siis mitä ihmettä, onko noota ihme puulaavuja ylläpidetty minun verorahoillani?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saastot-iskivat-retkikohteisiin-tau…
Miten tällaiselle tuhlaukselle on annettu edes myöden, että jotkut erityisryhmät saavat nukkua jossain puuhotellissa metsässä muiden kustantamana? Ja että poltinpuutkin on tuotu että varmasti pärjää? Kas kun ei makkaraa jääkaappiin, nettiyhteyttä ja kaljoja...
Jos joku metsäyhdistys haluaa tällaista palvelua antaa niin mikäjottei, mutta että verorahoista!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Sinun verorahat ei riitä. Laavut tehdään minun verorahoilla. Tv. Työtön veroprosentti 25%
Nauti sitten laavuista koko rahan edestä. Eihän sinulla ole varaa muuhun retkeilyyn kuin lähilaavuille. Kai sinulla on varaa ostaa tulitikut ja makkaraa, että saat paistaa.
Omituinen aloitus. Ei laavuilla mitään jääkaappia ole. Kuinka moni suomalainen ei ole koskaan nähnyt elävää tulta, ei nuotiossa eikä missään muualla kuin korkeintaan tulipalossa?
Aloittajakin voi mennä käymään laavulla. Useimmat kävijät vievät ainakin taajamien lähellä oleville laavuille omat puut. Ei siellä niitä yleensä muuten ole.
Ainoa mitä en ihan ymmärrä, on ne valmiiksi pilkotut puut... Niitä sitten nakataan nuotioon ihan vaan hyvin vuoksi isot kasat...
Jos pitäisi pilkkoa itse, ei tuhlailtaisi.
Kuinka paljon oikein luulet tuollaisten ylläpidon maksavan? Vanhat ei-asuinkäyttöön valmistetut alkeelliset rakennukset kestää vuosikausia ilman huoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä en ihan ymmärrä, on ne valmiiksi pilkotut puut... Niitä sitten nakataan nuotioon ihan vaan hyvin vuoksi isot kasat...
Sinne vain kaupunkilaislapset kirveen kanssa heilumaan. Vai pitäisikö siellä olla moottorisaha?
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin saat mennä ihan vapaasti retkeilyreiteille ja laavulle.
Erämaa säilyisi erämaana kun sinne ei mentäisi kuljeksimaan eikä paistelemaan mitään nuotiolla.
Koko toiminta kyseenalaista kun yleensä haitallisia lihatuotteita mennään kypsentämään mustaa nokea päästävällä epätäydellisesti puun polttavalla tavalla.
Tuo vaeltelu lisäksi häiritsee luonnossa eläviä ja asuvia luonnoneläimiä. Saattaapa joku niistä eläimistä saada vaikkapa luontoon heitetyn säilykepurkin ansaksi päähänsä kun menee nuoleskelemaan purkissa olevia jämiä.
Onko noilla reiteillä edes kunnon jätehuoltoa ja kompostointia käymäläjätteille vai kipataanko ne jonnekin näköetäidyyden ulkopuolelle luontoon kun saavi täyttyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erämaa säilyisi erämaana kun sinne ei mentäisi kuljeksimaan eikä paistelemaan mitään nuotiolla.
Koko toiminta kyseenalaista kun yleensä haitallisia lihatuotteita mennään kypsentämään mustaa nokea päästävällä epätäydellisesti puun polttavalla tavalla.
Tuo vaeltelu lisäksi häiritsee luonnossa eläviä ja asuvia luonnoneläimiä. Saattaapa joku niistä eläimistä saada vaikkapa luontoon heitetyn säilykepurkin ansaksi päähänsä kun menee nuoleskelemaan purkissa olevia jämiä.
Onko noilla reiteillä edes kunnon jätehuoltoa ja kompostointia käymäläjätteille vai kipataanko ne jonnekin näköetäidyyden ulkopuolelle luontoon kun saavi täyttyy?
Puhutaanko tässä nyt vaellusreittien laavuista ja tuvista vai lähiretkeilylaavuista? Mulla on kokemusta vain jälkimmäisistä, eivätkä ne kyllä ole erämaassa. Roskat ottaa kävijä mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne vain kaupunkilaislapset kirveen kanssa heilumaan. Vai pitäisikö siellä olla moottorisaha?
Toki pitää. Traktori ja sirkkeli olisi myös oiva apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erämaata ja reittejä. Mitäpä jos laitat netin kiinni ja käyt ihan itse tutustumassa asiaan? Liika nettisoturius ei ole hyväksi.
Sinunpa rahoilla juuri, saat olla iloinen että noinkin hyvään käyttöön meni sinun rahat. Ois voinut mennä huonomminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIrveen kanssa heiluessa nää rajattomat penskat ensiksi särkisi paikat pillunpäreiksi.
onhan tuo kaiken särkemisvimma konkretisoitunut melko hyvin jo kaupunki-infran tuhoamisena ja töhrimisenä
Eivät arvosta mitään kun kaiken joku muu tehnyt ja korjaa näiden tekemät vahingot.
Jos minulla on puuliesi ja poltan siinä klapeja, olen ilmastotuhoaja numero yksi, koska pienhiukkaset. Jos poltan puita nuotiolla, olen luonnosta nauttiva retkeläinen. Ei puhettakaan pienhiukkasten aiheuttamista ongelmista.
Ai juma. Mun verorahat ei sit noin hyvään kohteeseen mene. Olisin todella iloinen.
Mun verorahoilla valtionvarainministeri ministeriö ja asuinkuntani valtuusto. Pyyhkii wc:ssä takamuksensa.
Ei kaikki laavut ole yhteiskunnan hoidossa. Meillä on metsässä oma ja vaikka siinä on kaikki mahdolliset yksityisalue-kyltit ja ilmoitukset, että ei yhteiseen käyttöön, niin todella usein sieltä löytää lähiretkeläisen makkaranpaistosta. He tietävät oikeutensa: jos on nuotiopaikka, saa polttaa nuotiota ja polttopuuthan kerätään silloin lähimetsästä kuivina oksina tai murtaudutaan meidän pieneen puuvajaan.
Meillä on jo tapana ottaa mukaan 3 litraa vettä, sillä saa nuotion alkusammutettua eikä kiinnosta, jos makkarat samalla tuhoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki laavut ole yhteiskunnan hoidossa. Meillä on metsässä oma ja vaikka siinä on kaikki mahdolliset yksityisalue-kyltit ja ilmoitukset, että ei yhteiseen käyttöön, niin todella usein sieltä löytää lähiretkeläisen makkaranpaistosta. He tietävät oikeutensa: jos on nuotiopaikka, saa polttaa nuotiota ja polttopuuthan kerätään silloin lähimetsästä kuivina oksina tai murtaudutaan meidän pieneen puuvajaan.
Meillä on jo tapana ottaa mukaan 3 litraa vettä, sillä saa nuotion alkusammutettua eikä kiinnosta, jos makkarat samalla tuhoutuvat.
Kyllä monet makkarat kestää vedellä huuhtelun eikä tuhoudu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet makkarat kestää vedellä huuhtelun eikä tuhoudu siitä.
Mutta ei ne kelpaa syötäväksi retkeläisille. Märät makkarat eikä nuotiosta edes kunnon hiillosta, pelkkä savuava kasa.
Sinäkin saat mennä sinne vapaasti. Mutta et sinä niitä kyllä verorahoillasi maksa kun olet tuollainen helvetillinen kuluerä että pikemminkin muiden verorahoja menee sun hoitamiseen, omasi ei riitä.