Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella teistä on vakityö?

Vierailija
12.06.2025 |

Olemme akateemisesti koulutettuja, hyvältä alalta. Olemme mieheni kanssa tehneet pian 20 vuotta pätkää, vaikka sen pitäisi olla laitonta. Projektien verukkeella ketjutettu, välillä ilman työtä. Välillä ei moneen vuoteen lomia. Olemme syntyneet 1982 ja 1981.

Mietin kuinka monella ylipäätään on vakityö? 

Emme saa edes asuntolainaa, vaan maksamme perheasunnosta kovaa vuokraa Helsingissä. Omaisuus ei kartu.. Mietin, että onko ulkomaille muutto ainoa vaihtoehto kohentaa tilannetta.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kannattaa lähteä ulkomaille, ei suomeen kannata jäädä. Maa on jo ihan konkurssissa

Vierailija
82/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on ollut onnea siinä suhteessa että on saanut toistaiseksi voimassa olevia töitä, vuodesta 2007 kaksi eri työnantajaa. Toki ekassa paikassa tuli Yt-neuvottelut ja otin irtisanomispaketin ja suoritin opinnot loppuun. Sitten 2018 pääsin työharjoitteluun joka poiki vakituisen työsuhteen nykyisessä työssäni. Vaikka työ ei aiheuta murheita niin terveys kyllä. Kaikilla aina jotain stressattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olllut vakityössä 18 vuotta. 

n56, hki

Vierailija
84/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikinä ollu edes töissä, suoraan koulusta työttömäks

Vierailija
85/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuttiin 2006 ja vakityö ollut molemmilla vyodesta 2010. 

Vierailija
86/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se on?

-työtön 

Ei tuo kielioppi ainakaan auta työhakemusta kirjoittaessa.

Vierailija
87/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo 85 syntynyt hoitsu sairaalassa, minä 82 insinööri raksalla, molemmat töissä PK seudulla.

Viimeiseen 20 vuoteen minulla ollut 2 työnantajaa, vaimolla kolme. Vaimo ei ole ollut työttömänä koskaan, minä olin muutaman kuukauden 19 vuotiaana kun odotin tietoa sivarin aloitusajankohdasta niin en viitsinyt töitä hakea.

No kohta kun lennät sieltä raksalta pihalle, niin sitten saat oikein kunnolla olla työttömänä. Ala todellakaan ole nousussa vaan jatkaa syöksymistään. T. Raksainssi ja ansiosidonnaisten päivät loppuu ensi viikolla.

Vierailija
88/88 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v tuplamaisteri. Olen ollut vakitöissä vuodesta 1998. En ole ollut päivääkään työttömänä ja nyt eläkevirassa.