Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En haluaisi kokkimiestä

Vierailija
15.06.2025 |

Haluaisitko sinä? Tarkoitan siis miestä, joka kokkailee ja hifistelee kokkauksillaan. 

Muutenkin ruokajutut kyllä rajoittaisivat valtavasti, jos olisin sinkku. En halua mitään lihansyöjämiestä ja kovan rasvan syöjää, koska yli viisikymppisenä hänellä olisi jo sepelvaltimotauti. 

Onneksi en ole sinkku, koska miehen löytäminen olisi täysi mahdottomuus, vaikka joku tämän kriteerin täyttävä tuttavamies olisikin sinkku. Kukaan ei täyttäisi mun odotuksiani.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. Tuohan on kiva, että sellaisiakin on olemassa. Sellainen kelpaisi tosi hyvin, olisi suorastaan ihanaa.

Voi olla että käsitykseni amatöörikokeista on väärä, otos on niin pieni. He ovat olleet juuri sellaisia, että metsästävät ja uittavat lihat ja kaiken muunkin kuohukermassa ja voissa.

Voin hyvin syödä riistaa muutaman kerran vuodessa ja kuohukermaa, mutta en sen useammin. En ole oppinut pitämään tuollaisesta ruuasta erikoisemmin, äitini on työskennellyt lähes koko työuransa sydän- ja verisuonitautien tutkimusryhmässä, joten lapsenakin ruokavalio oli sen mukainen. En nauti tuollaisesta ruuasta, se ei ole herkku. Ap

Vierailija
22/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti kokkaa

Peräkammarinpoika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näin monta aspergeriä löysi saman ketjun?

Vierailija
24/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on vastannut ruokahuollosta jo 37v ja huolehtinut ruokaostokset, kun on alan ammattilainen. Lähes päivittäin laittaa ruokaa ja on  tarkka, mitä ravintoa lapset pieninä söivät. Ja se on minusta ihanaa. Vastaavasti minä huolehdin siivouksesta. Näin jaetaan kotityöt, eikä kumpikaan puutu toisten hommiin. Itse en jaksaisi innostua ruuanlaitosta ja sen terveellisyydestä. Syön vain hyvällä ruokahalulla. En edes osaisi tehdä ruokaa, vaikka olen eläkeiässä. 

Vierailija
25/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpaisi. Ja onhan niitä vegaanikokkejakin ja niitä jotka tekee terveellistä ruokaa

Vierailija
26/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Tunnen aika paljon lääkäreitä, aika paljon harvempi heistä on ylipainoinen kuin muista ihmisistä. Mutta ylipaino ei haittaa minua yhtään. Hoikalla voi olla suonet tukossa yhtä lailla, usein onkin. Sepelvaltimotautia ei kehity ylipainosta, vaan siitä mitä on syönyt ja sukurasitteen seurauksena. Ap

Vierailija
27/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni keittiö on naisen paikka.

Vierailija
28/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on vastannut ruokahuollosta jo 37v ja huolehtinut ruokaostokset, kun on alan ammattilainen. Lähes päivittäin laittaa ruokaa ja on  tarkka, mitä ravintoa lapset pieninä söivät. Ja se on minusta ihanaa. Vastaavasti minä huolehdin siivouksesta. Näin jaetaan kotityöt, eikä kumpikaan puutu toisten hommiin. Itse en jaksaisi innostua ruuanlaitosta ja sen terveellisyydestä. Syön vain hyvällä ruokahalulla. En edes osaisi tehdä ruokaa, vaikka olen eläkeiässä. 

Kuulostaa tosi hyvältä! Ap

Vierailija
29/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johtuisko vaikka palstan kävijäkunnasta? Käytkö sinä kirkossakin ihmettelemässä mistä sinne on niin monta uskovaista tullut?

Vierailija
30/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Naisiako vaan ulkona liikkuu?

Mars silmätarkistukseen!

Eihän  tuossa lihavuudesta puhuttu mitään ja sepelvaltimotauti on naisilla harvinainen alle 50v, koska estrogeeni suojaa naisia sydänvaivoilta.

Miehiä kuolee jo nuorina sydänjuttuihin, varsinkin jos vielä polttaa tupakkaa ja ruokavalio on kovia rasvoja täynnä.

Mutta hei, kyllähän mieskin voi olla kasvissyöjä. Minä ainakin tunnen joitakin. 

Mun mies on lähes kasvissyöjä ja tunnen useita, jotka ovat olleet pitkään kasvissyöjiä, yli 40 vuotta. 

Jos mietin, niin lääkärimies voisi olla sopiva, vaikka kardiologi. Hän tuskin mättää ylenmäärin lihaa, kovia rasvoja ja sokeria :)  Lääkärit ovat muutenkin järkeviä ja luonteeltaan käytännöllisiä suuri osa, he tapaavat

Mistä mielikuvan kokin mättävän lihaa suuhunsa tai kermaa ja on sepelvaltimotauti? Meillä mies kokki ja syö lihaa todella harvoin, ei edes kerran kuukaudessa ja tietää kaiken ruuan ravintoarvoista ja terveellisyydestä.  Hyvä ja maukas ruoka ei suinkaan ole epäterveellistä. 

Vierailija
31/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapaino ruokailussa on kaiken A ja O, muuten ollaan syömishäiriöiden taikka ideologioiden puolella.

Vierailija
32/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön pöydässä odottamassa miehen kokkaamia herkkuja.

Vierailija
33/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino ruokailussa on kaiken A ja O, muuten ollaan syömishäiriöiden taikka ideologioiden puolella.

Mitä se tasapaino sinulle tarkoittaa? Tästä on hyvin monenlaisia ajatuksia ihmisillä, joten noin ympäripyöreä määritelmä ei oikein toimi. Terveellinen ruokavalio ei ole ideologia, vaan faktoihin perustuva asia. Ap

Vierailija
34/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua mikä järki tällaisissa kommenteissa on. Eikä mikään tässä ketjussa viittaa Asperger-diagnoosiin kuten ei yleensä niissäkään, jossa tuota diagnoosia muulloinkin käytetään halventamistarkoituksessa. Käytätkö kenties muitakin diagnooseja haukkumissanoina? Se nyt vain on rahvaanomaista ja ilkeää. Ap

Vierailija
35/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kelpaisi. Ja onhan niitä vegaanikokkejakin ja niitä jotka tekee terveellistä ruokaa

En ole vegaani, syön joskus luomulihaa, riistaa ja kalaa, äyriäisiä, joten ei tarvitsisi olla vegaani. Tekisi ehkä elämän turhan hankalaksi olla täysin vegaani, mutta kotona voisin mielelläni syödä vain vegaaniruokaa, jos mies kokkaisi. Ap

Vierailija
36/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä mielikuvan kokin mättävän lihaa suuhunsa tai kermaa ja on sepelvaltimotauti? Meillä mies kokki ja syö lihaa todella harvoin, ei edes kerran kuukaudessa ja tietää kaiken ruuan ravintoarvoista ja terveellisyydestä.  Hyvä ja maukas ruoka ei suinkaan ole epäterveellistä."

Näistä muutamista (alle 10) amatöörikokeista, jotka tunnen. Ovat enimmäkseen nuorempia kuin minä, mun sukupolvessa miesten kokkausharrastus ei ole niin yleistä. Ammattikokeista jo kirjoitinkin. Ap

Vierailija
37/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön pöydässä odottamassa miehen kokkaamia herkkuja.

Mitä te söitte? Ap

Vierailija
38/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johtuisko vaikka palstan kävijäkunnasta? Käytkö sinä kirkossakin ihmettelemässä mistä sinne on niin monta uskovaista tullut?

Palstan kävijäkunnassa tuskin on sen enempää Aspergereita kuin muuallakaan. Sen sijaan muita halventamaan pyrkiviä keskustelijoita täällä on paljon enemmän kuin tosielämässä. Ap

Vierailija
39/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpaisi mies, joka kokkailee ja hifistelee! Tykkään itsekin tehdä ruokaa, mutta olisihan se kiva, jos olisi mies, joka kokkaisi, niin voisi istua valmiiseen pöytään. Kokkimies todennäköisemmin tekisi terveellisiä ruokia, eihän nykyään kukaan fiksu ihminen mitään voi-smetana-kerma-mössöjä suosi. Kasvisruokaa ja kalaa, nam!

Punaista ja rasvaista lihaa valmistava "kokki" ei kelpaisi.

Vierailija
40/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinkku koska et ole mukava ihminen vaan ihme hörhö. Ei kukaan sua kaselisi.