Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
"Polarisointia on varmasti nykypäivänä paljon mutta sinällään se että lähestyy jotain asiaa yhdestä tietystä näkökulmasta eikä sisällytä siihen koko maailman muita ongelmia ei vielä ole automaattisesti polarisointia. Se voi olla usein hyödyllistäkin koska silloin päästään pureutumaan paremmin juuri siihen yhteen asiaan.
Polarisointia on selkeästi vasta jos samalla aktiivisesti vähättelee joitain muita ongelmia tai kieltää niiden olemassaolon."
En näe oliko kommentti mulle, mutta kommentoin silti. Tämä mielestäni pitää paikkansa. Ja eräs ketjun kirjoittajista löysi sen piirteen, joka kolumnissa oli polarisoinnin tunnusmerkki eli naisten yksinäisyys on tosiasiassa yhtä yleistä kuin miestenkin.
Vierailija kirjoitti:
"Polarisointia on varmasti nykypäivänä paljon mutta sinällään se että lähestyy jotain asiaa yhdestä tietystä näkökulmasta eikä sisällytä siihen koko maailman muita ongelmia ei vielä ole automaattisesti polarisointia. Se voi olla usein hyödyllistäkin koska silloin päästään pureutumaan paremmin juuri siihen yhteen asiaan.
Polarisointia on selkeästi vasta jos samalla aktiivisesti vähättelee joitain muita ongelmia tai kieltää niiden olemassaolon."
En näe oliko kommentti mulle, mutta kommentoin silti. Tämä mielestäni pitää paikkansa. Ja eräs ketjun kirjoittajista löysi sen piirteen, joka kolumnissa oli polarisoinnin tunnusmerkki eli naisten yksinäisyys on tosiasiassa yhtä yleistä kuin miestenkin.
Vaikka naisten yksinäisyys olisikin yhtä yleistä ja sitähän ei artikkelissa edes kielletty etteikö olisi, niin aihe oli miesten yksinäisyys parisuhdemarkkinoilla ja naisten näkökulmaa asiaan, eli mikä voisi naisten puolesta olla niitä tekijöitä, ettei he suhteeseen ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pärjäävä nykymies Suomessa ole pudonnut kelkasta. Mutta sopivien naisten määrä on todella pieni. Minua ei kiinnosta feministi humanteri, joka toitottaa jenkkien vasemmistoliberaalien maailmankatsomusta ja wokea. Sellaista ihmistä ei voi ottaa vakavasti. Mitä sitten jää? Ei mitään. Siinäpä realismi nykymiehelle. Suomalainen nainen (yleistäen) on yllättävän huonolaatuinen vasemmistolainen hermokimppu, jonka paras saavutus on lähinnä somessa loukkaantuminen, "kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin". Oppikaa ja kehittykää, ette ole mitään eliittijoukkoa syntyperänne vuoksi.
No, kovin moni nainen ei halua miestä, jolla on tuollainen näkemys naisista, niin: winwin!
Olet asian ytimessä. Miehet eivät halua nykynaisia, naiset eivät halua nykymiehiä.
Miksi yrittäisit vakuuttaa itsellesi tykkääväs yhtään mistään, mistä et pidä? Minulle ei ole tullut mieleenkään ikinä vakuutella itselleni tykkääväni sovinisteista tai misogynisteista. Ihan sama, minkä näköisiä olette. Sekin on win-win. Mutta en ihmettele, ettei Suomesta löydy sinulle naista. Suomalaiset ymmärtävät puheesi liian hyvin. Puolustuksena käy tuo, ettet ees tykkäis...
Kultaseni, emme puhu minusta vaan tuosta ilmiöstä :)
Taidat siis projisoida että koska sinulta puuttuu parisuhde, meiltä muiltakin puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Feministi ajattelee asioita ehkä enemmän tasavertaisuuden, oikeuksien, velvollisuuksien ja ihmisyyden samanlaisuuden kautta."
Olihan tää vitsi, olihan?? Feministit katsovat maailmaa vain ja sen perusteella mitä kenenkin genitaalit ovat.
Kaikki suhtautuminen määräytyy sen mukaan, onko kyseessä mies vai nainen, tyttö vai poika.
Feminismejä on monenlaisia. Nämä uusimmat lajityypin ilmentymät eivät ajattele genitaalien kautta, jos ovat oikeaoppisia. Genitaalien kautta ajatteleminen on kasarin tasa-arvofeminismiä.
Päinvastoin! Silloin alkoi se feminismin aalto, jolloin sukupuolet häivytettiin. Et taida tuntea historiaa ollenkaan?
Sittemmin alkoi tämä uusi voimaantumisen aikakausi, jossa sukupuolta alettiin korostamaan. NAISjohtajat ja NAISTEN vuorot ym ym.
Artikkelissa on myös linkkejä muihin artikkeleihin, joissa miehet äänessä, lue pois. Toisekseen mikään ei estä miehiä kirjoittamasta, senkus kirjoittelee mutta miksei niitä näy? Ehkei miehiä kiinnosta sitten kirjoittaa. Ja kuka paremmin kirjoittamaan naisten näkökulmasta, naisten asioista kuin nainen. Jos olet lukenut siis artikkelia niin aika lailla se on juuri siitä lähtökohdasta ja sitten yleisesti siitä, miten maailma on muuttunut entisajoista ja mitä tutkimuksia tehty maailmalla. Kaikki pohjautuu kuitenkin näihin, missä ne miehet ovat itse kyselyihin ja muuhun vastanneet.
Vielä persuista se, että aivoni menivät alkuun jotenkin solmuun siitä, että kyseinen puolue on Suomen johtava homoseksuaalien puolue. Palstalla moni naisia moittiva mies on nimenomaan persu, ne äänekkäimmät ainakin, jolloin on pakko ajatella, myös erästä Ernst Röhmiä. Homososiaalisen maailman ylistäminen on sittenkin oikeasti osa homoskeneä ja on aina ollut. Omat vaaleanpunaiset silmälasit ovat saaneet ajattelemaan muuta.
Ei tietenkään tarkoita sitä, että Tom of Finlandin maailma olisi persumaailma, vaan sitä että homoille naiset ovat neutraaleja ja miehet tärkeitä. Aivan kuten heteronaiselle miehet ovat tärkeitä, epätäydellisinäkin. Sanoutuminen irti heteromaailmasta ei ole onnistunut, jos aikaa menee paljon vastakkaisen sukupuolen asioissa puuhastellessa.
"sukupuolet häivytettiin. "
Sukupuolet häivytettiin queerista alkaen eli noin ysäriltä (tosin Suomessa myöhemmin) ja keskiöön tuli eräänlainen luokkasota sen perusteella missä kyseinen ihminen on seksuaalisuuden hierarkiassa eli heteronormatiivisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa on myös linkkejä muihin artikkeleihin, joissa miehet äänessä, lue pois. Toisekseen mikään ei estä miehiä kirjoittamasta, senkus kirjoittelee mutta miksei niitä näy? Ehkei miehiä kiinnosta sitten kirjoittaa. Ja kuka paremmin kirjoittamaan naisten näkökulmasta, naisten asioista kuin nainen. Jos olet lukenut siis artikkelia niin aika lailla se on juuri siitä lähtökohdasta ja sitten yleisesti siitä, miten maailma on muuttunut entisajoista ja mitä tutkimuksia tehty maailmalla. Kaikki pohjautuu kuitenkin näihin, missä ne miehet ovat itse kyselyihin ja muuhun vastanneet.
Vai olisiko syynä että median (tyhjän)toimittelijakunta on nykyisin täynnä naisia? Sitähän tämä nykyajan "tasa-arvo" on, pelkkää womanspeinausta. Naiset kertomassa asiantuntijoina (silloinkin kun mitään koulutusta ei ole ja pelkkä someinfluensserin tai viihdetoimittajan titteli riittää) asiasta kun asiasta.
Joka päivä on jotain naisen alapäähän liittyvää, tänäänkin taas "Senni löysi alapäästään jotain" Joka päivä samat jutut, nainen avautumassa omista asioistaan tai haukkumassa miehiä.
"Miksi miesten ja poikien asioita on aina kommentoimassa joku nainen?!
Kuvittele joku toimittelijaukko kertomassa miksi naiset sitä ja tätä. Paskamyrskyn paikka.
Olisko aika antaa miesten ITSE kertoa?! Nyt naiset kertovat kaikkien näkökulman, miesten ja naisten. Miehille ei anneta suunvuoroa"
Miestoimittajia on ollut ja on nytkin pilvinpimein. Miksi miestoimittajia ei kiinnosta miesten näkökulma tai oman sukupuolensa pahoinvointi? No, hyvä että edes naiset tuovat sen esille. Joku kyynikko voisi tähän todeta, että sekin vielä pitää naisten hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele joku toimittelijaukko kertomassa miksi naiset sitä ja tätä. Paskamyrskyn paikka.
Olisko aika antaa miesten ITSE kertoa?! Nyt naiset kertovat kaikkien näkökulman, miesten ja naisten. Miehille ei anneta suunvuoroa"
Miestoimittajia on ollut ja on nytkin pilvinpimein. Miksi miestoimittajia ei kiinnosta miesten näkökulma tai oman sukupuolensa pahoinvointi? No, hyvä että edes naiset tuovat sen esille. Joku kyynikko voisi tähän todeta, että sekin vielä pitää naisten hoitaa.
Nuo naiset tuo miesten näkökulmaa?! Pahhah! 🤣
Omaa miesvihaansa levittävät, puhdasta myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten yksinäisyysepidemia on noussut viime vuosina kuumaksi puheenaiheeksi sekä uutisissa että sosiaalisessa mediassa. Puheenvuoroissa käsitellään yleensä miesten kaipuuta parisuhteeseen, ja vaikeuksia tämän saavuttamisessa.
Ida on löytänyt yhden jutun vuodelta 2016 tukemaan väitettään. Hyvää työtä Ida!
Miksi et kuitenkaan huomaa näitä juttuja:
https://anna.fi/ihmiset/suhteet/hanna-wass-parisuhteessa-parjaamista-pi…
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/8f61d697-3e14-418d-b65d-5fbddc36c4c5
https://www.eeva.fi/jutut/rakkauden-nalka
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/445f808e-7cc5-4ba9-aff8-32e1ba802835
Nää on kaikki lehtiartikkeleita. Miksi hän käyttäisi lähteenä sellaista, kun tutkimustietoakin on saatavilla?
Jos luit jutun ja kohdan mihin vastattiin, siinä käsiteltiin miltä asia hänen väitteen mukaan näyttäytyy uutisissa ja somessa. Linkkinä oli... lehtiartikkeli vuodelta 2016
Onko naisten ymmärryksen taso oikeasti tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisjutuissa kirjoitetaan, miten miehet jäävät ilman ja miten yksinäisyys piinaa miehiä. Puhutaan myös tahattomasti lapsettomista miehistä ja ääripäässä tietenkin tahdonvastaisesta selibaatista
Ida, jos edes yrittäisit niin löytäisit juttuja naisista.
Lisäksi Incel-liikkeen on perustanut nainen: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455
Eli ongelm on se, et Ida kirjoittaa miehistä. Ylipäätään. Olisko juttu ait ok, jos olisi kirjoittanut naisista myös? Eritellen?
Hän esittää miehistä väitteitä jotka eivät pidä paikkaansa. Se on se ongelma.
Syy Idan toimintaan on hänen miesviha
Mikä niistä väitteistä ei pidä pa
Niitä on eilen teille linkitetty, tyttö nyt lukee ne läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko syynä että median (tyhjän)toimittelijakunta on nykyisin täynnä naisia? Sitähän tämä nykyajan "tasa-arvo" on, pelkkää womanspeinausta. Naiset kertomassa asiantuntijoina (silloinkin kun mitään koulutusta ei ole ja pelkkä someinfluensserin tai viihdetoimittajan t
Olet kyllä tuossa oikeassa, että feminismin karnevalisointi ja trivialisointi on levinnyt hyvin pitkälle. Kuka tahansa joka kulkee iso hattara päässään ja sanoo, että soitan vitullani kanteletta, on välittömästi iso hitti. Samanlaista hädän kaupallistamista sekin on kuin miesten hädän kaupallistaminen - eikä se hätä ole mikään oikea hätä, vaan se on osa nuorten ihmisten yleisen haahuilun ja epävarmuuden sanallistamista omaan käyttöön. Oletko lihava, olkaamme kehoposiviitsia feministeja, oletko naiseton, oletko huomannut, miten meitä sorretaan. Samanlaisia ilmiöitä nuo ovat ja vihreat siellä persujen kanssa vastakkaisessa nurkassa. Vassarit ovat vähän enemmän yhteiskunnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se miesten näkökulma on tuollainen kuin mitä sinä itse levität tällä palstalla, niin enpä usko, että kovin moni mies siihen itse asiassa samaistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Suomalainen nainen (yleistäen) on yllättävän huonolaatuinen vasemmistolainen hermokimppu, jonka paras saavutus on lähinnä somessa loukkaantuminen, "kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin". "
En yleensä viitsi puuttua kirjoittajien omaan henkilöön mutta jotenkin minulle tulee nyt väkisin se ajatus että sinä teet itse nyt juuri ihan tuota samaa. Eli loukkaannut somessa siitä kun naiset eivät suostu ajattelemaan kuten sinä haluat.
Tämä kyllä pitää kutinsa eli tässä ketjussahan ollaan hyvin loukkaantuneita ja kiukkuisia kolumnista. Se koetaan suurena loukkauksena miessukupuolta kohtaan, koska se ilmeisesti tiivistää monia epäoikeudenmukaisiksi koettuja asioita. En perehtynyt vielä noihin virheisiin, joita yksi kommentoija löysi paitsi siihen yhteen, josta kehotin lähettämään sähköpostia. Näitähän ei kai voi kommenttiloodassa kommentoida, joten ainoa keino on
Ne eivät ole virheitä vaan tarkoituksellista vääristelyä. Hän ei edes halua puuttua niihin kun hän tietää kyllä mikä kaikki on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"utta sopivien naisten määrä on todella pieni. Minua ei kiinnosta feministi humanteri, joka toitottaa jenkkien vasemmistoliberaalien maailmankatsomusta ja wokea. Sellaista ihmistä ei voi ottaa vakavasti. "
Ai, nyt sitten kiinnostaa ne naisen ajatuksetkin? Yllättävää kun kuitenkin yleensä saa sen kuvan että naisen ainoa tärkeä ominaisuus on ulkonäkö ja on lopulta aika sama mitä sen naisen päässä liikkuu.
Ei, jokainen ymmärtää että sun kaltainen kusipää jää ilman miestä vaikka olisit kuinka kaunis tahansa.
Naiset vain kääntävät sen siihen että "olen liian kaunis, miehet eivät USKALLA lähestyä" eikä kukaan vaivaudu korjaamaan naisten käsitystä asiasta koska... no ei maksa vaivaa.
No minulla on kyl ystävä, joka on just niin kaunis, ettei häntä monikaan ole uskaltanut lähest
Hän on kusipää jota monikaan ei viitsi lähestyä.
Niitä on eilen teille linkitetty, tyttö nyt lukee ne läpi
Miksi lässytät jostain miesvihasta ja muusta paskasta kun itse tytöttelet? Tietoiset käytät tuota sanaa alentaaksesi. Tämä ongelma on miehissä kun eivät kertakaikkiaan osaa katsoa peiliin ja lässyttää lässyttää. Muuhun et sinä pysty, lässynlää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt on kyllä sekoitettu kolme asiaa keskenään, incelit, kavereiden puute ja romanttisen suhteen puute.
Kaverit eivät ikinä tule korvaamaan romanttista suhdetta, eikä romanttinen suhde tule korvaamaan kavereita. Miehistä jotka eivät jostain syystä taas pärjää naisten kanssa vaikka muuten pärjäävät vallan mainiosti elämässään, leimataan inceleiksi. Sanan alkuperäisessä merkityksessähän ne onkin semmoisia, eli vastentahtoisessa selibaatissa, mutta sanan merkitys on muokkaantunut vuosien aikana siten, että se nähdään tulevana viharikoksen tekijänä ja yhteiskunnalle vaarallisena. Yleensä taustalla on enemmänkin ujous ja se että äpit eivät ota tuultaan alle sen vertaa että pääsisi ikinä edes keskusteluyhteyksiin joidenkin naisten kanssa. Lisäksi vuosia on miehille toitotettu kuinka naiset pitää jättää rauhaan, niin eivät senkään takia uskalla lähestyä ketään. Todennäköisesti kaikkien lähipiireissä on tä
Vastakkainasettelu on tuon lehden ja toimittajien etu. Ida pysyy töissä kun hän saa toteuttaa itseään ja levittää miesvihaa.
Klikki = tuloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se miesten näkökulma on tuollainen kuin
Olen nainen. Ja olepa sinäkin rehellinen: kuinka suhtautuisit itse jos miehet puhuis naisten suulla? Niinpä. Oksettavaa seksismiä tuollainen. Miksi edes oletetaan, että me naisetkaan halutaan lukea tuota jatkuvaa tyhjäpäistä moskaa? Kyllä minä haluaisin monenlaisia näkökulmia, monenlaista tekstiä. En noita jatkuvia alapääjuttuja ja miesvihaa
"Miehet eivät ehkä ole sinällään muuttuneet paljon konservatiivisemmiksi mutta nykypäivänä on paljon yleisempää tuoda ne konservatiivisemmatkin mielipiteensä kärjekkäästi ja polarisoivasti esiin. Sellaista ei ennen ollut niin paljon. Konservatismi arvosti ennen hyviä käytöstapoja ja tiettyä pidättyväisyyttä ilmaisussa. Nyt uuskonservatismi korostaa oikeutta sanoa kaikki juuri niin kuin ajattelee riippumatta siitä loukkaako se jotain vain ei."
Samaa mieltä tästä, paitsi että noita mielipiteitä ei mielestäni edelleenkään tuoda esille normaalissa kanssakäymisessä, vaan se näkyy enemmän persujen kannatuksen tyyppisissa asioissa eli on tietyt edusmiehet, joita kannatetaan. Osa heistä on tosissaan, osa haluaa vain kaupallistaa miesten murheet ja realisoida ne oman konkurssinsa välttämiseksi (en siis puhu kuvainnollisesti, vaan siitä, että erilaiset poppamiehet useimmiten ovat konkurssissa vähän väliä ja sitten on keksittävä taas uutta).