Kuka tänä vuonna kerää metsistä mustikat ja puolukat? Herätäänkö tähän taas liian myöhään?
Pakastemarjojen hinta on ollut koko vuoden törkeä!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ne on eläinten ruokaa, törkeetä että ihminen ahneuksissaan poimii eläimiltä ruokaa pakastimeensa.
Niitä riittää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerääpä kuule vaikka ihan itse. Vai pitäisikö saada orjia planeetan toiselta puolelta keräämään puolestasi?
Miksi sinä et mene oopperaan laulamaan? Sinne otetaan taitavia kyllä????
En ole tietääkseni vaatinut ooperaan orjatyövoimaa. Jos haluan nähdä ooperaa, niin maksan mukisematta lipun hinnan. AP:kin voi maksaa sen, mitä markkinataloudessa marjat maksavat, tai poimia itse. Tai olla ilman.
Kai tiedät että oopperaa tuetaan niin vero- kuin muista varoista. Ilman tukea lipun hinta olisi n 350 e.
Minun kai se pitää tänäkin vuonna sekin tehdä. No saapahan verotonta lisätienestiä palkkatulojen päälle. Lomat jo sovittu alustavasti marjasesonkien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän maalaistanttojen ihan mahdoton kuvitella sellaista tilannetta että ihminen asuu Helsingissä ilman autoa ja lisäksi hän inhoaa marjastamista? ONKO MAHDOTONTA???? Ei ole kumisaappaita, ei ämpäriä edes. Pystyttekö kuvittelemaan saatanan persut!!!
Ei ole mahdotonta kuvitella moista, mutta miksi tuollainen ihminen olisi huolissaan siitä, kuka kerää metsästä marjat? Jos itse ei ole sinne menossa eikä ikinä ole mennytkään, niin eikö se ole ihan sama, mitä marjoille tapahtuu? Pystytkö kuvittelemaan, että jatkat puolalaisten kolibakteeripuolukoiden ostamista?
Suomessa ei ainakaan kuluttaja voi ostaa kuin ruotsalaisia tai suomalaisia puolukoita. Sinä maalaisjuntti et edes tiedä että Puolassa ei kasva puolukoita poimittavaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerääpä kuule vaikka ihan itse. Vai pitäisikö saada orjia planeetan toiselta puolelta keräämään puolestasi?
En ole tietääkseni vaatinut ooperaan orjatyövoimaa. Jos haluan nähdä ooperaa, niin maksan mukisematta lipun hinnan. AP:kin voi maksaa sen, mitä markkinataloudessa marjat maksavat, tai poimia itse. Tai olla ilman.
Kai tiedät että oopperaa tuetaan niin vero- kuin muista varoista. Ilman tukea lipun hinta olisi n 350 e.
Kansallisoopperan tuki vuodessa vaatimattomat 51 miljoonaa euroa verorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoimijoiden palkka on monta kertaa heidän palkkansa Thaimaassa.
No miksi et perusta _laillisesti toimivaa_ marjanpoimintayritystä ja tienaa miljoonia? Varmasti ne thaimaalaiset tulisivat sankoin joukoin tekemään sinulle rahaa, kun kerran noin hyvin on asiat!
Lohenpääkeitto oikeasti on thairuoka!
https://www.verlasso.com/recipes/2019/2/25/thai-coconut-salmon-head-soup
Työttömät kun ovat ensin hoitaneet risusavotan. Tosin saavat kerätä vain puolukoita, mustikat ja korvasienet kiellettyjä. Kaikki värikkäät kukat on myös tarkoitus myös nimetä vihollisiksi, näitä pitää kitkeä kohdattaessa ja korvauksena saa pennin neliömetriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiedän, koska olen lukutaitoinen. Ja tietenkin kaikki ne tuet pitäisi oitis lakkauttaa. En minä sitä yksin voi tehdä.
En ole muuten ikinä käynyt oopperassa enkä ole oopperasta lainkaan kiinnostunut. En minä sitä edes ottanut puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän maalaistanttojen ihan mahdoton kuvitella sellaista tilannetta että ihminen asuu Helsingissä ilman autoa ja lisäksi hän inhoaa marjastamista? ONKO MAHDOTONTA???? Ei ole kumisaappaita, ei ämpäriä edes. Pystyttekö kuvittelemaan saatanan persut!!!
Olisit jonottanut Tokmannilta ilmaisen ämpärin ,poimuri kirppikseltä 2 euroa saappaita ei tarvita kuin soilla,mutta tuo asenteesi kertoo kaiken taattu punikki olet.
Te maalaismummot elätte kyllä todella syvällä jossain 1940-luvun kuplassanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansallisoopperan tuki vuodessa vaatimattomat 51 miljoonaa euroa verorahaa.
Minä kuule käyn Kansallisoopperassa monta kertaa vuodessa ja tiedän että lippujen hinta olisi aivan toista ilman tukea. Veikkaus ja sponsorit tukevat sitä myös merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoimijoiden palkka on monta kertaa heidän palkkansa Thaimaassa.
No miksi et perusta _laillisesti toimivaa_ marjanpoimintayritystä ja tienaa miljoonia? Varmasti ne thaimaalaiset tulisivat sankoin joukoin tekemään sinulle rahaa, kun kerran noin hyvin on asiat!
Koska mäkeä on kivempi laskea jonkun toisen perseellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tiedän, koska olen lukutaitoinen. Ja tietenkin kaikki ne tuet pitäisi oitis lakkauttaa. En minä sitä yksin voi tehdä.
En ole muuten ikinä k
Pystytkö sitten kuvittelemaan että minua kiinnostaa ooppera todella paljon ja olen käynyt maailmalla paljon oopperassa mutta kertaakaan en ole käynyt puolukkamettässä enkä aio mennä sillä haluan ostaa niitä kaupasta????? Saatanan persujuntti!
On naurettavaa tuoda toiselta puolen maailmaa marjanpoimijoita. Sama homma näiden muualta tulleiden raksavierastyöläisten kanssa.
Molemmissa tapauksissa kysymys on vain ja ainoastaan bisneksestä.
Suomeen on sotaa paennut satoja tuhansia ukrainalaisia miehiä voisiko ne mennä elätystä vastaan poimimaan marjat?
No älä osta jos on kallista. Halvemmalla saat jos poimit itse.
Vierailija kirjoitti:
Kuules mummo, ne ovat tulleet tähän asti Suomeen VAPAAEHTOISESTI JA HALULLA.
Poimin mielelläni, kunhan joku tarjoaa auton käyttööni. Ämpäri on. Myyn kyllä itse.
Vierailija kirjoitti:
No älä osta jos on kallista. Halvemmalla saat jos poimit itse.
Niin teidän eläkeläismummojen aika kun ei maksa mitään. Sillä mitään muutakaan teillä ei ole, varsinkaan päässä.
Ei ole mahdotonta kuvitella moista, mutta miksi tuollainen ihminen olisi huolissaan siitä, kuka kerää metsästä marjat? Jos itse ei ole sinne menossa eikä ikinä ole mennytkään, niin eikö se ole ihan sama, mitä marjoille tapahtuu? Pystytkö kuvittelemaan, että jatkat puolalaisten kolibakteeripuolukoiden ostamista?