Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
2141/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoisin, että yksinäiset miehet pitkälti leimaavat itse itsensä reppanoiksi vaatimalla, että naisten tulisi pelastaa heidät ja tuoda heidän elämälleen tarkoitus. 

Näiden miesten samaan aikaan tuntema viha ja halveksunta naisia kohtaan aiheuttaa puolestaan naisissa aggressiota. "

Niin, tämän takia olisi kiinnostavaa lukea toisten miesten asiallisia kannanottoja esim. tuohon artikkeliin. Erimielisiäkin. Ilman, että se kannanotto on häystetty naisvihalla. Vaan ihan vilpitöntä pohdiskelua. Alkuun oni joku asiallinen kirjoitus, mut hänet tyrmättiin epämiehenä. 

Suurin osa miesten kannanotoista ovat olleet tasoa: MIESVIHAA, koska nainen kirjoittaa miehistä. 

"Mitä miehet voisivat tehdä auttaakseen toisia miehiä? "

Olisko tähän jotain jollain?

Vierailija
2142/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olisikohan osa ongelmaa se, että miehet odottavat naisten ratkaisevan heidän ongelmansa? "

Oletko sinä se, joka edellä kirjoitti sen suuntaisesti, että miten kolumnissa taas naiset joutuivat ratkaisemaan miesten ongelmat? 

Ihmettelen todellakin mistä ihmeestä olet päätynyt tuollaiseen päätelmään, että miehet odottavat naisten ratkaisevan heidän ongelmansa? En ole kuuna kullan valkeana nähnyt miestä, joka puhuisi mielellään ongelmistaan saati odottaisi naisten niitä ratkaisevan. Ei. Sellaista ilmiötä ei vain ole olemassa.

Kukaan muukaan ihminen ei sellaista odota. Se on itse asiassa erittäin ylimielistä, röyhkeää ja aliarvioivaa kuvitella ratkaisevansa muiden ongelmia - vaikka joku sitä sattuisi pyytämäänkin. Ainoa poikkeus tähän on lääkäri, joka määrää lääkkeet vaikkapa VTI:n tai muun vastaavan yksinkertaisen jutun hoitoon.

Ketjussa usein tästä on valitettu, et jos kerran naiset ovat feministejä, miksi eivät ratkaise miesten ongelmia. Ja koska naiset eivät ratkaise miesten ongelmia, tarkoittaa feminismi sitä, että naiset haluavat unohtaa miesten ongelmat ja  haluavat ylivaltaa miehistä.

Tämän saman olen lukenut usein. Ja joo, olen ollut palstalla liikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoisin, että yksinäiset miehet pitkälti leimaavat itse itsensä reppanoiksi vaatimalla, että naisten tulisi pelastaa heidät ja tuoda heidän elämälleen tarkoitus. 

Näiden miesten samaan aikaan tuntema viha ja halveksunta naisia kohtaan aiheuttaa puolestaan naisissa aggressiota. "

Niin, tämän takia olisi kiinnostavaa lukea toisten miesten asiallisia kannanottoja esim. tuohon artikkeliin. Erimielisiäkin. Ilman, että se kannanotto on häystetty naisvihalla. Vaan ihan vilpitöntä pohdiskelua. Alkuun oni joku asiallinen kirjoitus, mut hänet tyrmättiin epämiehenä. 

Suurin osa miesten kannanotoista ovat olleet tasoa: MIESVIHAA, koska nainen kirjoittaa miehistä. 

Taas rakentelet olkiukkoja. Teksti ei ole miesvihaa sen vuoksi että nainen kirjoittaa miehistä. Teksti on miesvihaa sen vuoksi että hän vääristelee ja valehtelee. Se on miesvihaa koska hän tekee sen oletettavasti tarkoituksella.

Mitä miehet voivat tehdä auttaakseen toisia miehiä?

Mitä naiset tekevät auttaakseen toisia naisia pois matalapalkkaisilta aloilta? Mitä sinä teet ettei toinen nainen joudu olemaan kampaaja joka kituuttaa pienellä palkalla. Mitä sinä teet jotta nainen ei joudu olemaan tarjoilija, keittäjä tai leipuri.

Vierailija
2144/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisikohan osa ongelmaa se, että miehet odottavat naisten ratkaisevan heidän ongelmansa? "

Oletko sinä se, joka edellä kirjoitti sen suuntaisesti, että miten kolumnissa taas naiset joutuivat ratkaisemaan miesten ongelmat? 

Ihmettelen todellakin mistä ihmeestä olet päätynyt tuollaiseen päätelmään, että miehet odottavat naisten ratkaisevan heidän ongelmansa? En ole kuuna kullan valkeana nähnyt miestä, joka puhuisi mielellään ongelmistaan saati odottaisi naisten niitä ratkaisevan. Ei. Sellaista ilmiötä ei vain ole olemassa.

Kukaan muukaan ihminen ei sellaista odota. Se on itse asiassa erittäin ylimielistä, röyhkeää ja aliarvioivaa kuvitella ratkaisevansa muiden ongelmia - vaikka joku sitä sattuisi pyytämäänkin. Ainoa poikkeus tähän on lääkäri, joka määrää lääkkeet vaikkapa VTI:n tai muun vastaavan yksinkertaisen jutun hoitoon.

Ketjussa usein tästä on valitettu, et jos kerran naiset ovat feministejä, miksi eivät ratkaise miesten ongelmia. Ja koska naiset eivät ratkaise miesten ongelmia, tarkoittaa feminismi sitä, että naiset haluavat unohtaa miesten ongelmat ja  haluavat ylivaltaa miehistä.

Tämän saman olen lukenut usein. Ja joo, olen ollut palstalla liikaa...

Missä ketjussa? Laita linkki ja viestin numero.

Nyt.

Vierailija
2145/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten. Miksi ihmeessä naiset eivät tuolla kehuskele?

Tutkimusten mukaan naiset ovat siis miehiä onnellisempia ilman parisuhdetta ja parisuhteen eri muodoissa, ja samaan aikaan parisuhteessa onnellisempia kuin naiset ilman parisuhdetta. Tämähän tuhoaa täysin sen väitteen jonka mukaan nainen on onnellisimmillaan ilman parisuhdetta.

Tuhoaa väitteen joka ei alun alkaenkaan ole edes väite? Huidot nyt olemattomia.

Vierailija
2146/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan naiset ovat siis miehiä onnellisempia ilman parisuhdetta ja parisuhteen eri muodoissa, ja samaan aikaan parisuhteessa onnellisempia kuin naiset ilman parisuhdetta. Tämähän tuhoaa täysin sen väitteen jonka mukaan nainen on onnellisimmillaan ilman parisuhdetta.

Ei ole kerta tai kaksi kun naiset esittävät tuon väitteen tässäkin ketjussa.

Puhumattakaan jokaisessa miesvihaketjussa mitä tällä saastaisella palstalla löytyy

Vierailija
2147/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas rakentelet olkiukkoja. Teksti ei ole miesvihaa sen vuoksi että nainen kirjoittaa miehistä. Teksti on miesvihaa sen vuoksi että hän vääristelee ja valehtelee. Se on miesvihaa koska hän tekee sen oletettavasti tarkoituksella.

Mitä miehet voivat tehdä auttaakseen toisia miehiä?

Mitä naiset tekevät auttaakseen toisia naisia pois matalapalkkaisilta aloilta? Mitä sinä teet ettei toinen nainen joudu olemaan kampaaja joka kituuttaa pienellä palkalla. Mitä sinä teet jotta nainen ei joudu olemaan tarjoilija, keittäjä tai leipuri.

Olisko tähän jollain jotain?

Vierailija
2148/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"He eivät siis koe elämäänsä mielekkääksi ilman naista, joka ilmeisesti ratkaisisi kaikki heidän ongelmansa ja toisi onnen. J"'

Olen minäkin nähnyt sellaisia viestejä, mutta tämä loppuhäntä puuttuu. En ole nähnyt sellaista, missä edes yksi mies väittäisi, että nainen ratkaisisi kaikki hänen ongelmansa ja toisi onnen. Joten pakko päätellä, että olet keksinyt sen itse, koska mahdollisesti ajattelet, että naiset todella ratkaisevat miesten ongelmat. Ja että ajattelet, että miehet eivät siihen itse pystyisikään. 

Vaikka itse ehkä koet tällaisen ajattelutavan normaalina, niin sitä se ei ole. Ei ole yleistä ajatella noin.

Mutta joskus kanaemotyyppiset äidit kyllä pyrkivät lapsiaan ohjailemaan liikaa tuon tyyppisen ajattelun voimin, sellaiseen olen törmännyt. Siitä voi kyllä olla aika isot vahingot, jos lapsi oppii avuttomaksi ja suostuu ohjailuun. 

Oletat edellisen kirjoittajan kenties keksineen jotain ja sitten arvostelet tätä itse keksimääsi ajattelua. Tiiätkö, vaikka et itse jotain olis nähnyt, joku muu on voinut.

Eri

Vierailija
2149/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on todellakin erilaisia ajattelutapoja. Jos näen yksilötasolla niin sanotusti miehen sovittelevan köyttä kaulaan, koen että minun on ainakin kysyttävä, tarvitseeko hän mahdollisesti apua johonkin ongelmaan, vaikka hän ei sitä suoraan pyydä. Yhteiskunnallisesti toivon, että olisi, ja itsekin niihin osallistuisin, jos olisi jokin ongelmanratkaisutalkoot, joilla voitaisiin purkaa esim. kouluväkivalta. "

Niin, on hyvä kysyä tarvitseeko joku apua ja se on täysin eri asia kuin mennä sanomaan köyttä kaulaansa sovittavalle mikä hänen ongelmansa on ja ratkaisu siihen. Siitä jälkimmäisestä minä puhun. Se ei ole auttamista, vaan se on tosiasiassa omien asioiden hoitamista muiden kautta. Ei se aina ole pahantahtoista, useimmiten ei, mutta se on silti vahongollista.

Tässä ketjussa on ollut puheena yksinäisyyttä kokevat miehet. Siis tutkimuksilla on todettu, että osa miehistä kokee yksinäisyyttä (joka on siis eri asia, kuin vapaaehtoisesti yksin elävä). Miten se on vahingollista ja omien ongelmien käsittelyä, että pyrkii pohtimaan tähän ratkaisua?

Täällä arvosteltu sitä, kun naiset puhuu yleensäkään mitään miehistä. Suurin osa meistä ei kuitenkaan elä irrallaan muista. Suurimmalla osalla on elämässään miehiä ja naisia. Suurinta osaa kiinnostaa yleisesti ihmisten hyvinvointi.

Vierailija
2150/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huhhuh. Kuinka irtaantunut yhteiskunnasta olet ja koet ettei sinun tekemisillä ole vaikutusta saati välinpitämättömyydelläsi. Juuri kaltaisesi asenne "ei ole minun ongelma" on syy miksi niitä ongelmia kehittyy, ihan kollektiivisesti. Suljetaanko kaikki yhteiskunnan toimielimet ja toiminnat, jokainen pärjää omillaan? Mistään ei puhuta ja muutoksia asenteisiin ei tule. 

Miehet ITSE ovat näitä ongelmia nostaneet esille. "

En ole kirjoittanut mitään tuollaista missään. Keskustelukaan ei oikein onnistu, jos ei lainkaan välitä siitä mitä toinen on oikeasti sanonut, vaan keksii omia ajatuksia tilalle, joita sitten kritisoi. 

Tästä ei oikein taida olla hyötyä kummallekaan, joten lopetan. Kehotan kuitenkin ihan hyvällä sinua miettimään, jos oikeassa elämässäkin toimit niin, että autat ilman että kukaan on pyytänyt sitä ja ilman tietoa siitä, millaista apua sinulta on pyydetty. Siitä on enemmän harmia kuin hyöty

Jaahas. Hän kyllä tässä nyt keksi skenaarion ja alkoi neuvomaan toista ylimielisesti. Ikäänkuin toimi vastoin kuin itse neuvoi. 

Eri

Vierailija
2151/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kerta tai kaksi kun naiset esittävät tuon väitteen tässäkin ketjussa.

Puhumattakaan jokaisessa miesvihaketjussa mitä tällä saastaisella palstalla löytyy

Olet lukenut väärin, ei semmosta ole vastaan tullut. Jokatapauksessa sellaista väitettä ei ole, mutta sitä senkin edestä vääristelet asioita tahallasi.

Vierailija
2152/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on arvosteltu spermaviemäreiden pakonomaista tarvetta valehdella miehistä ja keksiä niistä negatiivisia asioita. Vihaatte miehiä, se on tullut selväksi, mutta miksi teidän pitää jauhaa niistä vuodesta toiseen?

Vaihda jo toi sana, kyllästyttää pälinäsi.

Vierailija
2153/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita. 

Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.

Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.

Sehän olisi miehen mieleinen muutos, jos nainen lopettaisi kotitöiden tekemisen ja lojuisi toisella sohvalla vapaa-ajat.

Mikään ei estä naista lösähtämästä sohvalle pelaamaan j

"Olet oikeassa, jos mies tekee hommat niin että jälki on hyvää niin turhaa nipottamistahan se on. Naisena nähnyt myös vastaavaa ja miettinyt, että ehkä se on kuitenkin niin, että nainen kun kasvatetaan pienestä tytöstä asti kotiaskareisiin ehkä enemmän kuin poikia, niin jää sellainen tietty tyyli hoitaa asiat, sitä on vaikea karistaa jos tulee muutoksia. Asiallinen keskustelu aiheesta voi kuitenkin korjata ongelman, jos siihen kykenee."

Meillä mies on se, jolla ainoa oikea tyyli. Opetteli kaikki kotityöt itse, kun omilleen muutti. Äitinsä ei antanut edes voileipää tehdä itse. 

Niimpä pyykinpesun hoitaa lähes yksin, tiskikoneen minä viikolla yksin, hän välillä viikonloppuisin. Emme voi ensimmäistäkään askaretta tehdä yhdessä. 

Mutta toimii tämä näinkin, kun olemme oppineet olee puuttumatta toisen tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.

Vierailija
2154/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se kuule vaan on yleistä sinkkumiesten ajattelua, että nainen ja parisuhde olisi tie onneen. Mutta ethän sinä tietenkään ole sellaisesta kuullut etkä tälläkään palstalla koskaan nähnyt, vaikka roikut täällä joka ikinen päivä. Sinullahan on laput silmillä lukiessasi paitsi silloin, kun jossain mainitaan sana "mies", jolloin pääset  taas jankkaamaan mievihasta.

Tulit sitten womanspleinaamaan mitä sinkkumiehet ajattelevat. Kyllä se oma onni on ihan itse jokaisen löydettävät ja rakennettava. Siihen voi kuulua parisuhde tai ei.

Jostain kumman syystä jo se ajatus, että sinkkumies voisi olla onnellinen ilman parisuhdetta on naisista jotenkin ihan uskomatonta.

Tuo on ajatus johon törmää vain palstalla. En ole ikinä ajatellut, että kukaan ei voisi olla onnellinen sinkkuna. Mutta sitten on heitä, joille se sinkkuus ei ole kivaa. Ja he kertovat sen ihan itse. Miehet ja naiset.

Vierailija
2155/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se kuule vaan on yleistä sinkkumiesten ajattelua, että nainen ja parisuhde olisi tie onneen. Mutta ethän sinä tietenkään ole sellaisesta kuullut etkä tälläkään palstalla koskaan nähnyt, vaikka roikut täällä joka ikinen päivä. Sinullahan on laput silmillä lukiessasi paitsi silloin, kun jossain mainitaan sana "mies", jolloin pääset  taas jankkaamaan mievihasta.

Tulit sitten womanspleinaamaan mitä sinkkumiehet ajattelevat. Kyllä se oma onni on ihan itse jokaisen löydettävät ja rakennettava. Siihen voi kuulua parisuhde tai ei.

Jostain kumman syystä jo se ajatus, että sinkkumies voisi olla onnellinen ilman parisuhdetta on naisista jotenkin ihan uskomatonta.

Tuo on ajatus johon törmää vain palstalla. En ole ikinä ajatellut, että kukaan ei voisi olla onnellinen sinkkuna. Mutta sitten on heitä, joille se sinkkuus ei ole kivaa. Ja he kertovat sen ihan itse. Miehet ja naiset.

Tää ketju on vaan täynnä parin hepun spämmiä. Ei heidän muutamalla aivosolullaan oikein muutakaan järkevää tekemistä ole. 

Vierailija
2156/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ajatus johon törmää vain palstall

Tää ketju on vaan täynnä parin hepun spämmiä. Ei heidän muutamalla aivosolullaan oikein muutakaan järkevää tekemistä ole. 

Sinun ja kenen?

Vierailija
2157/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No sinä se vasta onnelliselta kuulostatkin.

huh huh, mitä kielenkäyttöä!"

Tervetuloa palstalle! Olet selvästi uusi tulokas. Tuo "kielenkäyttö" on lainaus niistä törkeistä nimityksistä, joista tuo yksi "mies" käyttää täällä olettamistaan naisista. Jos tutustut enemmänkin  palstaan tulet tunnistamaan tuon tyypin. 

No joo, minua tuo ei edelleenkään heilauta, mutta olen kertonut sinulle jo ensimmäisellä kerralla mitkä noista sanoista ovat valikoimassani ja mitkä eivät.

Siinä on arvioni mukaan ainakin kolmen kirjoittajan käyttämää sanastoa, mutta eihän se tuolle reppanalle mene jakeluun. Siksi olen kärsivällinen ja ymmärtäväinen hänen suhteensa.

Menette ihan samaan kastiin kuvottavan ja ala-arvoisen nimittelyn takia, joten ihan sama, oletko sinä ne kaikki persoonat vai onko teitä jopa kolme. Persoonaa. 

Jos ikinä näppikseltäsi tulisi jotain ajatusta herättävää, mutta ei. Ikinä. 

Vierailija
2158/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ja kenen?

Älä mua katso, kirjoitan vain järkeviä asioita.

Vierailija
2159/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko tähän

Ehkä miesvaltaisille aloille on alunperin sovittu paremmat palkat, kun toiset miehet ja valtaapitävät miehet ovat niin päättäneet. Naisvaltaisia aloja ei ole heidän puoleltaan arvostettu ja näin ollen palkat lähtökohtaisesti pienemmät niillä aloilla. Eli ei olla arvostettu siivoojia, tarjoilijoita, lastenhoitajia, sairaanhoitajia, nämä nyt ensimmäiseksi tuli mieleen.

Vierailija
2160/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toksista feminiinisyyttä se on. Hankkikaa lääkkeet jos homoneja syytätte. Ei sekään ole mikään selitys että mies nyt testopäissään vähän hakkasi naista joten ymmärtäkää nyt että se on ne hormonit jotka aiheittaa miehen räjähdysherkkyyden."

Naisten hormoonit ei tapa miehiä..miesten testosteroni tappaa naisia ja miehiä. Miksi ette hanki lääkitystä, niin säästyis ihmishenkiä?