Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle var
Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle varalle. Eihän ole varmaa että sulla on edes puhelinta mukana.
Kommentit (51)
Kerran jouduin murtautumaan omaan kotiin. Muistaakseni 150e tuli vahingolle hintaa. Sen jälkeen on pysynyt vara-avain visusti kynnysmaton alla.
vakuutus ei korvaa unohtamista. lueppa vakuutus ehdot, luuletko että huolto uskoo jos selittelet että vakuutus maksaa ei todella.
Samassa kaupungissa asuvalla pojalla on vara-avain.
Veljen perheellä on avain. Oli aikaisemmin vara-avain pihalla mutta yhtenä aamuna oli kaikki tavarat siirretty kuistin ympärillä, mattotelinettä myöten. Ei paljoa mutta sen verran että sen huomasi. Onneksi oli vara-avain muualla piilossa mutta ei sitä tuollaisen jälkeen uskalla pihalle jättää.
38€ virka-aikaan. 76€ muuten.
Kerran joutunut soittamaan.
En unohda, tarkistan aina ennen ulos lähtöä että avain mukana. Hyvä kikka jos unohtelee on, laittaa oveen sisäpuolelle lappu Avain!
Vara-avain on töissä. Lyhyt matka hakea ja pulju on auki aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en unohtele avaintani.
Mulla ihan sama kikka.
Ja sitähän kysyttin , olisitte sitten vastannee että ei mitään, ylpeänä piti päteä minähän en unohda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en unohtele avaintani.
En minäkään. Kerran kuitenkin kun pizzakuski tuli pizzaa tuomaan niin samalla ovenavauksella kissani karkasi rappukäytävään. Lähdin salamana perään ja läpiveto imaisi oven kiinni ja lukkoon. Avaimet tietysti sisällä.
Laitan aina varmuuslukon kiinni, kun lähden kotoa, joten avaimet on aina kourassa, kun suljen oven. Ei vara-avainta kellään.
Meillä on 50 euroa ilta-aikaan. Muista ajoista en tiedä, kun ei ole ollut tarvetta käyttää. Vara-avain on samassa kaupungissa asuvalla sukulaisella, mutta ei ollut juuri silloin paikalla.
Arkipäivisin 50 euroa, arki-iltaisin 60 euroa, viikonloppuisin ja juhlapyhinä 80 euroa.
Laita oveen lappu "Ap (etunimesi) muista avain!!"
Muistisairaat, päihdeongelmaiset ja adhd-potilaat unohtelevat avaimia, normaalit ihmiset eivät.
Juljus kirjoitti:
Kerran jouduin murtautumaan omaan kotiin. Muistaakseni 150e tuli vahingolle hintaa. Sen jälkeen on pysynyt vara-avain visusti kynnysmaton alla.
Kiitos tiedosta, Julius. Tulen käväisemään yöllä.
T. Murtovaras
En tarvitse avainta ovet mulla on aina auki ja niin sanotusti perse aukinen olen joten antaa oven olla ilman lukitusta.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Kiitos tiedosta, Julius. Tulen käväisemään yöllä.
T. Murtovaras
Hei, Murtovaras, jätä avain sinne kynnysmaton alle, niin minäkin käyn Juliuksella ensi yönä.
T. Pervo
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, vara-avaimet löytyy ulkoa.
Ai löytyy, oliko lupaus, no katson kukkaruukun alle ensin, sitten maton alle, ehkä koirankopin jos löytyy...
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse avainta ovet mulla on aina auki ja niin sanotusti perse aukinen olen joten antaa oven olla ilman lukitusta.
Ei Muumitaloa lukita yöksi, hei Muuuuuuuuuumit!
Oven avaus ei maksa mitään. Menen omaan kotiini omilla avaimillani.
Ohis,
Kannattaa varmistaa korvaako avainturva sen että ovi tullaan avamaan (avaimet sisällä) vai ainoastaan sen että avaimet ovat kadonneet (esim. tippuneet lenkillä taskusta maahan)
Yksi hyvä kikka on pitää aina avaimet ulko-ovessa, minulla oli aiemmin tarkoitusta varten pieni koukku mihin avaimet laitettiin sisään tullessa ja otettiin ulos mennessä.
Nykyään 'käsilaukussa' mikä aina mukana, ja oven lähellä roikkuu avain mitä tarvittaessa voi muutoin käyttää (jos vaikka kaveri tuo pihaan jotain minkä kipaisen hakemassa ilman 'käsilaukkua')
Airtagit ja muut jäjittimet myös hyviä, näkee heti missä avaimet on.