Kuinka monella on kumppanina mieslapsi?
Miten se ilmenee ja miten jaksatte?
Tässä vielä tekoälyn kuvaus mieslapsesta:
Mieslapsi parisuhteessa viittaa aikuiseen mieheen, joka on emotionaalisesti tai käytökseltään riippuvainen kumppanistaan, ikään kuin lapsi. Hän saattaa välttää vastuuta, olla kyvytön tekemään päätöksiä itsenäisesti tai tarvita jatkuvaa huomiota ja hyväksyntää. Tämä voi aiheuttaa ongelmia parisuhteessa, kuten epätasapainoa, turhautumista ja riippuvuutta.
Mieslapsen tunnusmerkkejä parisuhteessa voivat olla:
Vastuun välttely:
Mieslapsi saattaa jättää kotityöt, talousasiat tai muut velvollisuudet kumppaninsa hoidettavaksi.
Emotionaalinen riippuvuus:
Hän saattaa tarvita jatkuvaa huomiota, hyväksyntää ja vahvistusta kumppaniltaan.
Päätöksenteon vaikeus:
Mieslapsi voi olla epävarma ja kyvytön tekemään itsenäisiä päätöksiä.
Lapsellinen käytös:
Hän voi käyttäytyä impulsiivisesti, olla huomionhakuinen tai turhautua helposti.
Vaikeus ottaa kritiikkiä vastaan:
Hän saattaa puolustautua ja syyttää muita, kun hänen käytöstään kritisoidaan.
Tällainen käytös voi johtua monista syistä, kuten lapsuuden kokemuksista, ihmissuhdemalleista tai persoonallisuuden piirteistä. Jos mieslapsi parisuhteessa on ongelma, se voi vaatia ammatillista apua, kuten pariterapiaa, jotta molemmat osapuolet voivat ymmärtää tilanteen ja kehittää terveempiä tapoja toimia suhteessa.
Kommentit (42)
Omani on. Kaikki nuo tummennetut asiat on niitä joista riidellään.
Mistä tällainen johtuu? Miksi joku jää lapsen tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Miten mä on parisuhteessa ja miksi?
Ei ole omassa tuttavapiirissä, mutta olin eräällä liikunta-aktiviteettikurssilla, jossa yksi aikuinen mies oli täysin kyvytön kantamaan vastuuta mistään ja jätti kaiken muiden harteille. Kritiikkiä ei kestänyt. Tämä oli minulle ahaa-elämys.
Pahinta ettei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään, ei muka ymmärrä kuinka haitallisesti itse vaikuttaa suhteeseemme! Ahdistavaa. On kuin olisin tunnevammaisen kanssa yhdessä. En saa tukea, en kehuja, en mitään normaalia. Väheksyminen ja ivaaminen on tuttua.
Kun itse tarvitsee jotain, silloin on oikein huomioiva ja kun (s e k ...) on ohi muuttuu takaisin välinpitämättömäksi.
Ainut asia minkä hoitaa kunnialla, on työnsä. Kaikki muu jää minun hoidettavaksi. Sitten määrää rahasta.
Sehän se on paras hoito emotionaalisesti epävakaalle ihmiselle(tällaisia on myös naisissa) että aletaan tiukkaamaan että ole itseäsi parempi.
Moni nainen rakastuu hurmaavaan rentttuun ja haasteelliseen koulutusprojektiin. Kun sitä ei onnistukaan muuttamaan vastuulliseksi kotirintamamieheksi, niin turhautuminen on ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta kasvatus, v-ttumainen äitiolento jolta ei saanut rakkautta. Kostaa sen omalle puolisolleen.
Kykenemätön ajattelemaan toisen parasta, näkee vain omat tarpeensa.
Tuossahan on kuvattu aikuinen nainen 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Oli. En jaksanut.
Sama. 20 vuotta jaksoin, mutta kun lapset kasvoivat aikuiseksi ja mies edelleenkään ei, tein päätökseni. Enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta kasvatus, v-ttumainen äitiolento jolta ei saanut rakkautta. Kostaa sen omalle puolisolleen.
Kykenemätön ajattelemaan toisen parasta, näkee vain omat tarpeensa.
Sinäkin näet epävakaan ihmisen tahallisena pahantekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen rakastuu hurmaavaan rentttuun ja haasteelliseen koulutusprojektiin. Kun sitä ei onnistukaan muuttamaan vastuulliseksi kotirintamamieheksi, niin turhautuminen on ymmärrettävää.
Miksi naiset ei sitten eroa jos parisuhde on pelkkää turhautumista puolisoon joka ei mistään ota vastuuta?
Miesnainen olisi ehkä osuvampi nimitys kyseiset ominaisuudet omaavalle. Ovat enemmän naisominaisuuksia kuin lapsiominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ei sitten eroa jos parisuhde on pelkkää turhautumista puolisoon joka ei mistään ota vastuuta?
Nimenomaan eroavat. Siitähän miehet koko ajan valittavat. "Akka otti eron, tuli ihan puskista."
Olette näemmä niitä joiden mielestä mielisairaaloihin pitäisi suorittaa aseellinen rynnäkkö että lakkaavat mokomat lusmut teeskentelemästä.
Aiheuttaako tuollaista se mainostamanne suurempi empaattisuus vai parempi tunneäly?
Joku ottanut kuvauksen naisista ja vaihtanut tilalle mieslapsen?
En tunne yhtäkään tuohon kuvaukseen sopivaa miestä.