Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirena ja tiputteluvuoto

Vierailija
14.06.2025 |

Miten teillä on mennyt ensimmäiset puoli vuotta Mirenan laiton jälkeen?

Itselläni laitosta kohta 6 kk ja edelleen välillä tulee lähinnä rusehtavaa tiputteluvuotoa. Ei päivittäin eikä koko päivää mutta hetkittäin.

Samoin välillä seksin jälkeen tulee vähäistä vuotoa.

Varsinaisia kuukautisia oli ehkä kahdet laiton jälkeen.

Mietin jopa että onkohan normaalia vai pitäisikö ottaa lääkäriin 🤔

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule käy gynekologilla. Normaalisti tulee ruskeaa välillä eikä se tarkoita mitään vaikka ei olisi mitään ehkäisyä. E pillerit on parasta kipulääkettä.  Kierukka aiheuttaa kipuja lisää. 

Vierailija
2/4 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni aiheutti myös jatkuvaa tiputtelua. Gynellä kävin ja papa otettiin, se on. Tässä vaiheessa sanoi että valtaosalla niistä joille tiputtelua tulee se helpottaa ekan vuoden aikana.  Itselläni se kesti kolme vuotta eikä loppua näkynyt niin lopulta poistatin Mirenan. Siinä vaiheessa mulle sanottiin että joo, ei se sovi kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika tavallista. Itse poistin koko kierukan lopulta jatkuvan vuodon ja jatkuvien kuukautiskipumaisten kramppien takia.

Vierailija
4/4 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo normaali. Monella tasaantuu vuoden aikana, mutta ei toki kaikilla. Gynellä kannattaa käydä, sillä lisähormonikuurilla tilanne voi loppua. Minulla kesti tiputtelua yli vuosi ja sitten sain Primolut kuurin, joka lopetti tiputtelun. Tämän jälkeen kuukautiset tuli pari kertaa kuussa, jota kestin muutaman vuoden. Lopulta kyllästyi kierukkaan.