysi on tallella, syyllistyt helposti rikokseen jos jätät pärstäkertoimen perusteella elvytyksen sikseen, vaikka kuinka soittaisit apua paikalle. "
Totta, mutta tässä onkin oleellista tuo toimintakyky. Mun on sekä moninivelrikon että nivelreuman vuoksi aika vaikea ja myös todella kivuliasta mennä polvilleni ja elvytystilanne yleensä vaatii polvilleen menoa. Mun ei tarvitsisi tämän vuoksi elvyttää yhtään ketään, mutta itse saan päättää, jos jotain haluankin elvyttää. Jos kyseessä olisi lapsi, tietenkin tekisin enemmän kuin mitä lain mukaan mun pitäisi tehdä. Ei mun tarvitsisi. Vaikka itse olenkin ollut aina Hannu Hanhi, mun sympatiat on silti aina olleet enemmän huono-osaisten kuinnäiden rahastoihin rahansa laittavien
Länkyti länkyti ja jankuti jankuti.
Kokoomus ei liene investoinut mielenterveys palveluja tarjoaviin yrityksiin, joten tulee vain säästöjä jos joku päättää päivänsä. Ennemmin repii massia kun työterveydessä tehdään nuhaan täysi verenkuva.
Nro 631: "Länkyti länkyti ja jankuti jankuti."
Ja öyhöyhöyh, koska Sanna Marin :D
Totta, mutta tässä onkin oleellista tuo toimintakyky. Mun on sekä moninivelrikon että nivelreuman vuoksi aika vaikea ja myös todella kivuliasta mennä polvilleni ja elvytystilanne yleensä vaatii polvilleen menoa. Mun ei tarvitsisi tämän vuoksi elvyttää yhtään ketään, mutta itse saan päättää, jos jotain haluankin elvyttää. Jos kyseessä olisi lapsi, tietenkin tekisin enemmän kuin mitä lain mukaan mun pitäisi tehdä. Ei mun tarvitsisi. Vaikka itse olenkin ollut aina Hannu Hanhi, mun sympatiat on silti aina olleet enemmän huono-osaisten kuinnäiden rahastoihin rahansa laittavien
Ehkä se pukupelleksi luulemasi ihminen, joka kuolee kun päätät olla elvyttämättä häntä, onkin omistanut suuren osan elämästään huono-osaisten auttamiseksi - merkittäviä rahallisia lahjoituksia unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne vois suoraan laittaa liukuhihnalta eutanasiaa?
Muut haluaisi, mutta Räsäskä ja Essee ei suostu.
Opiskelijat valmistuvat kortistoon ja Kela alkaa saman tien periä opintolainoja jotka hallitus huijasi heidät ottamaan. Nuorten masennus ja i tsemrhat ovat rajussa nousussa. Kiitos Kela kun autat!
Nro 634: "Ehkä se pukupelleksi luulemasi ihminen, joka kuolee kun päätät olla elvyttämättä häntä, onkin omistanut suuren osan elämästään huono-osaisten auttamiseksi - merkittäviä rahallisia lahjoituksia unohtamatta. "
No se riski on pakko ottaa. En pidä siitä, miten sekä poliitikot että media koittaa jatkuvasti hajoittaa tätä kansaa. Ja aika mnoni someen - myös tälle palstalle - kirjoittavakin.  Mutta jos tämä on se, mitä suomalaiset nyt haluavat, niin kyllä se mulle sopii. Eipähän ainakaan tarvitse välittää, mitä naapurille mahdollisesti tapahtuu. Varsinkaan, jos sen parkkiruudussa on Tesla. 
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea, koska puoliso saa pientä palkkaa. Työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eikä saa e-passia. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Empatia on nykypäivänä ihan turhaa ei
Sut voitaisiin irtisanoa heti sun työstä. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea, koska puoliso saa pientä palkkaa. Työttömällä ei ole työterveyshuoltoa eikä saa e-passia. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Osa työssäkäyvistä saa hyvää palkkaa ja lisäksi ilmainen työterveyshuolto Mehiläisessä tai Terveystalossa ja e-passi millä pääsee elokuviin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa työssäkäyvistä saa hyvää palkkaa ja lisäksi ilmainen työterveyshuolto Mehiläisessä tai Terveystalossa ja e-passi millä pääsee elokuviin jne.
Työttömänä yksi poliklinikka käynti maksaa 60 euroa ja normi lääkäri noin 30 euroa.
Nyt ne on säästäneet pitkät sentit.
Mutta tulevaisuudessa ei ole enää omaishoitajia, koska leskeneläke vietiin.
Kyllä jonkinlainen palkka pitää saada.