Eikö se ole lapsille raskasta, jos vanhemman kumppani vaihtuu jatkuvasti?
Onko täällä henkilöä, joka itse olisi elänyt lapsuuden siten, että aina joutui tutustumaan äidin/isän uuteen vaihtuvaan kumppaniin?
Mä olen miettinyt, että jos yh-isä/-äiti jatkuvasti, tai vaikka vuosittain, vaihtaa kumppania, niin eikö se ole tosi kuormittavaa lapsille? Aina joutua tutustumaan uuteen henkilöön ja mahdollisesti hänenkin lapsiin/perheeseen. Ainakin jos ajattelen itseäni vaikka 14-17-vuotiaana, niin kyllä minua olisi ahdistanut, jos minun kotiini olisi muuttanut joku vieras mies tai itse joutuisin usein muuttamaan tuntemattoman ihmisen kotiin.
Minäkin tunnen erään yh-äidin, jolla on jo aikuiset lapset, mutta hänellä aikoinaan oli tapana ottaa kotiinsa asumaan kaikki uudet miesystävät. Juuri sellainen käytöshän nimenomaan houkuttelee niitä onnenonkijoita.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sama kumppani ei pysy? Ei anna asiakkaillekaan hyvää kuvaa yrityksestä jos toinen yhtiökumppaneista vaihtuu kokoajan. Ja miksi niitä pitää omille lapsille esitellä?
Mä en taas ymmärrä tätä, että miksi vanhemman seurustelukumppani on joku mörkö mitä pitää lapsilta piilotella?
Meneekö lapset rikki, jos he tutustuvat uusiin ihmisiin?
Luitko ollenkaan aloitusta? Tässä oli kyse jatkuvasti vaihtuvista kumppaneista. Tottakai vanhempi esittelee lapsilleen vakituisen, pysyvän kumppaninsa, eikö lapsi siitä mene rikki (ainakaan, jos kumppani on kunnollinen ihminen). Vaihtuvia, satunnaisia tapailukumppaneita ei ole tarvis lapsille esitellä, eikä kotiin raahata silloin kun lapset on siellä
Mistä sen voi etukätee
Voi jeesus, lasten ei todellakaan pidä kuulla seksiääniä. Jos haluat välttämättä harrastaa kovaäänistä seksiä ja kämpässäsi on huono äänieristys, teet sitä jossain muualla, tai kotona silloin kun lapset eivät ole paikalla. Naapurisi sitten todennäköisesti saavat kuunnella..
Mistä sen voi etukäteen tietää miten kauan suhde tulee kestämään. Sitäpaitsi ei ole äidin vika jos asunnossa on niin huono äänieristys, että rynkytys kuuluu seinän läpi. Myös äidillä on oikeus onneen.