Kuinka monella teistä on vakityö?
Olemme akateemisesti koulutettuja, hyvältä alalta. Olemme mieheni kanssa tehneet pian 20 vuotta pätkää, vaikka sen pitäisi olla laitonta. Projektien verukkeella ketjutettu, välillä ilman työtä. Välillä ei moneen vuoteen lomia. Olemme syntyneet 1982 ja 1981.
Mietin kuinka monella ylipäätään on vakityö?
Emme saa edes asuntolainaa, vaan maksamme perheasunnosta kovaa vuokraa Helsingissä. Omaisuus ei kartu.. Mietin, että onko ulkomaille muutto ainoa vaihtoehto kohentaa tilannetta.
Kommentit (88)
Mu-mutta.. Kohtahan sadat tuhannet työpaikat vapautuu kun suuri ikäluokka jää eläkkeelle, malttakaa nyt hetki vielä pätkää ja matalaa riistopalkkaa!
Ps. Maksakaa eläkemaksut kuitenkin yläkanttiin!
Ei minulla. Olen maisteri, ollut 10 vuotta alalla töissä, suosittelijoita on useita kymmeniä. Silti ei vakituista paikkaa irtoa, ei vaikka olen muuttanut töiden perässä useamman kerran. Ei se minua nyt niin haittaa, kunhan töitä riittää ja palkka tulee tilille. On silti jotenkin alentavaa olla pätkätyöläinen yli 30-vuotiaana.
Ei tästä enää nousta. 20-30 vuotiailla hirveä työttömyys eikä helpotusta näköpiirissä. Työttömyys kiihtyy. Itsekin mietin lähtöä Ruotsiin.
Vaimo 85 syntynyt hoitsu sairaalassa, minä 82 insinööri raksalla, molemmat töissä PK seudulla.
Viimeiseen 20 vuoteen minulla ollut 2 työnantajaa, vaimolla kolme. Vaimo ei ole ollut työttömänä koskaan, minä olin muutaman kuukauden 19 vuotiaana kun odotin tietoa sivarin aloitusajankohdasta niin en viitsinyt töitä hakea.
Mulla on bain kolmevuotinen soppari. Vaihdoin vakityöstä tähän, riskihän se on mutta olis ollut henkinen itsemurha jäädä.
Minulla on. Tosin olen duunari enkä ole senjökkeen kun täytin 20 suostunut kirjoittamaan edes muita työsopimuksia kuin vakisopimuksia ja palkkaa en ole koskaan tyytynyt siihen mitä tarjotaan vaan olen aina vaatinut enemmän.
Se mitä työnantaja tarjoaa on aina pelkästään sen yrityksen palkkahaitarin pohjapalkka joka on neuvottelun lähtöpalkka.
Yksikään työnantaja ei vapaaehtoisesti maksa senttiäkään enempää kuin mikä on äärimmäinen minimi. Kannattaa hankkia taitoja että saat neuvottelu voimaa. Jos ei osaa mitään erityistä verrattuna kaikkiin muihin hakijoihin niin sitten on aikalailla pakko tyytyä siihen mitä tarjotaan
Meillä koko suku samassa virastossa. Muutimme sukunimemmekin Viranomaiseksi, koska olemme niin tärkeitä viranomaisia. Kysyttävää? T: Viranomaisten Sukuseura
Petteri tuo meille pian 100 000 uutta työpaikkaa! Ehkä jo ensi viikolla.
Mulla ei ole koskaan ollut vakityötä. Mulla on myös yliopistokoulutus. Tein oman alan töitä yrittäjänä vähän yli 10 vuotta. Siinä ohella tein opetustöitä, joista osa jatkuu edelleen (kansalaisopisto, joten se on erittäin osa-aikaista). Teini lisäksi duunarihommaa sivussa, lopulta tein sitä päätoimisesti, kun lopetin yrittäjänä tekemäni työn. Nyt mulla on tarkoituksena kouluttautua oppisopimuksella yhdelle alalle, mutta katsoo nyt, mitä siitäkään tulee. Tuota tehdään nollatuntisopimuksella, mutta saa nähdä, minkä verran töitä saan. Nyt teen kausityötä, joka on kokopäivätyö, mutta kesto on toukokuusta lokakuuhun.
Mihin niitä korkeakoulutettuja koulutetaan kun ei ole työtä..? Eikä niitä innovaatioita kortistossa synny kun ei ole päässyt päiväksikään oman alan töihin eikä oikeasti taitoja hankkimaan. Se koulutus itsessään ei tuo osaamista.
Olen 50-vuotias ja minulla on viides vakityöpaikka menossa. Vain ensimmäisessä työpaikassa minulla oli kaksi määräaikaista vuoden pätkää. Minulla on yliopisto- ja amk-tutkinto eri aloilta.
Jos ei jumalaut 20v aikana saa vakkari työtä niin vika on työntekijässä.
T. 15v aloittanut työt ja opiskellut ammatit 20 - 26v iässä ja ollut vakkari töissä siitä lähin last 12 years.
Näyttäkää kykynne ja yrittäkää.
Minulla on AMK ja korkeakoulututkinto. Yliopistotutkintoa vastaavassa työssä ja virassa olen ollut vuodesta 2012.
N45
Saman ikäinen maisteri, valmistuin v. 2006 ja v. 2008 sain vakituisen työn. Mies myös saman ikäinen, rakennusalalla (amk) vakituisena vuodesta 2006.
Ketä se on?
-työtön