Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko säästää grillijuhlissa, tarvitsen apua

Vierailija
15.06.2025 |

Eli olen luvannut järjestää sairastuneelle ja varattomalle kaverilleni pienet kesäjuhlat taloyhtiön pihalla, mutta nyt itselleni iski kova konkurssi ja velat kaatui päälle. Kutsut on kuitenkin jo lähetetty ja tarjoilut pitäisi saada hyvin hyvin edullisesti.

Sopisiko ihan keitetyt perunat, valmis perhesalaattipussi, esipaistetut patongit ja tuorejuusto? Makkarankin hinta nykyään ihan järjettömän kallis eikä kaikki pysty syömään makkaraa. Juomaksi ihan Fun light -tiivistemehua ja vettä?

Juhlia en siis enää voi perua enkä voi pyytää rahaa tai apuja muiltakaan. Vieraat nyt odottavat varmasti ihan viiniä ja grillilihoja mutta pikavippiäkään ei nyt enää saa. Ja paikalle siis tulossa myös vanhempaa väkeä, joilla todellakaan ole hajua mikä on nyyttärit, enkä voi enää perua vanhoja kutsuja ja lähettää uusia.

Kommentit (272)

Vierailija
261/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kaveri jolle juhlat järjestetään voisi osallistua itsekkin kuluihin vaikka 10€ niin saisitte jo budjettiin enemmän varoja. Itse ainakin kehutaan kyllä kavereille sanoa jos olen ihan peeaa.

Vierailija
262/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtiikö vielä ongelle? Jos saisi lainattua joltain naapurilta mato-onkea, jonka saisi Tokmannilta toki 5€ mutta jos ei ole aiemmin onkinut että olisi omaa varastossa. Matoja kerää pihalta. Kaveri mukaan rantaan/sillalle/laiturille jos löytyisi 2 onkea.

Tavoitteena olisi sitten saada 9 ahventa niin siinä olisi herkkuruokaa vieraille grilliin. Perunat vaan kylkeen 2€ ja itsetehty coleslaw 2€. Ahven maksaa kaupassa 30€/kg, varmasti vieraat arvostaisivat.

joops ja jos ei kaloja tuu niin kastemadot grilliin ja Avot🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tarvitsisi mitään ruokaa alkaa tarjoilemaan kenellekään jos arkipäivänä käydään moikkaamassa kello 12 aamupäivällä jotain sairaalasta kotiutunutta ystävää porukalla? Siis parane pian -lahjoja toki sairaalle ja tuoreita mansikoita ja herkkukori ja joku lahjakortti tälle sairaalle kaverille vieraat tietysti vievät kukkien lisäksi! Oma vesipullo mukaan. Ei kenenkään sairaan kaverin varattoman kaverin tarvitse alkaa mitään viinejä ostamaan velaksi ja pihvejä grillailemaan, vaikka tapaamispaikaksi on kuinka sovittu kauniina kesäpäivänä se helpoin ratkaisu eli sairaan ihmisen taloyhtiön lähipiha. Tuskin voisi itse matkustaa minnekkään kauemmaksi vielä tai tämä sairaan kaveri pääsisi siivoamaan sairaan asuntoa juhlakuntoon.

Aivan älytöntä täällä määkiä, että paskat tarjoilut ja kaikkien ajanhukkaa, enkä todellakaan siksi aikoisi mennä! Näistä paskoista juhlista puhutaan vielä pitkään kuin köyhää on! Alle 10€ per vieras ei saa mitään järkevää syötävää ja siihen päälle vielä alkoholit!

Eikö pitäisi juhlia sitä, että ollaan elossa. Eikä sitä että viddu kuin köyhää kun mulle ei ostetaan pihviä, viiniä ja kermaperunoita kun vaivauduin käymään sairasta kaveria tervehtimässä. Oli nimitys sitten elossajuhlat, kahvijuhlat, grillijuhlat, kesäjuhlat, päiväjuhlat, taloyhtiön pihajuhlat tai mitä ikinä.

Ps. Ahmikaa kotona ruokaa jos alipainoisia olette. Lihavat puolestaan voisi muutenkin laihduttaa eikä itkeä, ettei ole tarpeeksi ruokaa tarjolla ja paha mieli tulee siksi yhyy.

Vierailija
264/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: tosiaan kyse on pienistä kesäjuhlista, ilmaisin vähän väärin otsikossa kun puhuin grillijuhlista, kun kaverin taloyhtiön pihalla on myös pihagrilli ollut ainakin aiemmin. Ulkopöytä ja tuolit riittävät hyvin juuri 8-10 hengelle. Varjoista tilaa eikä vessamahdollisuuksia paljoa ole ja siksi kyse olisi ihan 1,5h juhlakokoontumisesta, ei mitenkään myöhäisestä illallisesta vaan ihan klo 12 lounasajan tapaamisesta. Tiedän että ainakin kahden kutsutusta on vietävä lapsi päiväunille viimeistään kello 14. Ovat saaneet lapselle hoitajan ja ovat ilmoittaneen pääsevänsä juhliin.

Siksi mietin aloituksessa ihan perunaa ja salaattia, mutta fiksumpaa olisi tosiaan ollut kesäjuhlat kahvittelun muodossa. Ja tehdä joku suolainen piirakka ja tarjoilla keksiä. Toivottavasti nyt eivät pety jos teenkin vain tuon ehdotetun pastasalaatin ja tarjoan kolmiovoileipiä, joissa täytteenä munavoita. Sekä kahvia termarissa, vettä ja Fun light -tiivistemeh

Ap, tsembalot lienevät ohi ja se olisi nyt raportin aika! Mikä meininki, maistuivatko appeet? Riittikö fun light, tuliko taloyhtiön kyylä kärkkymään pitojanne? Oliko sairaalla ja hänen vanhemmilla sukulaisillaan hauskaa ja täysi masu?

Vierailija
265/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et nyt ihan tainnut ymmärtää meidän pointteja.

Jos on sovittu kokoontuminen, että moikataan sairaalasta päässyttä kaveria, niin totta kai noin.

Jos on kutsuttu ruokajuhliin, odotus on toinen.

Meillä on kaikenlaisia käyttäytymisnormeja, jotka helpottaa meidän elämää. Mä en usko, että kovinkaan moni täällä oikeasti oli sitä mieltä, että tässä tilanteessa olisi pitänyt olla pihviä ja viiniä, vaan enemmänkin sitä mieltä, että olisi syytä viestittää osallistujille selkeästi tilaisuuden luonteesta, eikä yrittää feikata ruokapitoja kuudella eurolla.

Vierailija
266/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu kokoontuminen, että moikataan sairaalasta päässyttä kaveria, niin totta kai noin.

Meillä on kaikenlaisia käyttäytymisnormeja, jotka helpottaa meidän elämää. Mä en usko, että kovinkaan moni täällä oikeasti oli sitä mieltä, että tässä tilanteessa olisi pitänyt olla pihviä ja viiniä, vaan enemmänkin sitä mieltä, että olisi syytä viestittää osallistujille selkeästi tilaisuuden luonteesta, eikä yrittää feikata ruokapitoja kuudella eurolla.

Häh? Kenelle puhut?

Vierailija
267/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kenelle puhut?

Siinä pari viestiä ylempänä mielipiteensä ilmaisseelle. Mutta kun sitä viestiä ei pysty lainaamaan.

Vierailija
268/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: juhlat menivät hyvin. Fun light riitti hyvin, olin pakastanut etukäteen samoja mehukuutioita ja laitoin niitä myös mehukannuun pitämään juoman raikkaana. Eipä sitä mennyt lopulta kuin muutama sentti siihen vesikannuun, on aika vahvaa ja riittoisaa.

Vieraita tuli paikalle 7 ja käsittääkseni melkein jokaisella oli ystävälleni pieni lahja. Esim. 1 toi kuohuviinipullon + kortin ja 1 toi pehmolelun + kukan. Eräs toi itsetekemänsä runokirjan! Ihania eleitä mielestäni.

Ruoka riitti hyvin ja salaattia ja leipiä jäi vielä yli kaverilleni kotiin viemisiksi iltapalaksi. Kotonani oli valmiiksi kananmunia ja margariinia eli kolmioleivän täytteisiin ei mennyt sinänsä rahaa. Pasta oli myös kotona valmiina ja siihen lisäsin hiukan kotona ollutta chilimajoneesia. Tarjoilin pastan erillään salaatista. Kaupasta ostin 1,15€ maksavan paahtoleipäpaketin ja 2 x Ceasar salaattipussia, jossa oli joukossa krutonki, kastike ja parmesanlastut yhteensä 4,20€. Lopulta ruokiin meni siis 5,35€. Voinmakuinen popparipussi löytyi myös kaapista, joskus olen ostanut 3kpl 1€ eli aika halpaa sekin. Pankkikorttini siis kuoletettu ja käteistä ei olisi ollutkaan enempää käyttää juuri nyt.

Astiat kotoota eikä pihalta kerätyt kukkakoristelut maksanut mitään. Servettejä oli kotona myös valmiiksi ja otin ulos myös avatun talouspaperirullan varuiksi. Puhelimesta laitoin vanhanajan kesä-humppabiisejä soimaan taustalle.

Murehdin turhaan ettei ole varjopaikkoja vanhemmille ihmisille, mutta lopulta olikin pilvinen sää. Onneksi ei satanut sentään. Saatiin kuitenkin ihan kivoja ryhmäkuvia. Mitään kuokkavieraita ei tullut paikalle, joku kaverin naapuri käveli ohi ja tervehti iloisesti ja toivotti mukavaa kesää kaikille.

Vakavasti sairastava kaverini oli erittäin iloinen ja liikuttunut kun lähes kaikki hänen läheiset pääsivät paikalle. Hän itse joutuu viettämään pyörätuolissa ehkä lopun elämäänsä.

Vierailija
269/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti lisätä: Minulla oli kotonani myös pikakahvia ja maitoa, josta olin valmis jakamaan jos joku halusi kahvia. Otin mukaan kuumalla vedellä täytetyn termospullon ja tyhjään vesipulloon kaadoin maidon erikseen. Pikakahvipurkki oli siis mukana. Ja maistuihan se lämmike myös, eikä kukaan nyrpistellyt nenäänsä edulliselle pikakahvimerkille vaikka etukäteen vähän pelotti. Joku jopa sanoi, että onpa hyvää kahvia.

Vierailija
270/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity sinänsä aiheeseen, mutta itse olen järjestänyt lapselle kaverisynttärit aikalailla samalla budjetilla. Mentiin laavupaikalle grillaamaan vaahtokarkkeja ja paistamaan lettuja. Poppareita kulhossa. Tiivistemehua ja vettä oli. Ohjelmassa leikkejä, ilmapalloilla syötteitä ja aarteenetsintää. Metsään oli piilotettu kettukarkkeja. Kaikki lapset nauttivat ja alle 10€ meni tarjoiluihin ja ns. Koristeluihin. Paikalla myös joidenkin lapsen vanhempia ja he myös vaikuttivat nauttivan tunnelmasta. Eikä kukaan lapsi tapellut leluista tai sotkenut suklaakakulla sohvia tai muuta. Eikä tarvinnut siivota ennen juhlia ja juhlien jälkeen. Roskat suoraan muovipussiin laavulta ja pussi roskiin.

Vierailija
271/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä: juhlat menivät hyvin. Fun light riitti hyvin, olin pakastanut etukäteen samoja mehukuutioita ja laitoin niitä myös mehukannuun pitämään juoman raikkaana. Eipä sitä mennyt lopulta kuin muutama sentti siihen vesikannuun, on aika vahvaa ja riittoisaa.

Vieraita tuli paikalle 7 ja käsittääkseni melkein jokaisella oli ystävälleni pieni lahja. Esim. 1 toi kuohuviinipullon + kortin ja 1 toi pehmolelun + kukan. Eräs toi itsetekemänsä runokirjan! Ihania eleitä mielestäni.

Ruoka riitti hyvin ja salaattia ja leipiä jäi vielä yli kaverilleni kotiin viemisiksi iltapalaksi. Kotonani oli valmiiksi kananmunia ja margariinia eli kolmioleivän täytteisiin ei mennyt sinänsä rahaa. Pasta oli myös kotona valmiina ja siihen lisäsin hiukan kotona ollutta chilimajoneesia. Tarjoilin pastan erillään salaatista. Kaupasta ostin 1,15€ maksavan paahtoleipäpaketin ja 2 x Ceasar salaattipussia, jossa oli joukossa krutonki, kastike ja parmesanlastut yht

Hienoa ap! <3

Vierailija
272/272 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätty hyvin, kaikki hyvin. Aivan typerää muutenkaan arvostella toisten juhlia ja heille tärkeitä hetkiä.