Mieli ry syyttää: Hallituksen leikkauksilla karmea seuraus: Ovat ajaneet ihmisiä itsemurhiin.
Mieli ry:n tuoreen Kriisikeskusbarometrin mukaan hallituksen leikkauspolitiikka ja yleinen hintojen nousu ovat lisänneet merkittävästi suomalaisten taloushuolia. Tämä ahdinko on kasvanut erityisesti yksinhuoltajien, työttömien ja opiskelijoiden keskuudessa, johtaen toivottomuuteen ja jopa itsetuhoisuuteen. Kaikkein järkyttävin paljastus on, että joidenkin itsemurhaa yrittäneiden asiakkaiden kohdalla viimeinen laukaiseva tekijä on ollut kielteinen päätös tukihakemukseen.
Aivan järkyttävää luettavaa. Ihmisiä ajetaan itsemurhan partaalle, ja viimeinen niitti voi olla Kelasta tullut kielteinen tukipäätös. Tämä ei ole mikään luonnonkatastrofi, vaan seurausta täysin tietoisesta politiikasta. Ja kenen johdolla tätä kurjistamista erityisesti ajetaan? Perussuomalaisten. Heille on aina ollut tärkeintä potkia jo valmiiksi maassa olevia, syyllistää työttömiä ja hehkuttaa leikkauksilla, jotka iskevät kaikkein heikoimpiin. Nyt nähdään mustaa valkoisella, mihin heidän "talouskurinsa" johtaa: ihmiset menettävät toivonsa ja viimeisenkin turvaverkon rippeen. Samaan aikaan kun puolueen johto paukuttelee henkseleitään, tavalliset ihmiset joutuvat valitsemaan lääkkeiden ja ruoan välillä. Tämä ei ole isänmaan asialla olemista, tämä on sen heikoimpien hylkäämistä.
Kommentit (673)
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan muiden vika
ei enää ihmiset Janna itse omaa vastuuta mistään
Eivätkä enää edes kasvata omia lapsiaan vaan kaikki ulkoistetaan muille.
Voisiko MIELI ry:n puheenjohtaja Sirpa Pietikäinen näyttää miten itsemurha käytännössä tapahtuu.
Empatia ei kuulu politiikkaan.
T: Suomen hallitus
Vierailija kirjoitti:
Empatia ei kuulu politiikkaan.
T: Suomen hallitus
Työtön empatia jankuttaja painaa menemään.
Toivottavasti jokainen joka täällä mussuttaa, saa kokea miltä tuntuu kun läheinen tekee itsemurhan tai tippumisen yhteiskunnan ulkopuolelle 👌
Aika harva meistä on muutamaa palkkaa kauempana sossun luukusta.
Kun minä en merkitse mitään sinulle, niin vastavuoroisesti sinä et merkitse mitään minulle - jos meidät pakotetaan kilpailemaan keskenämme jostakin ihmeen pakosta, niin mitä tapahtuu niille, jotka eivät halua kilpailla ja vertailla? Voisiko kuppi mennä nurin jollakin jossakin vaiheessa, ja itsemurhan sijaan tulee se laajennettu versio...
Evoluutio on johtanut yksisoluisista eliöistä pikku hiljaa monisoluisiin eläimiin. Näissä eläimissä on kehittynyt mekanismi, jossa "turhat" solut tuhotaan ja käytetään uudelleen raaka-aineena uusille soluille.
Pahoin pelkään, että ihmisille käy lopulta jossain vaiheessa samoin. Meistä tulee yhteiskunnan "soluja" ja tarkoituksemme on vain palvella yhteiskuntaa. Kun emme pysty antamaan riittävää panosta, turhat solut laitetaan kierrätykseen.
Jouduimme perheen kanssa häädetyksi ja olin jo toiveikas että pystyn vuokraamaan yksinhuoltajana noin tonnin asunnon perheelle. No, Kela alkoi periä rahaa ja nyt kuukaudessa tulee tilille enää 1300€. Ellei olisi lapsia, muuttaisin jonnekin kauas. Ei tätä maata enää kestä.
Suomi kuntoon, Suomi kuntoon...me pannaan Suomi kuntoon...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jokainen joka täällä mussuttaa, saa kokea miltä tuntuu kun läheinen tekee itsemurhan tai tippumisen yhteiskunnan ulkopuolelle 👌
Aika harva meistä on muutamaa palkkaa kauempana sossun luukusta.
Toivottavasti ei näin tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupoissa esim. on siistijöinä ulkomaalaistaustaisia miehiä? Ei näy suomalaista kotiin maksettua aktiivista eläkeläisnuorta siellä siivoamassa? Kun ahdistaa ja en tiiä oonko muna vai kana, saaaaaatana?
Suomi on tuettu ja ymmärretty ihan pilalle. Mikään tavallinen työ ei kiinnosta.
Mitä v*tun eläkeläisnuorta?
Siivoustyöllä ei saa tänä päivänä maksettua enää edes yksiön vuokraa.
Mutta ilmaiseksi täytyy saada elää, leveesti ja kaikki palvelut kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Ai, joko tämä on noteerattu?
Kun alettiin puhua tukien pienentämisistä niin ajattelin jo silloin, että ne haluaa tehdä tästä sen onnellisimman maan ajamalla heikot ja heikkotuloiset pois tilastoista itsemurhan kautta.
Eikö ne vois suoraan laittaa liukuhihnalta eutanasiaa?
Ei ole noteerattu sikäli mitä varmaan tarkoitat. On aika monia jotka ovat ajatelleet noin. Jutun tekijä on Mieli ry, joten he nyt tietysti ensimmäisinä. Mutta ei, tätä ei ole sen enempää vieläkään noteerattu. Itse huomaan tämän ihan lähipiirissä, mikä on kyllä aika järkyttävää.
Aina vaan muiden vika
ei enää ihmiset Janna itse omaa vastuuta mistään