Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella on kumppanina mieslapsi?

Vierailija
16.06.2025 |

Miten se ilmenee ja miten jaksatte?

Tässä vielä tekoälyn kuvaus mieslapsesta:

Mieslapsi parisuhteessa viittaa aikuiseen mieheen, joka on emotionaalisesti tai käytökseltään riippuvainen kumppanistaan, ikään kuin lapsi. Hän saattaa välttää vastuuta, olla kyvytön tekemään päätöksiä itsenäisesti tai tarvita jatkuvaa huomiota ja hyväksyntää. Tämä voi aiheuttaa ongelmia parisuhteessa, kuten epätasapainoa, turhautumista ja riippuvuutta.

Mieslapsen tunnusmerkkejä parisuhteessa voivat olla:

Vastuun välttely:

Mieslapsi saattaa jättää kotityöt, talousasiat tai muut velvollisuudet kumppaninsa hoidettavaksi. 

Emotionaalinen riippuvuus:

Hän saattaa tarvita jatkuvaa huomiota, hyväksyntää ja vahvistusta kumppaniltaan. 

Päätöksenteon vaikeus:

Mieslapsi voi olla epävarma ja kyvytön tekemään itsenäisiä päätöksiä. 

Lapsellinen käytös:

Hän voi käyttäytyä impulsiivisesti, olla huomionhakuinen tai turhautua helposti. 

Vaikeus ottaa kritiikkiä vastaan:

Hän saattaa puolustautua ja syyttää muita, kun hänen käytöstään kritisoidaan. 

Tällainen käytös voi johtua monista syistä, kuten lapsuuden kokemuksista, ihmissuhdemalleista tai persoonallisuuden piirteistä. Jos mieslapsi parisuhteessa on ongelma, se voi vaatia ammatillista apua, kuten pariterapiaa, jotta molemmat osapuolet voivat ymmärtää tilanteen ja kehittää terveempiä tapoja toimia suhteessa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toi viimeinen osuu mun ! Hän on poliisi ja laulaja Oulussa. Emme pysty tapaamaan ollenkaan. Yritin laittaa ystävällisen ja asiallisen viestin hänen "managerilleen" erään asian takia. Vastaus oli jotakin ihan muuta ! Taisi hän olla itse asialla.....mitään manageria ei taida olla.........enkä yleensä saa mitään selvää hänen tekstistään. Emme ole siis vielä tavanneet. Eikä se taida edes onnistuakaan..........on se nyt kumma, kun ei voi itse kysyä, onko silloin ja silloin vapaata edes pari tuntia........ettei osaa tehdä omia päätöksiä itse.......

Täh?! Ai se joka on Tubessakin? Kempeleen suunnalta? Eikös se oo naimisissa ja lapsia.

Vierailija
42/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla