Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle var
Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle varalle. Eihän ole varmaa että sulla on edes puhelinta mukana.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Minä en unohtele avaintani.
Mulla ihan sama kikka.
Arkena päivällä 50€ ja öisin ja viikonloppusin 100€. Onneksi sisko asuu lähellä, niin on vara-avaimet siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sanoo Alzheimerin alkuvaiheessa tiukkaan sävyyn että 👵🏻: Muistissani ei ole mitään vikaa!
Tikkaat haen ja kiipeän yläkerran ovesta sisään. Vaikka varas sieltä menisi, ei pitkälle pääse kun väki ei kotona. Hälytys järjestelmä menee päälle. Itse sen saan pois ja vain puhelinsoitto vartiointi firmaan.
Mitkä avaimet?
Omakotitalo ja koodilukko/sormenjäljellä.
Lukkoliikkellä päivystyskeikkana 350€-750€ riippuen matkoista, lukon tyypistä yms. Itsellä älylukko niin saan puhelimella auki.
Naapuri (taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja) avaa ilmaiseksi tai sitten melkein naapurissa asuva sukulainen. Ek kyllä ole ollut tarvetta kertaakaan.
Omakotitalo, vara-avaimet löytyy ulkoa.
Haen vara-avaimen ulkorakennuksen jemmasta. Ulkorakennuksessa ei ole lukkoja. Jos sitäkään jostain syystä ei kolosessaan ole, on avaimia myös veljellä ja kahdella lapsellani.
koodilla ovi auki.
Avaimet kuuluu 1900-luvulle.
Kerran unohdin ryyppyreissun jälkeen, aikana jolloin ei ollut mobiilimaksamisia tms, soitin huoltoyhtiön päivystäjälle ja sanoin että tarvitsen sitten laskun niin maksan verkkopankissa, koska lompakkokin on kadonnut.
Huoltomies sanoi että "käteisellä 40€, laskulla 250€".
Kuullosti pettyneeltä kun sanoin että laskulla vaan, ei ole vaihtoehtoa.
Heppu tuli avaamaan oven, kysyi vielä että eikö tosiaan ole käteistä?
Sanoin ettei ole, laita lasku.
Voitko saada käteistä joltain tutulta?
Noh, hän ajoi mut sitten 5km päähän siskoni luo joka antoi käteistä.
Miten mä luulen, että tuo raha meni 100% hepun omaan kaljarahastoon 😃
Monta kertaa on avaimet jäänny mutta sitte mennään vara-avaimella.
en unohda niitä kotiin. On aina kiinni laukussa ja laukku aina mukana. Kotona ollessa avaimet siirretään laukusta takkiin ja sen päivän housujen taskuun.
Mutta jos katoaisi, niin vakuutukseeni kuuluu avainturva. Ei maksa mikään mitään. Minulla on vielä tässä vauutuksessa vahingottomia vuosia _paljon_ ja saan jokaisesta vahingottomasta vuodesta jotain lisäbonaria vakuutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran unohdin ryyppyreissun jälkeen, aikana jolloin ei ollut mobiilimaksamisia tms, soitin huoltoyhtiön päivystäjälle ja sanoin että tarvitsen sitten laskun niin maksan verkkopankissa, koska lompakkokin on kadonnut.
Huoltomies sanoi että "käteisellä 40€, laskulla 250€".
Kuullosti pettyneeltä kun sanoin että laskulla vaan, ei ole vaihtoehtoa.
Heppu tuli avaamaan oven, kysyi vielä että eikö tosiaan ole käteistä?
Sanoin ettei ole, laita lasku.
Voitko saada käteistä joltain tutulta?
Noh, hän ajoi mut sitten 5km päähän siskoni luo joka antoi käteistä.
Miten mä luulen, että tuo raha meni 100% hepun omaan kaljarahastoon 😃
No heppuhan sen työnkin teki
Koodilukot kuuluvat hotelleihin. Minua pelottaisi jos kotiovessani olisi elektroninen lukko. Joku muu voisi kontrolloida tai tarkkailla kulkemisiani. Minulla ja kaikilla jotka tunnen on yksi tai useampi vara-avain luotettavan henkilön hallussa tai maalla asuvilla piilotettuna. En tiedä kuka niitä riistohintoja ovenavauksista oikein makselee.
Vara-avaimet kahdella läheisellä ihmisellä.
Ennen kun tein asennuskeikkoja, niin työmääräyksessä luki usein, että avain maton alla, tai sinisen kukkaruukun alla.
Yhden kerran olen 78 vuoteen tarvinnut hakea avaimen tutulta taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta.