Olenko ainoa täällä, jota ei voisi vähempää kiinnostaa ulkomaanmatkat?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Matkailuautolla reissaaminen ulkomailla sekä kotimaassa on mukavaa. Ei tarvii hirveesti kärvistellä kuumuudessa, kun autossa on tehokas ilmastointi ja loma taittuu aivan omaan tahtiin. Lentokoneella tehtävä reissu on tosi raskas ja hermoja raastavaa.
Minulla tai mun miehellä ei hermot kestäisi Etelä-Euroopan pikkukujilla! Hyvä kun normiautolla selviää saati asuntoauton rohjolla tai vaunun kanssa. Ja majoittuminen jossain parkkiksella kun ei raaski mrnnä leirintäalueelle (mihin en myöskään halua) - ah miten ihanaa lomaa!!
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut sen verran paljon eri paikoissa että en enää innostu. Oma koti, oma rauha, oma sänky.... niitä ei voita mikään. 😃 Ja tietenkin oma ihana mökki kaunissa suomalaisessa maisemassa. Raskaan vaativan työn Vastapainoksi ihan parasta vetäytyä vapaalla hiljaisuuteen. Kammotus olisi lähteä jonnekin mekkalaan ja reissuun rähjäänttmään lomalla.
Niin, muunlaisia paikkojahan ulkomailla ei ole ollenkaan!!
Eikun🤔
Kiinnostaa tietää mikä on aapeen mielestä järkevää rahankäyttöä, jos (ulkomaan)matkailu on tuhlaamista?
Minä tahtoisin ainakin matkustella niin paljon enemmän.
Ulkomailla käytyä silmät ovat aina vähän enemmän avautuneet, erityisesti siihen mitä täällä Suomessa oikein tapahtuu. Kaiken maailman muovinkierrätykset ja kompostintarkastajat lävähtävät reissun jälkeen aina selkeämmin kasvoille, että kyllä meitä suomalaisia yritetään pitää tiukassa talutusnuorassa.
Matkaillaan myös kotimaassa, mutta kyllä paremmin viihtyy "ulkomaassa", erilaisessa ilmapiirissä. Enimmäkseen käydään ns. rantalomilla vaikkei rannalla ollakaan. On koettu interrailit ja autoturneet, kyllä lentomatkan nopeus voittaa sen vaivan mikä niissä turvatarkastuksissa ja odotuksissa menee.
Reissaan välillä lentäen, mutta koen sen siirtyminen takia hiukan työlääksi. Sen sijaan moottoripyörällä ja retkeilyautolla Euroopassa reissaaminen on tosi näppärää ja mutkatonta. Kahden päästä taas pyörällä Eurooppaan 6000km lenkki, jiiihaa!
Et oikeastaan. Kiinnostaisi kyllä matkustaminen, mutta en halua tukea diktatuuria, häiritä massaturismilla, mennä liian kuumaan paikkaan, mennä paikkaan missä eläimiä rääkätään ja ihmisoikeuksia poljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Et oikeastaan. Kiinnostaisi kyllä matkustaminen, mutta en halua tukea diktatuuria, häiritä massaturismilla, mennä liian kuumaan paikkaan, mennä paikkaan missä eläimiä rääkätään ja ihmisoikeuksia poljetaan.
Sitten sinun pitää mennä toisenlaisiin paikkoihin. Lähden vaikka patikoimaan Alpeille.
Itse matkustan ulkomaille hyvin harvoin. Mulle riittää, että pääsen joskus pois kodin arjesta. Sitä varten ei tarvitse lähteä ulkomailla, vaan saman asian ajaa vaikka viikonloppu toisella kaupungissa Suomessa tai telttailu luonnossa.
En ole kiinnostunut näkemään muita kulttuureita ja sen sellaista menemällä paikan päälle. Paremman ymmärryksen jonkin maan historiasta ja kulttuurista saan lukemalla asiaan liittyvän kirjan tai ehkä katsomalla hyvän dokumentin. Turistina en ole kokenut "maailman avartumista", mutta lukemalla olen.
Luontokokemus lienee ainoa asia, jossa oma kokemus voittaa lukemisen ja ruudun katsomisen. Luonto on tunnekokemuksena vaikuttavampi itse koettuna kuin luettuna tai kuvista/videolta katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Reissaan välillä lentäen, mutta koen sen siirtyminen takia hiukan työlääksi. Sen sijaan moottoripyörällä ja retkeilyautolla Euroopassa reissaaminen on tosi näppärää ja mutkatonta. Kahden päästä taas pyörällä Eurooppaan 6000km lenkki, jiiihaa!
Sama juttu, moottoripyörällä matkustaminen on parasta.
Paljon on tullut matkusteltua, mutta nyt kun on tullut ikää on alkanut pelottaa. Siis jos vaikka tulisi sairaskohtaus siellä huitsin nevadassa. Mieshän ei suostu pitkiäkään reissuja lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, moottoripyörällä matkustaminen on parasta.
Selkä ei enää kestä, ja siinä on aina se pukeminen, riisuminen, sääolosuhteet... jossain Kreikan saarilla skootterointi ja pienet maakuntamatkat kotimaassa riittää nykyään.
Et ole ainoa. Minulle riittää Haaparanta aivan hyvin ulkomaanmatkaksi. Tallinnassa olisi kiva käydä, mutta en tykkää matkustella kauempana.
Suomen ilmastoa ja kiskurihintoja on päästävä pakoon aina kun mahdollista. En käsitä miten joku kestää olla suomessa ympäri vuoden.
Mun mielestä etenkin tällä palstalla tuntuu pyörivän paljon porukkaa, jotka vihaavat ulkomaanmatkailua, mutta kyllä ainakin omassa tuttavapiirissä ja työpaikalla matkailu on erittäin suosittua. Kyllä ne matkailusta pitävätkin usein rasittuvat pakkaamisesta, eikä tuskin kukaan tykkää istua tuntikausia ahtaassa lentokoneessa, mutta silti uudet kokemukset ja rentoutuminen koetaan sen arvoisina. Suomessa on vielä se huono puoli, että sää on suuren osan vuodesta niin huono, mikä jo itsessään motivoi matkustamaan, jotta pääsee edes hetkesi pois viimasta ja räntäsateesta.
Miksi kivat kokemukset ja muistot olisivat rahan tuhlausta? Eikö se rahan tarkoitus olekin tehdä elämästä mieleistä ja se asia tekee onnelliseksi on se rahan hyvin käytetty?
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tullut matkusteltua, mutta nyt kun on tullut ikää on alkanut pelottaa. Siis jos vaikka tulisi sairaskohtaus siellä huitsin nevadassa. Mieshän ei suostu pitkiäkään reissuja lopettamaan.
Nyt kun 65v:nä olen useita kuukausia yksin reissussa tämä on alkanut mietityttämään itseäkin. Naapurit toki tarkistavat heti jos ei hetkeen näy pihalla mutta mutta jos on tien päällä tuntemattomassa paikassa. Mitäs sitten??
No, en anna vielä rajoittaa. Minulla on yli 80v ja 90v tuttuja jotka reissaavat yhä
Saatasko pieni kina aikaiseksi kuitenkin? eiks niin, vähän pikku kivaa ja kinaa suomalaisittain. No joko lähtee, hä tasku jo lämmin? onko mitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut sen verran paljon eri paikoissa että en enää innostu. Oma koti, oma rauha, oma sänky.... niitä ei voita mikään. 😃 Ja tietenkin oma ihana mökki kaunissa suomalaisessa maisemassa. Raskaan vaativan työn Vastapainoksi ihan parasta vetäytyä vapaalla hiljaisuuteen. Kammotus olisi lähteä jonnekin mekkalaan ja reissuun rähjäänttmään lomalla.
Niin, muunlaisia paikkojahan ulkomailla ei ole ollenkaan!!
Eikun🤔
Mun mielestä yksi käsittämättömimmistä kommenteista matkailun vihaajilta on se, ettei halua mennä turistirysiin. Voihan sitä tehdä vaikka luontomatkailua, jos ei kaupunkikohteet kiinnosta.Ihan jo Pohjoismaissa Norjassa ja Islannissa on upeaa luontoa, eikä Alppien pienet vähemmän tunnetut kylät ole täynnä turisteja. Puhumattakaan vaikkapa Borneon sademetsistä ja Grand Canyonissakin on aika lailla tilaa.s
Ei ainakaan Suomessa!
Etelän "mökillä" on kyllä kiva olla