Mieli ry syyttää: Hallituksen leikkauksilla karmea seuraus: Ovat ajaneet ihmisiä itsemurhiin.
Mieli ry:n tuoreen Kriisikeskusbarometrin mukaan hallituksen leikkauspolitiikka ja yleinen hintojen nousu ovat lisänneet merkittävästi suomalaisten taloushuolia. Tämä ahdinko on kasvanut erityisesti yksinhuoltajien, työttömien ja opiskelijoiden keskuudessa, johtaen toivottomuuteen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kaikkein järkyttävin paljastus on, että joidenkin itsemurhaa yrittäneiden asiakkaiden kohdalla viimeinen laukaiseva tekijä on ollut kielteinen päätös tukihakemukseen.
Aivan järkyttävää luettavaa. Ihmisiä ajetaan itsemurhan partaalle, ja viimeinen niitti voi olla Kelasta tullut kielteinen tukipäätös. Tämä ei ole mikään luonnonkatastrofi, vaan seurausta täysin tietoisesta politiikasta. Ja kenen johdolla tätä kurjistamista erityisesti ajetaan? Perussuomalaisten. Heille on aina ollut tärkeintä potkia jo valmiiksi maassa olevia, syyllistää työttömiä ja hehkuttaa leikkauksilla, jotka iskevät kaikkein heikoimpiin. Nyt nähdään mustaa valkoisella, mihin heidän "talouskurinsa" johtaa: ihmiset menettävät toivonsa ja viimeisenkin turvaverkon rippeen. Samaan aikaan kun puolueen johto paukuttelee henkseleitään, tavalliset ihmiset joutuvat valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. Tämä ei ole isänmaan asialla olemista, tämä on sen heikoimpien hylkäämistä.
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset nuoret ovat innoissaan, kun yökerhot ja pubit loppuvat ja kaikki viettävät lauantai illat kotona jatkossa.
Oi voi, eivät voi esitellä vaatteita eikä koruja muille.
Minä olen käynyt yökerhoissa,vaikka en ole kokoomuslainen. Rahaa on aina ollut niukasti, mutta eihän siellä yökerhossa tarvitse ryypätä rahojaan ja hienompia bilevaatteita nuorempana lainasin kavereiltani. Onneksi aikuisena on päässyt yökerhoihin ilman Cuccin käsilaukkua.
Ihan turhaa lätinää teillä kommentoijilla. Pelkkää valheellista provoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset nuoret ovat innoissaan, kun yökerhot ja pubit loppuvat ja kaikki viettävät lauantai illat kotona jatkossa.
Minä olen käynyt yökerhoissa,vaikka en ole kokoomuslainen. Rahaa on aina ollut niukasti, mutta eihän siellä yökerhossa tarvitse ryypätä rahojaan ja hienompia bilevaatteita nuorempana lainasin kavereiltani. Onneksi aikuisena on päässyt yökerhoihin ilman Cuccin käsilaukkua.
Ei se yökerho pysy pystyssä, jos siellä ei osteta kunnolla juomia.
Mutta kokoomus nuori voi esitellä vaatteita ja koruja kotona vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei työtä tee, sen ei syömänkän pidä
Riikka lainaten Leniniä.
Persuissa on eniten työttömyyttä ja lapsiperheköyhyyttä , samoin heidän opskelijkoilta , vammaisilta ym. Purra vei elän kurjuuteen.Epä ihme ttä nämä jättääneet persut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riittää kun luet näissäkin keskusteluissa kuinka ei työnteko kannata kun suojaosuus poistettiin.Töitä on,mutta ei viitsitä tehdä.koska menetetään tukia.Sinä voit olla mitä mieltä haluat,minä taas halveksin tälläisiä työn vieroksujia."
Mitä töitä on?
Kysy niiltä uhoajilta.Etkö lue keskusteluja koskaan?Jättäydytään työttömäksi koska "työnteko ei kannata" kun tuet pienenee.Ja suojaosuus leikattiin osittain juuri sen takia että kikkailtiin ja tehtiin töitä juuri 300 e edestä että saatiin täydet tuet.
Voi voi, kun kaupan alalla ja ravintola-alalla vain harva saa täydet työtunnit.. Heinäkuussa soitetaan avi moneen ravintolaan ja kahvilaan, että on kaikilla työsopimuk
Osa-aikainen saa soviteltua päivärahaa, joka nostaa kk- tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Riittää kun luet näissäkin keskusteluissa kuinka ei työnteko kannata kun suojaosuus poistettiin.Töitä on,mutta ei viitsitä tehdä.koska menetetään tukia.Sinä voit olla mitä mieltä haluat,minä taas halveksin tälläisiä työn vieroksujia."
Mitä töitä on?
Kysy niiltä uhoajilta.Etkö lue keskusteluja koskaan?Jättäydytään työttömäksi koska "työnteko ei kannata" kun tuet pienenee.Ja suojaosuus leikattiin osittain juuri sen takia että kikkailtiin ja tehtiin töitä juuri 300 e edestä että saatiin täydet tuet.
Voi voi, kun kaupan alalla ja ravintola-alalla vain harva saa täydet työtunnit.. Heinäkuussa soitetaan avi moneen rav
Hallitus leikkasi osa-aikatyötä tekevältä soviteltua päivärahaa eli ei puolet pois + lapsikorotukset.
Kaupan alalla, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä saa palkkaa 1300 netto ja soviteltua 140 euroa.
Työtunteja ei saa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin. Voitte myös yrittäjänä itsenne työllistää.
Töitä ei ole, joten tuki persu turpasi. Pienyrittäjät meni ja menee konkkaan kun Purra vei ostovoiman. Helvetin hyvä että persujen kannatus romahti rökääleesti kolmissa vaaleissa kaksi kolmasosaa ja tippuu kokoajan lisää pohjamutiin. 🤣🤣🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä on?
Sepä se, kun ne ovat trolleja. Elän itse ihan livenä tätä elämää, jossa töitä ei ole tarpeeksi. Teen kaikki työt, jotka saan, mutta ei vain riitä.
Kyllä niitä töitä tulee tekijöille, joilla on cv:ssä muutakin kuin nimi. Eläkkeelle jää väkeä eikä tilalle ole tekeviä tulossa.
Jos sulla on hyvä cv voit päästä palkkatukitöihin, niissä on työhaastattelu, mutta hakijoita vähemmän kuin muussa työssä. Noin 5 ollut haastattelussa ja yksi valitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yökerho pysy pystyssä, jos siellä ei osteta kunnolla juomia.
Sepä on hyvä kun on kokoomuslaisilla rahaa ostaa juomia, pysyy yökerhot pystyssä ja myös köyhemmät vasemmistolaiset saavat olla mukana menossa. Pisteitä heille!
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin mielelläni tästä maailmasta, jos sen voisi tehdä jotenkin inhimillisesti. Olen jo lähellä eläkeikää, ja työllisyystilanne on huono. Jos ja kun minusta ei yhteiskunta voi huolehtia, niin sen verran voisi tehdä, että saisi jonkun avun siihen poistumiseen. Ei tarvitsisi sitten maksaa eläkettä. Win win.
Eikö löydy ketään, joka komppaisi tätä ajatusta? Että autettaisiin meitä, jotka tahdomme lähteä, kun emme enää pysty työllä elättämään itseämme? En tarkoita, että pitäisi ketään painostaa tällaiseen, mutta kaltaiseni halukkaat voisivat lähteä inhimillesti. Minusta ei ole itseäni puukottamaan, enkä tiedä miten lääkkeillä asia hoituisi. Varsinkaan en tahdo mennä junan tai rekan alle traumatisoiden siten viattomia sivullisia.
Tästä olisi hyötyä etenkin yhteiskunnalle ja kaltaisilleni lapsettomille vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
https://demokraatti.fi/mieli-ry-taloushuolet-lisaantyneet-vuoden-aikana…
Alkaa jauhelihan puute näkyä! Sehän on halpaa ja monipuolista ruokaa. Nyt kiitos vihreiden ja vassareiden, liha alkaa loppua eikä pelkkä papusoppa maistu.
Hallitus leikkaa korkeakoulujen perusrahoitusta 65 miljoonaa euroa.
Hyvä että päästään kantiksista eroon, saadaan väestö vaihdettua nopeammin.
T: riikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se yökerho pysy pystyssä,
Ei pysy yökerhot pystyssä, kun kokoomuslaiset ei osta juomia tarpeeksi.
Ei kukaan vasemmistolainen baariin lähde, jos ei ole rahaa juomiin.
Nykyään on kotibileitä.
"Kyllä niitä töitä tulee tekijöille, joilla on cv:ssä muutakin kuin nimi. Eläkkeelle jää väkeä eikä tilalle ole tekeviä tulossa. "
Kyllä mulla siellä on aika paljon muutakin, mutta on ikääkin. Eläkkeelle jäävien tilalle palkata välttämättä ketään, eikä varsinkaan kohta itsekin eläkkeelle jääviä kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Taas irtisanotaan opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on jakautunut. Kotibileisiin kutsutaan vain samoin ajattelevia.
Vierailija kirjoitti:
Rakentamisesta leikataan 4 miljoonaa euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inflaatio johtuu Ukrainan sodasta. Kaikki on kallistunut myös muissa maissa, ei pelkästään Suomessa. Tämä tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää, jos ei aiemminkaan ollut kiinnostunut taloudesta.
Miten ajattelit valtionlainan lyhentyvän, kun se tärkein pääoma (kansa) tapetaan nälkään?
Miten olisi työnteko ja siitä saatava palkka? Suomessa ei kukaan kuole nälkään. Tuet ovat edelleen olemassa.
Ne tuet ovat nyt jo niin pieniä, että esim. kahden lapsen pienipalkkainen yh-perhe ei vain elä Helsingissä. Ja ei, lapsia ei voi laittaa töihin, heillä on koulu.
Sepä se, kun ne ovat trolleja. Elän itse ihan livenä tätä elämää, jossa töitä ei ole tarpeeksi. Teen kaikki työt, jotka saan, mutta ei vain riitä.