Olenko ainoa täällä, jota ei voisi vähempää kiinnostaa ulkomaanmatkat?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut sen verran paljon eri paikoissa että en enää innostu. Oma koti, oma rauha, oma sänky.... niitä ei voita mikään. 😃 Ja tietenkin oma ihana mökki kaunissa suomalaisessa maisemassa. Raskaan vaativan työn Vastapainoksi ihan parasta vetäytyä vapaalla hiljaisuuteen. Kammotus olisi lähteä jonnekin mekkalaan ja reissuun rähjäänttmään lomalla.
Niin, muunlaisia paikkojahan ulkomailla ei ole ollenkaan!!
Eikun🤔
Mun mielestä yksi käsittämättömimmistä kommenteista matkailun vihaajilta on se, ettei halua mennä turistirysiin. Voihan sitä tehdä vaikka luontomatkailua, jos ei kaupunkikohteet kiinnosta.Ihan jo Pohjoismaissa Norjassa ja Islannissa on upeaa luontoa, eikä Alppien pienet vähemmän tunnetut kylät ole täynnä turisteja. Puhumattakaan vai
Tämä.
Vietän itse aikaa Italialaisessa kylässä jossa olemme ainoat siellä asuvat ulkkarit, pari tanskalaista perhettä lomailee vuosittain - ainoat "turistit". Joskus näkee hollantilaisen tai sveitsiläisen auton ajavan ohi.
Tuo menee vähän sykleittäin. Itsellänikin meni jossain vaiheessa varmaan 10 vuotta niin, että kävin ulkomailla ehkä kerran tai pari vuodessa, nyt huomasin juuri reissua varatessani, että olen oikeasti tänä vuonna tehnyt jo kolme ulkomaanmatkaa, ja kaksi lisää on varattuna. Ensi vuonna pitänee sitten pysytellä kotimaassa. Matkailu on mukavaa, ja uusia kohteita ilmestyy tarjontaan koko ajan, nytkin siis menossa Napoliin syksyllä, ja sit voi vaikka kuolla.
Suurin osa maailman ihmisistä ei ole koskaan matkustanut minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä etenkin tällä palstalla tuntuu pyörivän paljon porukkaa, jotka vihaavat ulkomaanmatkailua, mutta kyllä ainakin omassa tuttavapiirissä ja työpaikalla matkailu on erittäin suosittua. Kyllä ne matkailusta pitävätkin usein rasittuvat pakkaamisesta, eikä tuskin kukaan tykkää istua tuntikausia ahtaassa lentokoneessa, mutta silti uudet kokemukset ja rentoutuminen koetaan sen arvoisina. Suomessa on vielä se huono puoli, että sää on suuren osan vuodesta niin huono, mikä jo itsessään motivoi matkustamaan, jotta pääsee edes hetkesi pois viimasta ja räntäsateesta.
Minä en kyllä rasitu pakkaamisesta. 8 kg matkatavaroilla pärjää hyvin viikon ja ne saa kasaan noin viidessä minuutissa.
Itse en voisi elää ilman matkustelua.
Vuosi sitten kierrettiin kolmisen viikoa omalla autolla Eurooppaa, syksyllä pari viikkoa Kyproksella, talvella pari viikkoa Kanarialla.
Nyt lähdetään viikoksi Brittein saarille ja juuri ensi talveksi varasin kolme viikkoa kestävän reissun Karibialle.
Syksyn reissu tälle vuodelle on harkinnassa ja ensi kesää suunnitellaan myös jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä etenkin tällä palstalla tuntuu pyörivän paljon porukkaa, jotka vihaavat ulkomaanmatkailua, mutta kyllä ainakin omassa tuttavapiirissä ja työpaikalla matkailu on erittäin suosittua. Kyllä ne matkailusta pitävätkin usein rasittuvat pakkaamisesta, eikä tuskin kukaan tykkää istua tuntikausia ahtaassa lentokoneessa, mutta silti uudet kokemukset ja rentoutuminen koetaan sen arvoisina. Suomessa on vielä se huono puoli, että sää on suuren osan vuodesta niin huono, mikä jo itsessään motivoi matkustamaan, jotta pääsee edes hetkesi pois viimasta ja räntäsateesta.
Minä en kyllä rasitu pakkaamisesta. 8 kg matkatavaroilla pärjää hyvin viikon ja ne saa kasaan noin viidessä minuutissa.
Me tehdään jotain todella eri lailla, sillä mulla menee aina käsimatkatavaroiden pakkaamiseenkin useampi tunti. Pitää miettiä asut tarkasti sään mukaan, ettei tule liian kylmä tai kuuma, ja että vaatteet sopivat eri tilanteisiin ja ylipäätään mahtuvat siihen laukkuun. Lisäksi nestepakkaukset ovat aina oma haasteensa ja niiden täytyy olla oikean kokoisia, pakattuna niin, ettei mikään vuoda, ja määräkin on rajoitettu. Täytyy tarkistaa, että on sopivat adapterit, matkakirjat, laturit, lääkkeet, vitamiinit ja kaikki ne pienet, mutta niin tarpeelliset jutut, joita ei halua unohtaa. Yleensä tulostan tulostetut varalta myös kaikki lentoliput ja hotellivaraukset sun muut siltä varalta että puhelimesta loppuu akku.
Japanissa voi tehdä myös luontomatkailua jos ei kuluttaminen kiinnosta.