Melatoniini on maailman paras lääke
Kommentit (65)
Minä olen saanut enemmän apua näistä sydänlääkkeistä kuin melatoniinista.
Vierailija kirjoitti:
Oon syönyt vuodesta 2016 unettomuuteen.
No arvaa onko toiminut?
Veikkaan, että ei. Mulla on kyllä auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että keinotekoisesti unta säälittävää touhua.
Melatoniini ei sentään unilääke ole. Auttaa nukahtamaan, ehkä pääse parempaan uneen.
Voihan olla mahdollista, että ihmisellä on melatoniini tuotannossa häiriötä, varsinkin valoisaan aikaan. Tulee huonommin nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Oon syönyt vuodesta 2016 unettomuuteen.
No arvaa onko toiminut?
Ei toimi koska olet hereillä.
Mulle ei toimi melatoniini lainkaan. Aivan sama, kuin ottaisin vaikkapa leipäpalan. Vaikutus nolla.
Ja kyllä, olen kokeillut pisimmillään jopa puoli vuotta putkeen joka yö ja unet yhtä paskaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei toimi melatoniini lainkaan. Aivan sama, kuin ottaisin vaikkapa leipäpalan. Vaikutus nolla.
Ja kyllä, olen kokeillut pisimmillään jopa puoli vuotta putkeen joka yö ja unet yhtä paskaa vain.
Parhaiten toimii, kun syö melatoniinia, syö jotain sen jälkeen. Sitten auttaa nukkumaan. Syöminen edes auttaa imeytymistä.
Melatoniini on ihan parasta silloin, kun ajatukset surraa, eikä uni meinaa tulla. Se ei tainnuta uneen, vaan tekee vain sopivasti raukeaksi. Ainoa haittapuoli on se, että unet on joskus outoja ja "vauhdikkaita".
Näin viiime yönä unta, että Maggie Smith (Harry Potterien professori Minerva McGarmiwa) taisteli jonkun noidan kanssa taikasauvoilla, mutta ei ollut mitään hienoja äänitehosteita, vaan joutuivat ääntelemään itse, tyyliin "piu piu piu".
Ei sopinut mulle yhtään. Menin liian syvään uneen. Se lamautti hengitystä niin että heräsin yön aikana useamman kerran haukkomaan henkeä. Unet olivat hirveitä painajaisia. Seuraavana päivänä olo oli kuin krapulaisella, päätä särki ja hiki vain juoksi päältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopinut mulle yhtään. Menin liian syvään uneen. Se lamautti hengitystä niin että heräsin yön aikana useamman kerran haukkomaan henkeä. Unet olivat hirveitä painajaisia. Seuraavana päivänä olo oli kuin krapulaisella, päätä särki ja hiki vain juoksi päältä.
Näyttää olevan yksilöllistä. Itellä ei mitään haittavaikutuksia. Aamulla fresh olo.
Kokeileppa sen sijaan vaikka Ketipinoria pieni annos. Seuraavana päivänäkin pää juntturissa.
Mulla auttaa pääsemään uneen ja pysymään unessa. Otan tabletin noin klo 22 ja sänkyyn kun alkaa nukuttaa, siinä tunnin päästä. Aamuyöllä saatan heräillä mutta saan helposti taas unta yleensä. Jos en saa niin voin noustakin kun on nukkunut 5-6 tuntia hyvin, eikä väsytä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aiheutti ihan karmeita painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
No mikä vaihtoehto? Ei, se ei ole kuuman sipulimaidon juominen tai iltarukous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä vaihtoehto? Ei, se ei ole kuuman sipulimaidon juominen tai iltarukous.
Melatoniini on lievin vaihtoehto lääkkeistä. Vertaa: Tenox, Ketipinor yms.
Mitäs muut mieltä?