Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lähellä on lasten koti, jossa isä juo, äiti polttaa

Vierailija
24.03.2007 |

Katson aina säälien näitä lapsia, jotka tuossa torpassa joutuvat elämään. Siis puinen pieni sottainen tönö. Piha täynnä autonromuja... Ikkunoissa ei verhoja, ikkunat likaiset ja aamusta yöhön asti näkyy et tv on päällä. Tönö on tosi pieni, käsittää vain pienen keittökomeron, olkkarin ja 1 huoneen.

Säälittää niin nämä lapset kun isä ajelee kännissä ja heiluu humalassa kotona ja äiti vetää pulkassa rööki huulessa. Mietin usein näitä pieniä, minkälaiset valmiudet he saavat tuolta elämäänsä :`(

Ja en todellakaan kyylää, en vain voi välttyä näkemästä kun satun asumaan lähellä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään väitä että olisi hyväksi, mutta mieluummin tupakka kuin viina. Itse olen kasvanut alkoholisti perheessä jossa perheväkivalta oli päivittäistä, elämä oli helvettiä. Näen painajaisia lapsuudestani edelleenkin.

Lapsiraukat, tuli ihan itku.

Vierailija
2/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelen tekemään samoin.

Pahoillani olen, jos täällä on sellaisia ihmisiä olemassa mutta minä en antaisi lasten kärsiä jos niin tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä isä että äiti niin polttivat kuin joivatkin.

Kyllä niistä lapsista voi ihan hyviäkin kasvaa, mutta se ei tapahdu kivuttomasti.

Vierailija
4/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiako että äiti tupakoi?

Vai sen että isä juo?

Vai sen että asunto on pieni?

Vai sen että ikkunat verhottomat ja likaiset?

Vai sen että telkkari liikaa auki?

Vai sen että autonromuja pihalla?

Vierailija
5/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen takiako että äiti tupakoi?

Vai sen että isä juo?

Vai sen että asunto on pieni?

Vai sen että ikkunat verhottomat ja likaiset?

Vai sen että telkkari liikaa auki?

Vai sen että autonromuja pihalla?

...sä asunnossa niin mitä se jaksaa tehdä lasten eteen?

Siis en mä ymmärrä miksei lapselle voi tehdä ihanaa ympäristöä missä kasvaa. Kyllä siitä saattaa kärsiä, monesta noista saattaa kärsiä ilman että se näkyy.

Ja sanoinkin, että jos lapsi mielestäsi kärsii, en minä ole nähnyt tuota taloa tai käyttäytymistä.

Mutta jos isä on alkoholisti niin se ei taatusti tiedä hyvää kellekkään.

Sen sanon kokemuksen syvällä rintaäänenä, kahden alkoholistivanhemman aikuisena lapsena.

Vierailija
6/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

V... u teidän kanssanne!

Vierailija
7/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää, mutta kuinkahan moni perheen isä tai/ja äiti ryypiskelee kotona lasten aikana. Ja jotkut ihan jatkuvastikin. Itsekin tunnen monta tapausta. Eikä sisällä tupakointikaan ole laitonta, valitettavasti.

Vierailija
8/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavaäiti kävi naitattamassa itseään vieraille miehille ja omalla lapsellaan oli usein teini-ikäisiä tyttöjä hoitamassa lasta.

Lapsi lähti kuin leppäkeihäs toiseen, parempaan perheeseen pienestä vihjeestä.

Tosin ei minun vihjeestäni.

Vierailija
9/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hommattu vermeet ja vehkeet muksuille ja matkoillakin juostiin ja kuinkas sitte kävikään...

Vierailija
10/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkin on joskus kännissä, mut niin minäkin.

Silti lapset elävät hyvää elämää ja ovat onnellisia. Ollaan lisäksi vielä ihan akateeminen perhe. Tiedä sitten pahentaako vai parantaako se tilannetta...

Vierailija
11/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisi halunnut ihan mitä tahansa, mutta en vanhempien avioeroa. Se oli pahempaa kun mikään juominen, polttaminen, riiteleminen tai oikeastaan mikään.

Vierailija
12/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nää ruotsiin lähetetyt sotalapset? Lasten parasta yritettiin ajatella, mutta eikö nyt jo ole tullut selväksi, että omat vanhemmat on lapsen paras, vaikka olot olisivat pahat.

Vierailija
13/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos molemmat päihtyneinä ja muutenkin ilmoita, voihan ne käydä tarkistamassa tilanteen

Vierailija
15/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka puuttuu vanhempien humalatilaan?

Epäilen.

Vierailija
16/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä on humalatilan aste

Vierailija
17/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuis edelleen elinkautista.

Tuskin on kuitenkaan kovin yleistä tuomita ketään oikeudessa siitä, että on ollut humalassa lasten läsnäollessa. Vai mitä?

Vierailija
18/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAHAHAHAHA!

Vierailija
19/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi meitä alkoholistien lapsia on niin helkutisti liikkeellä. Minä ilmoitan joka tapauksesta nykyisin. Nimettönä vaan jos ei muuten ole pokkaa. Ajatelkaa lapsia ; (

Jos asuisin vielä kaupungin vuokra-asunnossa, niin olisin ihan taalasmaana ikkunassa kyttäämässä naapurien juoppoja ja eiku ilmoitusta

Vierailija
20/43 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumminkin järeämmät syyt, kuin yksi humalatila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän