Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksipesäinen kasettisoitin.

Vierailija
14.06.2025 |

Eipä ole kaikilla. Saa näppärästi kopion tehtyä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tälläinen 80 luvun steroasema jossa on tuplakasetti soitin ...ullakolta kaivoin jonne oli unohtunut 30 vuotta ja laite toimi ja peitti kuin uusi ja muutenkin kuosit uuden veroisessa kunnossa..

Kaivoin sen nyt esiin ja toin kotiin ihan käyttöön

Ullakolle vein sen 30 vuotta sitten kun lähdin muualle opiskelemaan...nostalginen fiilis kaivaa uudestaan esiin pitkän ajan jälkeen

Mulla ei ole 30 v takaisista laitteista jäljellä muuta kuin muistot. Oli se kun maksettiin kolmea ja puolta tonnia jostain JVC:n stereosarjasta, joka kesti sitten sen noin pari vuotta, tuurilla ehkä jopa kolme. Niissä kun alkoi aina ne cd-soittimet renaamaan ja hyppyyttämään levyä. Sen jälkeen sillä ei tehnyt enää mitään. Jos vei korjattavaksi, niin kohta vika uusiutui. Ei muuta kuin uutta tilalle, joka kesti sitten taas sen pari kolme vuotta. Siis 3500 markkaa jostain tuon laatuluokan tauhkasta! Huh huh, tonnilla olisi pitänyt myydä niitä. Mutta kun nehän oli tehty aika komeen näköisiksi. Oli kolmen ja viiden levyn vaihtajaa ja vaikka mitä himmeliä. Tämä sitten laadun kustannuksella. JVC se oli "hyvä" merkki. Kolmetko mulla niitä oli siinä pitkin ysäriä, vuodesta 93 alkaen.

Vierailija
42/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tälläinen 80 luvun steroasema jossa on tuplakasetti soitin ...ullakolta kaivoin jonne oli unohtunut 30 vuotta ja laite toimi ja peitti kuin uusi ja muutenkin kuosit uuden veroisessa kunnossa..

Ullakolle vein sen 30 vuotta sitten kun lähdin muualle opiskelemaan...nostalginen fiilis kaivaa uudestaan esiin pitkän ajan jälkeen

Mulla ei ole 30 v takaisista laitteista jäljellä muuta kuin muistot. Oli se kun maksettiin kolmea ja puolta tonnia jostain JVC:n stereosarjasta, joka kesti sitten sen noin pari vuotta, tuurilla ehkä jopa kolme. Niissä kun alkoi aina ne cd-soittimet renaamaan ja hyppyyttämään levyä. Sen jälkeen sillä ei tehnyt enää mitään. Jos vei korjattavaksi, niin kohta vika uusiutui. Ei muuta kuin uutta tilalle, joka kesti sitten taas s

Myydäänhään nykyäänkin stereosarjoja, joiden laatu on niin ja näin. Stereoita ostetaan edelleen ja toisin kuin vielä 90-luvulla high end-valmistajia on satamäärin. Laitteisiin saa nykyään upotettua kymmeniä tuhansia euroja, satoja, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole 30 v takaisista laitteista jäljellä muuta kuin muistot. Oli se kun maksettiin kolmea ja puolta tonnia jostain JVC:n stereosarjasta, joka kesti sitten sen noin pari vuotta, tuurilla ehkä jopa kolme. Niissä kun alkoi aina ne cd-soittimet renaamaan ja hyppyyttämään levyä. Sen jälkeen sillä ei tehnyt enää mitään. Jos vei korjattavaksi, niin kohta vika uusiutui. Ei muuta kuin uutta tilalle, joka kesti sitten taas s

Kasarilla JVC oli laatua kuten monet muutkin hifi-luokan merkit joita itse myös ostin silloin. Ysärillä alkoi tehtaiden tarkoituksellinen laadunheikentäminen yleensäkin tavaroiden valmistuksessa joka koski myös elektroniikkalaitteita.

Vierailija
44/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Itselläni oli 80-luvun lopussa 3600 markkaa maksanut kasettisoitin mallia Denon DRM800. Sillä dolby-C käytössä TDK SA-X kaseteilla äänen laatu oli oikeasti kelvollinen kuulokkeilla kuunteluun. 

Nää hinnat huvittaa: kasettisoitin 600 euroa ja siihen päälle inflaatio... Ei kyllä nykynuoriso ymmärrä mitä musiikin kopioinnista piti ennen pulittaa.

Niin ja 26 tuuman telkkari ilman kaukosäädintä 5000-6000 markkaa, videonauhuri 4000 markkaa ja tarjoukset niitä ei juuri ollut.

Vierailija
45/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kovaa meininkiä jos ruvetaan keulimaan tuplapesä-kasettisoittimella. 😂😂😂 

Mulla on keittiössä. Enimmäkseen radiona mutta nytkin kuuntelen c kasettia. Savatage 24 hours ago. 

Vierailija
46/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa! Voi niitä aikoja, kun kaikkea kopioitiin tai tehtiin omia äänitteitä. Minulla oli oma "kotistudio". 

Vierailija
47/47 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy. Kasetit vaan meni jo roskiin. Harmi.

Esittelin just lapsille miten kasetista pitää ottaa ne turvapalat pois jos ei halua että vahingossa äänittää päälle. Lapset oli että ohhoh.

Ja vastaavasti vanhoista valmiiksiäänitetyistä kaseteista saa näppärästi uutta äänityskapasiteettia, kun vetää teipit samaisten kolojen päälle.