Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
Vai olisiko syynä että median (tyhjän)toimittelijakunta on nykyisin täynnä naisia? Sitähän tämä nykyajan "tasa-arvo" on, pelkkää womanspeinausta. Naiset kertomassa asiantuntijoina (silloinkin kun mitään koulutusta ei ole ja pelkkä someinfluensserin tai viihdetoimittajan titteli riittää) asiasta kun asiasta.
Joka päivä on jotain naisen alapäähän liittyvää, tänäänkin taas "Senni löysi alapäästään jotain" Joka päivä samat jutut, nainen avautumassa omista asioistaan tai haukkumassa miehiä.
Olen satavarma että käyt lukemassa noita juttuja mitä mainitsit, katsos kun ne vetoavat sekä miehiin että naisiin, siksi niitä on paljon, niitä luetaan!
Vierailija kirjoitti:
Niitä on eilen teille linkitetty, tyttö nyt lukee ne läpi
Miksi lässytät jostain miesvihasta ja muusta paskasta kun itse tytöttelet? Tietoiset käytät tuota sanaa alentaaksesi. Tämä ongelma on miehissä kun eivät kertakaikkiaan osaa katsoa peiliin ja lässyttää lässyttää. Muuhun et sinä pysty, lässynlää.
Et kai vaan itse käytä ilmaisuja ''tyttöjen ilta'' tai ''tyttöjen matka'' ja alenna itseäsi noilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lässytät jostain miesvihasta ja muusta paskasta kun itse tytöttelet? Tietoiset käytät tuota sanaa alentaaksesi. Tämä ongelma on miehissä kun eivät kertakaikkiaan osaa katsoa peiliin ja lässyttää lässyttää. Muuhun et sinä pysty, lässynlää.
Et kai vaan itse käytä ilmaisuja ''tyttöjen ilta'' tai ''tyttöjen matka'' ja alenna itseäsi noilla?
Se on eri asia miehen suusta, aivan eri konteksti ja merkitys. Sama kun te miehet leikillänne kutsutte toisianne homoksi (kyllä, tämä on hyvin yleistä) ja auta armias kun nainen kutsuu.....
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko syynä että median (tyhjän)toimittelijakunta on nykyisin täynnä naisia? Sitähän tämä nykyajan "tasa-arvo" on, pelkkää womanspeinausta. Naiset kertomassa asiantuntijoina (silloinkin kun mitään koulutusta ei ole ja pelkkä someinfluensserin tai viihdetoimittajan titteli riittää) asiasta kun asiasta.
Joka päivä on jotain naisen alapäähän liittyvää, tänäänkin taas "Senni löysi alapäästään jotain" Joka päivä samat jutut, nainen avautumassa omista asioistaan tai haukkumassa miehiä.
Olen satavarma että käyt lukemassa noita juttuja mitä mainitsit, katsos kun ne vetoavat sekä miehiin että naisiin, siksi niitä on paljon, niitä luetaan!
En käy. En todellakaan. Enkä tilaa mitään maksullisia versioita noista. Myin Almamedian osakkeetkin jo ajat sitten, en halua millään tavalla olla taloudellisesti osallisena noihin. 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy. En todellakaan. Enkä tilaa mitään maksullisia versioita noista. Myin Almamedian osakkeetkin jo ajat sitten, en halua millään tavalla olla
Kuitenkin luet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi miesten ja poikien asioita on aina kommentoimassa joku nainen?!
Kuvittele joku toimittelijaukko kertomassa miksi naiset sitä ja tätä. Paskamyrskyn paikka.
Olisko aika antaa miesten ITSE kertoa?! Nyt naiset kertovat kaikkien näkökulman, miesten ja naisten. Miehille ei anneta suunvuoroa"
Miestoimittajia on ollut ja on nytkin pilvinpimein. Miksi miestoimittajia ei kiinnosta miesten näkökulma tai oman sukupuolensa pahoinvointi? No, hyvä että edes naiset tuovat sen esille. Joku kyynikko voisi tähän todeta, että sekin vielä pitää naisten hoitaa.
Nuo naiset tuo miesten näkökulmaa?! Pahhah! 🤣
Omaa miesvihaansa levittävät, puhdasta myrkkyä.
Miesvihakiimanarttumälliränni
No sinä se vasta onnelliselta kuulostatkin,
huh huh, mitä kielenkäyttöä!
Vierailija kirjoitti:
On hieman erikoinen näkemys että miehet olisivat jotenkin "pudonneet yhteiskunnan kelkasta" verrattuna naisiin. On totta että miespopulaatiossa esiintyy paljon ongelmia esim. yksinäisyyden kanssa, mutta olisi hyvä tässä kohtaa myös ottaa huomioon:
- yksinäisyys on lisääntynyt viime vuosina kaikissa naisten ikäluokissa
- naiset syövät kolme kertaa useammin psyykelääkkeitä kuin miehet
- naiset jäävät työkyvyttömyyseläkkelle mielenterveyssyistä yli 10 % useammin kuin miehet
YLE tänään:
Lähes joka viides nuori nainen käyttää masennuslääkkeitä
Psyykenlääkkeitä määrätään yhä enemmän myös alaikäisille. Lääkkeiden käytössä on isoja alueellisia eroja, eniten lapset napsivat pillereitä Itä-Suomessa.
Sukupuoli näkyy lääketilastoissa. Kun pojat syövät yhä enemmän ADHD-lääkkeitä, tytöt käyttävät masennuslääkkeitä. Esimerkiksi 1317-vuotiaiden ikäluokassa söi masennuslääkkeitä 7,9 prosenttia tytöistä.
Eniten masennuslääkkeitä käyttävät pohjoissavolaiset 1829-vuotiaat nuoret naiset.
Eilen illalla täällä meni jollain palstainkkelillä lujaa. Luuli "keskustelevansa" artikkelintoimittaneen Idan kanssa. Todella harhaista settiä miesvihasta. Kaikkea se leipä elättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy. En todellakaan. Enkä tilaa mitään maksullisia versioita noista. Myin Almamedian osakkee
No sanon viimeisen kerran: en lue. Nyt voit jäädä jankkaamaan vaikka maailman tappiin
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi vuosia on miehille toitotettu kuinka naiset pitää jättää rauhaan, niin eivät senkään takia uskalla lähestyä ketään"
Oikeasti noin ei ole toitotettu vaan vika on siinä että nämä miehet ovat tämän viestin näin väärin ymmärtäneet tai tulkinneet. Se on juuri yksi merkki heikoista sosiaalisista taidoista että kyky erottaa asioiden nyansseja on heikko ja silloin asiat ovat joko-tai.
Choose the bear
6B4T
Miehet eivät ole tulkinneet mitään väärin.
Vierailija kirjoitti:
"- naiset syövät kolme kertaa useammin psyykelääkkeitä kuin miehet"
Tästä iso osa johtuu siitä että naiset hakevat paljon aktiivisemmin apua ongelmiinsa kuin miehet. Miehissä on edelleen paljon vanhaa selviytymisen kulttuuria jossa pitää vain purra hammasta ja selviytyä.
Tuo on kyllä jo alaikäisillä lapsilla.
Miksi äiti ei vie poikaansa nappikaupoille, mutta tyttärensä vie?
Vihaavatko naiset poikalapsia? Jos sinun väite pitää paikkansa niin vihaavat.
"Olen nainen. Ja olepa sinäkin rehellinen: kuinka suhtautuisit itse jos miehet puhuis naisten suulla? Niinpä. Oksettavaa seksismiä tuollainen. Miksi edes oletetaan, että me naisetkaan halutaan lukea tuota jatkuvaa tyhjäpäistä moskaa? Kyllä minä haluaisin monenlaisia näkökulmia, monenlaista tekstiä. En noita jatkuvia alapääjuttuja ja miesvihaa"
Et ole nainen. Ja vaikka olisitkin, niin missä kohtaa tuossa artikkelissa nainen puhuu miehen suulla? Siinähän nimenomaan avataan syitä sille, miksi naisia ei enää parisuhde välttämättä innosta. Mikä siinä on miesvihaa?
"Ne eivät ole virheitä vaan tarkoituksellista vääristelyä. Hän ei edes halua puuttua niihin kun hän tietää kyllä mikä kaikki on pielessä."
Luulen että hän on vilpittömästi halunnut kirjoittaa mielipiteensä eikä itse koe olevansa miehiä vastaan, minun luennassani kolumnista ei sellaista löydy. Hän on etsinyt tietoja ja kokee paljastavansa asioiden oikean tolan kuten sinäkin koet paljastavasi, kun näet tuossa miesvihaa.
En usko salaliittoihin, vaan kyse on poliittisesta polarisaatiosta, jota sitten kaupallistetaan eri tavoin sekä politiikassa että mediassa. Kärjekäs kolumni ei välttämättä tarkoita, että kirjoittaja menisi päätyyn asti sen puolesta, vaan se on vain jotain mitä ammattikirjoittaja tekee. Kun kirjoitat joka viikko kolumnin, aiheista tulee äkkiä pulaa, kärjekkyys on tyylikeino, mutta tämä kolumni ei mielestäni ollut tahallisesti kärjekäs, vaan kärki muodostui tarkoitushakuisesti valitusta otsikosta. Otsikko ei välttämättä ole kirjoittajan oma, vaan otsikot valitsee monesti joku muu, hierarkiassa ylempänä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hieman erikoinen näkemys että miehet olisivat jotenkin "pudonneet yhteiskunnan kelkasta" verrattuna naisiin. On totta että miespopulaatiossa esiintyy paljon ongelmia esim. yksinäisyyden kanssa, mutta olisi hyvä tässä kohtaa myös ottaa huomioon:
- naiset jäävät työkyvyttömyyseläkkelle mielenterveyssyistä yli 10 % useammin kuin miehet
Otsikko viittasi siihen, etteivät miehet ole täysin pysyneet mukana siinä kehityksessä maailmanlaajuisesti, että on nainen on itsenäisempi monessa suhteessa ja tyytyväisempi elämäänsä jopa sinkkuna, eikä odota automaattisesti miehestä elättäjää samalla tavalla kuin historiassa. Eli toisinsanoen miehet ovat hukassa mitä voi tarjota naiselle, jotta tämä ryhtyisi suhteeseen saati perhettä perustamaan, koska miehet haluavat sen konsertatiivisemman kotihengettären.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi vuosia on miehille toitotettu kuinka naiset pitää jättää rauhaan, niin eivät senkään takia uskalla lähestyä ketään"
Oikeasti noin ei ole toitotettu vaan vika on siinä että nämä miehet ovat tämän viestin näin väärin ymmärtäneet tai tulkinneet. Se on juuri yksi merkki heikoista sosiaalisista taidoista että kyky erottaa asioiden nyansseja on heikko ja silloin asiat ovat joko-tai.
Miesten vika siis, kun on pyydetty jättämään rauhaan ja he ovat kuunnelleet. Missään tilanteessa ei voi toimia oikein.
Et ole kuunnellut jos olet noin ymmärtänyt. Ei ole pyydetty jättämään rauhaan vaan lopettamaan sellaiset lähestymiset jotka ovat häiritseviä ja ahdistavia.
Suuri osa miehistä pystyy toimimaan tilanteissa ihan oikein ja ilman ongelmia.
Naiset kertovat mm. täällä kuinka lähestyminen on häiritsevä aivan koska tahansa. Sinne ravintolaan mennään viettämään aikaa ystävien kanssa ja tanssimaan, ei iskettäväksi.
Tietysti kaikki miehet pystyvät toimimaan oikein ja ilman ongelmia: eivät lähesty naista. Ongelma ratkaistu
Vierailija kirjoitti:
"Olen nainen. Ja olepa sinäkin rehellinen: kuinka suhtautuisit itse jos miehet puhuis naisten suulla? Niinpä. Oksettavaa seksismiä tuollainen. Miksi edes oletetaan, että me naisetkaan halutaan lukea tuota jatkuvaa tyhjäpäistä moskaa? Kyllä minä haluaisin monenlaisia näkökulmia, monenlaista tekstiä. En noita jatkuvia alapääjuttuja ja miesvihaa"
Et ole nainen. Ja vaikka olisitkin, niin missä kohtaa tuossa artikkelissa nainen puhuu miehen suulla? Siinähän nimenomaan avataan syitä sille, miksi naisia ei enää parisuhde välttämättä innosta. Mikä siinä on miesvihaa?
Kyllä minä olen nainen, yritä vaan kestää se, että kaikki naiset ei vihaa miehiä. Meitä reilujakin on, jotka haluaa kaikille hyvää tasapuolisesti.
Koko juttu on hyvin vääristelevästä näkökulmasta kirjoitettu. Jos tutustuu ihan oikeasti noihin tutkimuksiin, se selviää kyllä. Ei ole mitään "miesten yksinäisyysepidempiaa" ja toisekseen: perheenisät tuntevat eniten yksinäisyyttä, joten se siitäkin että kyseessä olisi sinkkumiesten ongelma. Ymymym..
Mutta tokihan tällä sonnalla saa mitä haluaa, herättää huomiota. Ei miesvihaajaa kiinnosta faktat. Tärkeintä on öyhötys. Kuten kaikilla muillakin vihaajilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on eri asia miehen suusta, aivan eri konteksti ja merkitys. Sama kun te miehet leikillänne kutsutte toisianne homoksi (kyllä, tämä on hyvin yleistä) ja auta armias kun nainen kutsuu.....
Ai nyt sanojalla ja kontekstilla onkin yhtäkkiä merkitystä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE tänään:
Lähes joka viides nuori nainen käyttää masennuslääkkeitä
Psyykenlääkkeitä määrätään yhä enemmän myös alaikäisille. Lääkkeiden käytössä on isoja alueellisia eroja, eniten lapset napsivat pillereitä Itä-Suomessa.
Sukupuoli näkyy lääketilastoissa. Kun pojat syövät yhä enemmän ADHD-lääkkeitä, ty
Naisia ohjataan edelleen tukahduttamaan tunteensa, varsinkin elämälle tarpeellinen terve omia rajoja puolustava aggressio. Psyykenlääkkeiden määrääminen on osa samaa jatkumoa. Kun tukahdutetut tunteet pyrkivät pintaan, syntyy ahdistusta, jota lääkitään piiloon sen sijaan että annettaisiin tilaa ja välineitä niiden tunteiden kokemiseen ja kohtaamiseen.
Miehiä taas ei sosiaalisteta tarpeeksi toisella tapaa. Opeteta ottamaan muita terveellä tavalla huomioon. Ja nykyään yhä useampi mies on herkkä poika. Eikä sitä miesten herkkyyttä osata kohdata, koska se on erilaista kuin naisten herkkyys. Herkkä poika tukahduttaa herkkyytensä aggressioon, itsevihaan ja muiden vihaamiseen ja syrjäytyy, kun ei sellaista kukaan jaksa katsella.
Naiset kertovat mm. täällä kuinka lähestyminen on häiritsevä aivan koska tahansa. Sinne ravintolaan mennään viettämään aikaa ystävien kanssa ja tanssimaan, ei iskettäväksi.
Tietysti kaikki miehet pystyvät toimimaan oikein ja ilman ongelmia: eivät lähesty naista. Ongelma ratkaistu
Parempi onkin ettei lähesty jos ei osaa käyttäytyä tai tiedä miten puhutella naista. Sitä voi opetella ja kuunnella naisiakin asiassa, mikä on ok ja mikä ei, muttei oma ongelmanne jos ootte niin itsepäisiä.
Miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimaulille tulossa rankka juhannus päivystää palstalla raivoamassa, kun muut mammat ovat juhannuksen vietossa perheidensä kanssa. Pus pus koeta jaksaa ja käy välillä katsomassa muiden ihmisten juhannuksen viettoa. Minäkin laitan pian firman kiinni ja lähden mökille. Heippa kaikille.