Puhuttiin vanhoista tv sarjoista tässä mökillä.
Miami vice oli se joka tuli kaikille mieleen ettei sitä ole esitetty yli 10 vuoteen ainakaan missään ilmais kanavalla. Itse tykkäsin siitä myös ja haluaisin että se esitettäisiin joskus. Dallas samoin olisi hyvä sarja eikä sitäkään ole nähty pitkään aaikaan.
Kommentit (65)
Doris - reissunainen kirjoitti:
Naapurilähiö, Belle ja Sebastian, Lassie, Anna, Vaahteramäen Eemeli, Melukylän lapset...
Tehtiinköhän Anni Polvan Tiina-kirjoista sarjaa tai leffaa?
Eipä taidettu. Se oli aikaa vielä kasarille asti kun nuortenkirjoista tehtiin loputtomia sarjoja. Tai esiteinien.
Susikoira Roi ehkä poikkeus.
Miettikää Nummelan ponitallia tv-sarjana 😆
Kasari ulkkarisarjoista olen vuosia kaivannut Tyttökultia. Muutama vuosi sitten se tuli Disney+ ja tulihan sitä pari kautta kahlattua. Onhan sillä hetkensä, mutta onhan siitä myös aika ajanut ohi.
Vasta nyt tajusin, että olivat vasta viisikymppisiä (mun ikää) ja työelämässä kukin. Se deittailukulttuuri on ollut aivan omaa luokkaansa jo silloin kasarilla jenkeissä. Täällä ei olla lähelläkään sitä ns. vapautta. Deittailu, kun ei tarkoita seurustelua tai oikeastaan yhtään mitään. Silloin tutustutaan.. tai suomalaiset kokee sen panolupana tai jo kihloina.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käsittänyt, miten joku voi tykätä jostain Miami Vicesta. No, olihan se tahattoman koominen. Leso Don Johnson vielä ehkä jotenkin meni, mutta se toinen, hyyyyiiiii helvetti, mikä äklö. Ja nää oli olevinaan niin cooleja ja tyylikkäitä. Joo, ämyrikkälaisen tyylikkäitä, straight outta florida.
Tämän seurauksena puoli Suomea kulki kaksi kesää purtsikat jalassa ilman sukkia ja bleiserissa oli olkatoppauksia niin että oviaukoista piti kulkea kylki edellä.
Peter Falk oli lahjakas näyttelijä ja Oscar ehdokas joka hassasi sitten uransa tuohon TV sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Jeremy Brettin tähdittämä Sherlock Holmes. Oli oma suosikkini 1990-luvulla. Sitä haluaisin nähdä itse. Tästä sarajasta kuulemma myytiin DVD-julkaisuja joskus, itselläni ei niitä ole :(
Ja sitten Salaperäinen saari, jossa Omar Sharif esitti kapteeni Nemoa. Tämä tuli joskus 1970-luvun lopulla telkkarista eikä tietääkseni sittemmin koskaan. Olisi kiva nähdä tämäkin lapsuuden suosikkisarja uudestaan.
Hyviä ehdotuksia! Nämä muistan itsekin.
Lisäksi toivoisin:
"Avaruusasema Alfa" 1970 luvun lopulta tai 1980 luvun alusta, en muista tarkkaan. Lapsena tämä sarja oli aivan mahtava... alkuperäiseltä nimeltään Space 1999.
Löysin pari vuotta sitten Youtubesta restauroidun HD-version koko tunnin mittaisesta avausjaksosta ja sain vihdoin korjattua lapsuuden tra
Yllättävän moni vanha sarja löytyy dvd:nä. Kannustan tarkistamaan, kaikkiin ei toki löydy suomitekstekstejä. Esim huutonet tai ehkäpä amazon, suomalaiset videodivarit.
Siis miami vice katsoin joka jakson. Todella hyvä sarja aina.
Meripojat, iskän kanssa sitä katsottiin. Teinivuosilta X-files ja Aikahyppy (Quantum Leap).
Vierailija kirjoitti:
Kasari ulkkarisarjoista olen vuosia kaivannut Tyttökultia. Muutama vuosi sitten se tuli Disney+ ja tulihan sitä pari kautta kahlattua. Onhan sillä hetkensä, mutta onhan siitä myös aika ajanut ohi.
Vasta nyt tajusin, että olivat vasta viisikymppisiä (mun ikää) ja työelämässä kukin. Se deittailukulttuuri on ollut aivan omaa luokkaansa jo silloin kasarilla jenkeissä. Täällä ei olla lähelläkään sitä ns. vapautta. Deittailu, kun ei tarkoita seurustelua tai oikeastaan yhtään mitään. Silloin tutustutaan.. tai suomalaiset kokee sen panolupana tai jo kihloina.
Deittailuidea tuli tänne tinderisminä. Niille joille tuli.
Osa pudonnut ihan kärryiltä tästä instant seura-ajatuksesta. Ei meillä ole mallia siihen että pyydetään ulos ketä vain tyttöä joka viehättää, ennenhän se tehtiin kasvokkain. Nyt ikään kuin helpompaa vaan onko sittenkään.
Nainen taitaa nolata edelleen itsensä jos lähtee kyselemään "alaks olee". Tai mistäpä minä tuota tiedän. Etenkin jos se yksikin ilta on saavutus ja kalenterimerkinnän arvoinen suoritus.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käsittänyt, miten joku voi tykätä jostain Miami Vicesta. No, olihan se tahattoman koominen. Leso Don Johnson vielä ehkä jotenkin meni, mutta se toinen, hyyyyiiiii helvetti, mikä äklö. Ja nää oli olevinaan niin cooleja ja tyylikkäitä. Joo, ämyrikkälaisen tyylikkäitä, straight outta florida.
Tämä oli nimenomaan "ämerikkäläisen tyylikäs" koska edes Crockettin Ferrari ei ollut aito vaan käytetyn C3 Corvertten päälle pultattu lasikuitupulkka ehtaan kuplasta rakennetun rantakirpun tyyliin. Tuotannolla ei ollut varaa aitoon Ferrariin joka maksoi kuusi kertaa niin paljon kuin tuo replika.
Ferrari pahoitti mielensä niin että haastoi koko sarjan oikeuteen ja kolmannella kaudella niiden oli pakko ostaa oikea Ferrari.
Vierailija kirjoitti:
Jo kasarilla monet uskalsivat tunnustaa julkisesti pitävänsä tyttökullista.
Kesällä olisikin kiva katsoa jotain 80- tai 90-luvun sarjaa, nostalgista draamaa ja hömppää!
Susikoira Roi, Puhtaat valkeat lakanat, Matlock, Yön kuumuudessa, Lemmenlaiva, Pony Express (The Young Riders) , Bergerac, Lovejoy, Midsomerin murhat, Ylämaan kettu, Morse, Ylpeys ja ennakkoluulo (90-l. versio)...
Poirot'ta onneksi näytetään säännöllisesti :)
Don Johnson oli hyvä mut mihin katosi sen pari Philip Michael Thomas niin se ei kai ole näytellyt juurisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä olisikin kiva katsoa jotain 80- tai 90-luvun sarjaa, nostalgista draamaa ja hömppää!
Susikoira Roi, Puhtaat valkeat lakanat, Matlock, Yön kuumuudessa, Lemmenlaiva, Pony Express (The Young Riders) , Bergerac, Lovejoy, Midsomerin murhat, Ylämaan kettu, Morse, Ylpeys ja ennakkoluulo (90-l. versio)...
Poirot'ta onneksi näytetään säännöllisesti :)
Helkutti sentään, Matlock! Kiitos muistutuksesta. Tämä on yksi suosikeistani... Eikä varmasti ole julkaistu DVDnä, sen verran tarkkaan olen seurannut julkaisuja että olisin sen kyllä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Miami vice oli hyvä sarja
Aika väkivaltainen?
Vierailija kirjoitti:
Naapurilähiö, Belle ja Sebastian, Lassie, Anna, Vaahteramäen Eemeli, Melukylän lapset...
Eipä taidettu. Se oli aikaa vielä kasarille asti kun nuortenkirjoista tehtiin loputtomia sarjoja. Tai esiteinien.
Muistelen että Tiinasta oli sarja tai elokuva.
Kahden kerroksen väkeä, Pieni talo preerialla, Kukkakimppu piikkilankaa, Kunta Kinte, Mennään bussilla, Tie Avonleaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että Tiinasta oli sarja tai elokuva.
Lapsuuteni lempisarja kirjoina, yllätyin kun telkassa näin että Tiinan mummula oli kotikylässäni Ruovedellä.
Aika on ajanut noista ohi. Tuli katsottua ne aikoinaan, kun ne tulivat ensimmäistä kertaa televisiosta. Eipä niitä nykyään jaksaisi seurailla.
Löysin pari vuotta sitten Youtubesta restauroidun HD-version koko tunnin mittaisesta avausjaksosta ja sain vihdoin korjattua lapsuuden trauman. Olin ainoa poika luokallamme joka sitä ei nähnyt sillä olin sukulaisten luona kylässä ja äiti oli unohtanut kertoa näille että saan tämän kerran katsoa telkkua kymmenen jälkeen. Nyt sitten tiedän miksi se kuu häippäsi kiertoradaltaan.