Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle var
Paljonko teillä maksaa ovenavaus jos avaimet kadonneet tai jääneet kotiin? Ihan kiskurihintoja. Minkä oman turvan olet järjestänyt tälle varalle. Eihän ole varmaa että sulla on edes puhelinta mukana.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Koodilukot kuuluvat hotelleihin. Minua pelottaisi jos kotiovessani olisi elektroninen lukko. Joku muu voisi kontrolloida tai tarkkailla kulkemisiani. Minulla ja kaikilla jotka tunnen on yksi tai useampi vara-avain luotettavan henkilön hallussa tai maalla asuvilla piilotettuna. En tiedä kuka niitä riistohintoja ovenavauksista oikein makselee.
Minä tarkkailen sinun kulkemisiasi vastapäisen oven ovisilmään asennetulla kameralla.
Yhdeltä viisaalta opin lukitsemaan oven avaimella aina uloslähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä avaimet?
Omakotitalo ja koodilukko/sormenjäljellä.
Miten sisään, jos naapurivaltio katkaisee sähkön. Vai aukeeko ovi silloin kaikille?
100€ maksoi arki-iltana. Oli kyllä yllätys, varsinkin kun opiskelija-asunnossa oli ilmainen ovenavaus. Kai niiden huoltoyhtiöiden jollain pitää rahastaa.
80 euroa arkena päivällä, 120 euroa yöllä ja viikonloppuna.
Arkena toimistoaikaan ei maksa mitään. Yllätti, kun ekan kerran lapsen kanssa lähdin ilman avaimia ja odotin kauheaa laskua.
Olen piilottanut avaimen ulos tuonne takapihalle muovirasiaan. Se maksaa 50 euroa oven avaus.
Olen ottanut tavaksi sulkea asunnon oven aina avaimella, vaikka se menee lukkoon pelkästään painamalla kiinni. Sillä tavalla voin olla varma, että minulla on avain mukana. Sitä paitsi ripustan aina ulos lähtiessäni ketjuun kiiinnitetyn vara-avaimen kaulaan. Jos käytössä oleva avain vaikkapa putoaisi oven luona lumeen enkä löytäisi sitä ilman taskulamppua (näin kävi kerran) tai avain vääntyisi niin ettei enää toimi (eräälle tutulle kävi näin) tai käsilaukku ryöstettäisiin, pääsisin vara-avaimella sisään. Tulisi kalliiksi avauttaa ovi huoltomiehellä, eikä minulla ole puhelinta mukana, kun käyn kaupungilla, joten en voisi edes soittaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kerran unohdin ryyppyreissun jälkeen, aikana jolloin ei ollut mobiilimaksamisia tms, soitin huoltoyhtiön päivystäjälle ja sanoin että tarvitsen sitten laskun niin maksan verkkopankissa, koska lompakkokin on kadonnut.
Huoltomies sanoi että "käteisellä 40€, laskulla 250€".
Kuullosti pettyneeltä kun sanoin että laskulla vaan, ei ole vaihtoehtoa.
Heppu tuli avaamaan oven, kysyi vielä että eikö tosiaan ole käteistä?
Sanoin ettei ole, laita lasku.
Voitko saada käteistä joltain tutulta?
Noh, hän ajoi mut sitten 5km päähän siskoni luo joka antoi käteistä.
Miten mä luulen, että tuo raha meni 100% hepun omaan kaljarahastoon 😃
🤣🤣 Just, äijä kyllä kusetti tuosta laskusta. Ja todellakin huoltotyypit ottaa ne rahat itselleen. Jos olisit kaikesta huolimatta vaatinut laskun olisit huomannut että se summa ei todellakaan olisi ollut 250€. 🤣
Toimiiko tämmöiset kaikissa maailmantilanteissa?