Kuinka monella on kumppanina mieslapsi?
Miten se ilmenee ja miten jaksatte?
Tässä vielä tekoälyn kuvaus mieslapsesta:
Mieslapsi parisuhteessa viittaa aikuiseen mieheen, joka on emotionaalisesti tai käytökseltään riippuvainen kumppanistaan, ikään kuin lapsi. Hän saattaa välttää vastuuta, olla kyvytön tekemään päätöksiä itsenäisesti tai tarvita jatkuvaa huomiota ja hyväksyntää. Tämä voi aiheuttaa ongelmia parisuhteessa, kuten epätasapainoa, turhautumista ja riippuvuutta.
Mieslapsen tunnusmerkkejä parisuhteessa voivat olla:
Vastuun välttely:
Mieslapsi saattaa jättää kotityöt, talousasiat tai muut velvollisuudet kumppaninsa hoidettavaksi.
Emotionaalinen riippuvuus:
Hän saattaa tarvita jatkuvaa huomiota, hyväksyntää ja vahvistusta kumppaniltaan.
Päätöksenteon vaikeus:
Mieslapsi voi olla epävarma ja kyvytön tekemään itsenäisiä päätöksiä.
Lapsellinen käytös:
Hän voi käyttäytyä impulsiivisesti, olla huomionhakuinen tai turhautua helposti.
Vaikeus ottaa kritiikkiä vastaan:
Hän saattaa puolustautua ja syyttää muita, kun hänen käytöstään kritisoidaan.
Tällainen käytös voi johtua monista syistä, kuten lapsuuden kokemuksista, ihmissuhdemalleista tai persoonallisuuden piirteistä. Jos mieslapsi parisuhteessa on ongelma, se voi vaatia ammatillista apua, kuten pariterapiaa, jotta molemmat osapuolet voivat ymmärtää tilanteen ja kehittää terveempiä tapoja toimia suhteessa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen johtuu? Miksi joku jää lapsen tasolle?
Adhd eikä vanhempansa viitsineet kasvattaa. Exä ja sisaruksensa oli kaikki samanlaisia aikuislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako paljon vähemmän, jos vaimo on naislapsi, eli puhutaan ja ymmärretään samaa kieltä?
Vain miesten hemmottelemat naiset käyttäytyvät kuin lapset. Miehet, jotka ovat kuin ylikasvaneita vauvoja, eivät yleensä kohtele vaimojaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta ettei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään, ei muka ymmärrä kuinka haitallisesti itse vaikuttaa suhteeseemme! Ahdistavaa. On kuin olisin tunnevammaisen kanssa yhdessä. En saa tukea, en kehuja, en mitään normaalia. Väheksyminen ja ivaaminen on tuttua.
Kun itse tarvitsee jotain, silloin on oikein huomioiva ja kun (s e k ...) on ohi muuttuu takaisin välinpitämättömäksi.
Ainut asia minkä hoitaa kunnialla, on työnsä. Kaikki muu jää minun hoidettavaksi. Sitten määrää rahasta.
Ja miksi sitten olet tämän miehen kanssa? Etkö osaa tai uskalla tehdä päätöstä ja erota? Turha valittaa kun ei kenenkään kanssa ole pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monesti käy, että ihmisen keho kasvaa, mutta mieli jää lapsen tasolle. Kun lapsi kasvaa vanhemman seurassa, joka ei ole itse kehittynyt aikuiseksi, jolloin lapsesta kasvaa vanhempi. Siis vanhempi ihminen. Nuoresta vanhemmaksi, ei aikuiseksi. Lapsi ilmaisee tunteitaan ja tarpeitaan eikä hänellä ole vielä järkeä kovinkaan paljon apunaan. Lapsen kehittyessä kohti aikuisuutta hän "imee" mallin lähellä olevasta ihmisistä ja kulttuurista.
Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adhd eikä vanhempansa viitsineet kasvattaa. Exä ja sisaruksensa oli kaikki samanlaisia aikuislapsia.
Kun lapsi avaa suunsa hän puhuu kodistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta ettei ota mitään vastuuta omasta käytöksestään, ei muka ymmärrä kuinka haitallisesti itse vaikuttaa suhteeseemme! Ahdistavaa. On kuin olisin tunnevammaisen kanssa yhdessä. En saa tukea, en kehuja, en mitään normaalia. Väheksyminen ja ivaaminen on tuttua.
Kun itse tarvitsee jotain, silloin on oikein huomioiva ja kun (s e k ...) on ohi muuttuu takaisin välinpitämättömäksi.
Ainut asia minkä hoitaa kunnialla, on työnsä. Kaikki muu jää minun hoidettavaksi. Sitten määrää rahasta.
Ja miksi sitten olet tämän miehen kanssa? Etkö osaa tai uskalla tehdä päätöstä ja erota? Turha valittaa kun ei kenenkään kanssa ole pakko olla.
Mut ku mä rakastan sitä...
Vetävät usein puoleensa empaattisia ja ahkeria naisia. Miehet entisestään infantilisoituvat kun joku tekee kaiken heidän puolestaan. Onhan mies aika harmiton kun ei pahemmin tee mitään eikä hölmöile ja häslää. Lopulta nainen saa tarpeekseen kun maailma on täynnä energisiä miehiä mutta nyt on jo myöhäistä, juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Omani on. Kaikki nuo tummennetut asiat on niitä joista riidellään.
Miksi riitelet niistä?
Tykkäätkö riitelystä ja se palvelee jotain sinun tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Sanotaan, että ihminen toistaa lähes pakonomaisesti tekojaan, kunnes on valmis katsomaan niiden tarjoamia oppeja. Odotat ja odotat, että kumppanisi muuttuisi? Ottaisi viimein vastuun, että itse saisit viimein suhteessa sitä, mitä kaipaat? Sitä kutsutaan läheisriippuvuudeksi. Läheisriippa ei näe, että lähes aina se johon riippuvuus kohdistuu, on usein kykenemätön tasavertaiseen ja aikuiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vetävät usein puoleensa empaattisia ja ahkeria naisia. Miehet entisestään infantilisoituvat kun joku tekee kaiken heidän puolestaan. Onhan mies aika harmiton kun ei pahemmin tee mitään eikä hölmöile ja häslää. Lopulta nainen saa tarpeekseen kun maailma on täynnä energisiä miehiä mutta nyt on jo myöhäistä, juna meni jo.
Narsisti sydän piilonarsisti.
Myös on naisvauvoja jotka eivät osaa tehdä edes tavallisia kotitöitä ja ruoka on jonkun muun kannettava pöytään. Lopulta päätyvät yksinäisyyteen kun kukaan ei kestä heidän itsekeskeistä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toista kertaa naimisissa. Ex eikä nykyinen sovi kuvaukseen.
Mutta minulla on aikuinen poika, joka on mieslapsi vastuunkannon osalta, ei ehkä muuten. En tajua, miten hänestä on tullut sellainen. Vaatuunottoa hän näki paljon.Näki? Hän näki kun sinä teit kaiken? :D
Lapsi näkee, miten vanhemmat toimivat, myös vastuunkannon osalta. Hän oli 10 v, kun erosimme, ja ennen sitä näki, kuinka isä kantoi vastuuta kodin- ja lastenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a, en tunne ketään. Mistä te aina löydätte niitä vai kierrätättekö samoja mieslapsia sadoilla naisilla?
Tällainen mies on onnekas, jos hän osaa peittää virheensä hyvin ja löytää naisen, jonka kanssa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, tällainen ihminen valitsee myös helpoimmat työt, arvostelee muiden työtä ja elämää ja pakoilee vastuuta siinä he ovat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällaisessa suhteessa on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Sanotaan, että ihminen toistaa lähes pakonomaisesti tekojaan, kunnes on valmis katsomaan niiden tarjoamia oppeja. Odotat ja odotat, että ku
Kukaan ei ole alistuva; ainakin naiset löytävät lopulta miehen omat ongelmat avioliiton pitkän keston aikana sen sijaan, että kuuntelisivat hänen valittavan puutteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen äitisidonnaisia tällaisia muutaman. Napanuora tiukalla.
Äiti asui kaukana eikä mies edes välittänyt äidistään, joten en tiedä mikä oli vikana.
Koska he eivät koskaan saaneet äidinrakkautta ja suojelua äideiltään, he etsivät sitä puolisoltaan, ja itsekkäästi.
Etsi vaimo ja löydä uudelleen äidillisen hoivan lämpö.
Kuinka voit tuomita Benjaminin jaarlin? Hän on niin täydellinen mies
Koska he eivät koskaan saaneet äidinrakkautta ja suojelua äideiltään, he etsivät sitä puolisoltaan, ja itsekkäästi.