Puhuttiin vanhoista tv sarjoista tässä mökillä.
Miami vice oli se joka tuli kaikille mieleen ettei sitä ole esitetty yli 10 vuoteen ainakaan missään ilmais kanavalla. Itse tykkäsin siitä myös ja haluaisin että se esitettäisiin joskus. Dallas samoin olisi hyvä sarja eikä sitäkään ole nähty pitkään aaikaan.
Kommentit (65)
Kyllä suomalaiset 1950-luvun elokuvat ovat parhaita
Dallasistahan yritettiin viritellä sitä uutta versiota. Ei se oikein lähtenyt käyntiin. Sitä vanhaa voisi kyllä katsella. Miami Vice oli niin tyylikäs. Olisikohan enää?
Vierailija kirjoitti:
Miami vice oli hyvä sarja
Niin oli
Näkemiin vaan muru. Se on tosi hyvä sarja ja sitä näkee youtubessa jos osaa englantia. Miami vice ihan paras on mun mielestä kanssa.
Kyllä nämä tallasit ja maiami vaisit olivat sellaista tuubaa että jos näitä yrittäisi tänään katsoa niin ihmettelisi ihan tosissaan miten näiden takia laitettiin aikoinaan perjantai-illan ohjelma uusiksi ettei jää jaksoakaan näkemättä.
Sullahan on sama maku tv ohjelmissa kuin minulla, näkemiin muru oli myös miami vice kanssa suosikki ohjelmia.
Se Jeremy Brettin tähdittämä Sherlock Holmes. Oli oma suosikkini 1990-luvulla. Sitä haluaisin nähdä itse. Tästä sarajasta kuulemma myytiin DVD-julkaisuja joskus, itselläni ei niitä ole :(
Ja sitten Salaperäinen saari, jossa Omar Sharif esitti kapteeni Nemoa. Tämä tuli joskus 1970-luvun lopulla telkkarista eikä tietääkseni sittemmin koskaan. Olisi kiva nähdä tämäkin lapsuuden suosikkisarja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miami vice oli hyvä sarja
Niin oli
Eikö enää, salkkarit siis nykyään joko ismo on saanut billua?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä tallasit ja maiami vaisit olivat sellaista tuubaa että jos näitä yrittäisi tänään katsoa niin ihmettelisi ihan tosissaan miten näiden takia laitettiin aikoinaan perjantai-illan ohjelma uusiksi ettei jää jaksoakaan näkemättä.
Tämä!😂
Ne on kuvattu vanhaan kuvaformaattiin (4:3) ja siksi niitä ei enää näytetä kun kenelläkään ei ole enää tuon kuvasuhteen televisioa.
Kyllä miami vice oli paras. Sitä kun näkisi vielä ja näkemiiin vaan muru on myös hyvä. Olen sitä katsonut youtybesta 1 ja 2 kauden englanniksi koska ymmärrän englantia hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!😂
Ysärin alussa X-files kolahti minuun kuin metrin halko enkä jättänyt jaksoakaan näkemättä ja kirosin kun omaan kämppään juuri muuttaneena minulla ei ollut varaa VHS-nauhuriin joten muutama jakso jäi näkemättä.
No tämähän löytyi Dismey+ palvelusta ja vieläpä alkuperäisessä 16:9 HD-formaatissa jolla se oli aikoinaan kuvattu. Selittikin sen miksi suomen 4:3 töllössä näytti vähän väliä siltä että jotain oleellista tapahtui kuvan ulkopuolella koska sitä ei lähetetty letterboxissa vaan leikattiin vaan kumpikin reuna kuvasta pois.
Kaiken lisäksi selvisi että alkuperäisessä HD-laadussa erotti paljon tapahtumia kaikissa pimeissä kohtauksissa (joita sarjassa oli 90% että saivat heilua jatkuvasti Magliten kanssa) vaikka Suomessa TV-lähetys oli putkitöllössä yhtä mustaa mössöä.
Noniin tekninen laatu ja myös katsojakokemus olivat aivan toista luokkaa kuin aikoinaan ysärin alussa mutta kymmenkunta jaksoa katsottuani oli pakko puistella päätään että katsoinko minä ihan oikeasti tätä?
Nyt erotti vielä jotenkin kärjistetysti sen että Gilian Andersonin ja Duchovnyn välillä ei ollut pienintäkään kipinää ja näyttelijät inhosivat toisiaan siviilissä mikä välittyi ruudullekin.
V eli vierailijat oli hyvä mutta mun vanhemmat ei antanut katsoa sitä joten katsoin salaa sen. Ei se toimis enää mutta silloin 90 luvulla se oli hyvä. Miami vice tietenkin ja dallas oli parhaat sarjat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:1980-luvun_televisiosarjat
Tässähän kattava lista "klassikoista"
Termi "klassikko" tarkoittaa tässä lähes poikkeuksetta jotain sellaista mitä ei pidä missään nimessä yrittää katsoa tänään ettei tule pilanneeksi (lapsuutensa) kultaisia muistoja.
Ihan järkyttävää metritavarana tuotettua jöötiä melkein kaikki.
Puhtaat valkeat lakanat oli paras suomalainen sarja
Hardwickin sarjat eli Tankki Täyteen sekä Sisko ja sen veli voisivat kestää uudelleenkatselun tänäänkin. Ellei muuten niin muistelisi sellaista Suomea jota tänään ei ole enää olemassakaan.
Reinikainen oli vähän heikompi esitys jo aikoinaankin.
Hynttyyt yhteen on paras. Muutenkin 90-luvulla tehtiin parhaat ohjelmat. Sekä korut ja vaatteet oli ysärillä kivempia. Nykyään pelkkää mustaa ja harmaata.