Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä käteisessä on niin ihmeellistä?

Vierailija
13.06.2025 |

Iäkkäämmällä ystävälläni ei ollut rahaa tilillä, joten maksoin hänen yhden laskun tililtäni ja sain tilalle käteistä. Olen nyt parin viikon ajan käyttänyt tuota rahaa ruokaostoksiin. Isommissa marketeissa ei ole ongelmaa, mutta pienissä ruokakaupoissa hämmästellään kovaan ääneen, kun en maksakaan kortilla. Missä vaiheessa käteisestä tuli maailman kahdeksas ihme? Pidän muutenkin aina vähän käteistä mukana siltä varalta, jos tulee yllättävä käyttökatko. 

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyviä nää pikakassapellet, mennään suurin elkein jonon ohi korostamaan omaa tärkeyttään kun ei ole mukamas aikaa odottaa 2 min kassalla

siellä sitten pienellä pöydällä ähistään ostosten kanssa ja painellaan nappeja

ei voi kun nauraa

Pari minuuttia? Eipä tarvii seistä odottamassa, kun itsekeskeiset etanat pakkaavat ostoksensa ja antavat tilaa muille. Muutakin tekemistä työpäivän jälkeen kuin katsella hidastelijoita. Käänteisenä, ei tarvitse hosua sen takia, kun jonossa olevat tuskailevat, että eikö toi muija nyt saa pakattua noita kamojaan, jotta muutkin pääsee maksamaan ostoksensa. Ainakin siinä kaupassa, jossa itse käyn liikkuu itsepalvelukassojen jono nopeammin, koska siinä on useampi kassapääte ja pakkausalusta eikä vaan se yksi pääte ja kaksi pakkauslinjaa. Monesti noi kaupan kassahenkilöt on n

Kahdesta? kyllä siihen kauemmin menee, kun Veikkauksen asiakkaat tulee sen kuponkinippunsa kanssa ja tarkistuttavat jokaisen siinä kassalla ja sitten aletaan miettiä, mitä kaikkea ostetaan niiden vanhojen tilalle. Pakasteetkin ehtii sulaa siinä välissä. Ja ne mummot, kun alkaa kaivella sitä lompakkoa vasta sitten, kun kuulevat summan ja kaivavat hiiiiiiitaasti tasarahaa ja sekoilevat laskuissaan ja "vielä puuttuu 55 senttiä" ja sitten otetaan ne kolikot takaisin ja etsitään seteliä...Sitten se mummo alkaa laittelee sitä lompakkoa takaisin kassanperukoille, kun vihdoin on saanut maksettua ja kestää, että saa ne ostoksensa pakattua ja kaikki odottaa. Jono kassalle on pitkä eikä tosiaankaan mikään parin minuutin jonotus monestikaan ja itsepalvelukassalla on lähes aina joku kone vapaana tai vain yksi jonottamassa.

Vierailija
102/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cash is king, etenkin jos ei vielä olla ihan vaihdantataloudessa tyyliin paketti kahvia vastaan sadetakki.

Boomeri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

menipä pikakassapelleillä tunteisiin

Vierailija
104/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menipä pikakassapelleillä tunteisiin

Älä nyt vääristele.

Vierailija
105/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ostoksilla pienessä putiikissa, jossa oli runsaasti asiakkaista ja kauppa kävi. Tai no, ennen minua asiakas yritti maksaa kortilla. Vasta toinen korttikone otti yhteyttä pankkiin ja ostoksen maksu onnistui, sähläyksessä meni yli 5min. Minun vuoroni maksaa, ja sama toistui, nyt se äsken toiminut korttilaite ei saanut yhteyttä. Siinä odotellessa kaivoin tasarahaostokseni hinnan seteleinä rahapussista. Sen jälkeen maksutoimitukseen meni 5 sekuntia. Seuraava asiakas ojensi samantien rahan myyjälle, ja pääsi 5s kuluttia jo jatkamaan matkaansa.

Seuraavassa putiikissa ojensin heti rahat kassalle, ja ostoksen maksu oli taas suoritettu alle 5 sekunnissa, vaihtorahan saamisineen!

Ärsyttää ne yritykset, joissa ei ole lainkaan käteismaksumahdollisuutta.

Vierailija
106/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan ostin  5 eur ostoksen 10 eur setelillä ja kassaneiti laski kännykällä vaihtorahan

Vierailija
107/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tosiaan hiki hatussa nuorella  kassaihmisellä , kun ostokset maksoivat 32,70 € ja annoin viidenkympin setelin. Jono takanani kasvoi eikä hän osannut antaa takaisin, ellen olisi auttanut laskutoimituksessa. Oli huolestuttavaa ja hämmästyttävää.. 

Miksi valehtelet? 

Kassakone antaa palautettavan määrän, ei sitä tarvitse kenenkään laskea.

Joissain pikkuputiikeissa saattaa olla vielä vanhanaikaisia tyhmempiä kassalaitteita, jolloin palautettava raha pitää laskea kassaneidin ihan itse omassa päässään.

Vierailija
108/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyviä nää pikakassapellet, mennään suurin elkein jonon ohi korostamaan omaa tärkeyttään kun ei ole mukamas aikaa odottaa 2 min kassalla

ei voi kun nauraa

Pari minuuttia? Eipä tarvii seistä odottamassa, kun itsekeskeiset etanat pakkaavat ostoksensa ja antavat tilaa muille. Muutakin tekemistä työpäivän jälkeen kuin katsella hidastelijoita. Käänteisenä, ei tarvitse hosua sen takia, kun jonossa olevat tuskailevat, että eikö toi muija nyt saa pakattua noita kamojaan, jotta muutkin pääsee maksamaan ostoksensa. Ainakin siinä kaupassa, jossa itse käyn liikkuu itsepalvelukassojen jono nopeammin, koska siinä on useampi kassapääte ja pakkausalusta eikä vaan se yksi pääte ja kaksi pakkauslinjaa. Monesti noi kaupan kassahenkilöt on niin nopeita, että et ehdi montakaan tavaraa pakkaam

Tavarat pakataan vasta maksamisen jälkeen, oli jonoa tai ei, ei hypitä edes takaisin pakkauspäähän ja maksamaan. Sillä tavalla saa heti puututtua mm. siihen, löikö kassa oikean summan kassaan vai ei. Siirry käymään kaupassa rauhallisempaan aikaan tai käytä tilauspalveluja. Et sinä oikeasti ole kumminkaan niin kiireinen kuin nyt haluat esittää olevasi.

Vierailija
109/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voi kun nauraa

Pari minuuttia? Eipä tarvii seistä odottamassa, kun itsekeskeiset etanat pakkaavat ostoksensa ja antavat tilaa muille. Muutakin tekemistä työpäivän jälkeen kuin katsella hidastelijoita. Käänteisenä, ei tarvitse hosua sen takia, kun jonossa olevat tuskailevat, että eikö toi muija nyt saa pakattua noita kamojaan, jotta muutkin pääsee maksamaan ostoksensa. Ainakin siinä kaupassa, jossa itse käyn liikkuu itsepalvelukassojen jono nopeammin, koska siinä on useampi kassapääte ja pakkausalusta eikä vaan se yksi pääte ja kaksi pakkauslinjaa. Monesti noi kaupan kassahenkilöt on n

Miksi en saa käyttää itsepalvelukassaa? Miksi pitäisi jotain tilauspalvelua käyttää? Haluan valita ostokseni itse. Ja mistä mä tiedän, milloin siellä kaupassa on ne jumittavat asiakkaat, sitä paitsi työssäkäyvällä ei ole hirveästi varaa valita, milloin käy kaupassa.

Vierailija
110/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voi kun nauraa

Koko jono seisoo silloinkin, kun menet pakkaamaan vasta maksamisen jälkeen. Nykyään kassalla työskentelevät eivät käsittele seuraavien ostoksia ennen kuin on tyhjä pakkauslinja, koko jono seisoo, jos on hitaita pakkaajia ja/tai suuret ostokset.

Vierailija
111/111 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on kuningas . Ei jää mitään merkintöjä mihinkään. En käytä asiakaskortteja.

Käytän käteistä ihan kiusalla et voin olla anonyymi niin kauankuin mahdollista. Mun ostokset ja rahankäyttö ei kuulu kenellekkää eikä hallitukselle eikä pankille.

Tämä kiinalaisten digitaalijätjestelmä mitä eurooppaankin ajetaan , kiitos ei.

Siinä yhdellä enterin painalluksella saadaan sun elämä seis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi