Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites tuo käsimatkatavara

Vierailija
15.06.2025 |

Jos ei ole lisäksi matkalaukkua eli et mene matkalaukku tiskille ei kai sitä erityisemmin tarkista mittojen suhteen tai missä se tehtäisiin? Portilla? Eihän niihin pidä laittaa mitään lippusia lappusta kuitenkaan eli vapaasti vietävissä? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, otat mittoihin sopivan laukun. Mutta kuka tarkistaa sitten koneessa oletko maksanut siitä lisämaksun? Peruaatteessa siis voit viedä maksutta paitsi portilla voivat tarkistaa lipusta? Melko kallista se käsimatkaravarakin. 

Kun skannaat lippusi, se systeemi näkee mikä lipputyyppi sinulla on. 

Ja joku tarkastaa kaikkien tilanteen siinä portilla? Lipputiedot matsaa henkilöön? 

Ei, mennään luottamuksella.

Pistokokeita tehdään.

Uusia kiristyksiä tulee, jos luottamusta käytetään väärin.

Kukin voi itsekseen miettiä.

Vierailija
22/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must olisi tosi noloa jäädä kiinni huijaamisesta. Itse laitan aina matkalaukun ruumaan, niin on paljon huolettomampaa eikä tarvii niiden nesteiden kanssa veivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanoin. että itse en ole suunnittelemassa tuollaista, koska ensinnäkin noloa jäädä kiinni portilla ja toiseksi saattaa tulla sitten lasku,  joka isompi kun lisäpalvelu, minkä olisi ostanut.

Kuitenkin miettinyt, että onkohan niitä, jotka eivät maksa tuota käsimatkatavaraa, koska sitä ei valvota kun pistokokeita? Maksaa yleensä sen 50€ edestakainen matka minimissään. 

Lisäksi olen nähnyt kun moni laittas niitä reppujaan ja laukkuja, jotka tarkoitettu sinne istuimen alle sinne ylös. 

Periaatteessahan eikö tuo tila ole varattu niille maksetuille käsimatkatavaroille? 

Vierailija
24/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must olisi tosi noloa jäädä kiinni huijaamisesta. Itse laitan aina matkalaukun ruumaan, niin on paljon huolettomampaa eikä tarvii niiden nesteiden kanssa veivata.

Joo mekin aina ostettu iso matkalaukku ja sitten lisäksi ne reput. Ei ikinä sitä maksullista käsimatkatavaraa, joten ei tuttua muo käytännöt. 

Vierailija
25/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiwin kautta tilattu oli naurettava kerran. Halpa hinta. Mutta siihen päälle tuli matkalaukku 160€ edestakainen lippu. 

Silti yhdellä lisäyöpymisellä ja matkalaskulla tuli vähön halvemmaksi, kun suora lento kalliimmalla. 

Lopputulos,;  Niin vähän halvemmaksi, että ei olisi kannattanut, varsinkin kun paluulento oli kamalan huonolla aikataululla ja välilaskulle. 

Oikeasti tuohon sisältyi vielä muitakin haittoja, mutta ne eivt yleisesti kuulu kuvioihin eli sen verran harvinainen juttu joten ei lasketa niitä kuluihin mukaan. Lisäksi nuo juttu  eivät sitten johtaneet  huonosta tarkkuudesta tai siitä että asiakkaat ei olisi huomannut tai tajunnut jotain. Oli vähön järjestelyjä ja sabotointeja mukana ulkopuolisilta tahoilta. Ei niistä enempää tällä kertaa 

Vierailija
26/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, otat mittoihin sopivan laukun. Mutta kuka tarkistaa sitten koneessa oletko maksanut siitä lisämaksun? Peruaatteessa siis voit viedä maksutta paitsi portilla voivat tarkistaa lipusta? Melko kallista se käsimatkaravarakin. 

Tarkistavat aina portilla kuuluuko käsimatkatavara (siis muu kuin se penkin alle menevä) lipun hintaan, jos ei kuulu. maksat siinä portilla sitten yli tuplasti sen mitä olisit maksanut jos olisit hoitanut ajoissa. 

Vierailija
27/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun skannaat lippusi, se systeemi näkee mikä lipputyyppi sinulla on. 

Ja joku tarkastaa kaikkien tilanteen siinä portilla? Lipputiedot matsaa henkilöön? 

Lippu tarkastetaan aina portilla tietenkin, miten ne muuten tietää ketkä ovat koneessa. Outo kysymys, tai ehkä et vain ole matkustanut.

Vierailija
28/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin sanoin. että itse en ole suunnittelemassa tuollaista, koska ensinnäkin noloa jäädä kiinni portilla ja toiseksi saattaa tulla sitten lasku,  joka isompi kun lisäpalvelu, minkä olisi ostanut.

Kuitenkin miettinyt, että onkohan niitä, jotka eivät maksa tuota käsimatkatavaraa, koska sitä ei valvota kun pistokokeita? Maksaa yleensä sen 50€ edestakainen matka minimissään. 

Lisäksi olen nähnyt kun moni laittas niitä reppujaan ja laukkuja, jotka tarkoitettu sinne istuimen alle sinne ylös. 

Periaatteessahan eikö tuo tila ole varattu niille maksetuille käsimatkatavaroille? 

Mitään periaatteessa ole tarkoitettu vain sun matkalaukulle. Se toinen on varmaan laittanut matkalaukun kalliimmalla ruumaan, niin toki saa käyttää niitä lokeroita. Lentoemännät sitten järjestelevät, jos kaikki isommat ei mahdu sinne ylätilaan.

Vierailija
29/29 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se repun kanssa matkustava saattaa hyvinkin matkustaa lipputyyppilllä johon kuuluu maksetut käsimatkatavarat, kaikki eivät silti matkusta ns lentolaukun kanssa, minä esimerkiksi jos mulla on matkalaukku ruumassa, laitan silti ison repun tai olkalaukun sinne ylös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi