Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö jo tekoälyä enemmän kuin googlea?

Vierailija
11.06.2025 |

Itse huomasin käyttäväni. Tosin googlekin käyttää tekoälyä.

Se kuitenkin on merkittävä kilpailija googlelle,

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly ei hae tietoa suoraan lähteistä, vaan muodostaa vastaukset koulutusdatan perusteella. Tekoälyn kielimalli muotoilee vastaukset generoimalla tekstiä eli ennustamalla todennäköisyyksiin perustuen seuraavia sanoja hyödyntäen sille opetettua dataa. Kielimallit ovat tässä niin hyviä, että vastaus voi kuulostaa täysin uskottavalta, vaikkei perustu mihinkään.

Koskee vain ilmaisversiota ettei muka hae lähteistä. ChatGPT:n maksullinen versio nimenomaan tekee suoraan nettihakuja. Sen takia ainakin näin koodaushommissa se onkin ainoa käyttökelpoinen, koska 2 vuotta vanhat vastaukset usein liittyy vanhentuneeseen tekniikkaan, esim. vanhaan versioon ohjelmointikielestä tai kirjastosta.

Ja aika pirun hienosti se tekoäly ratkaisee vaikeitakin ongelmia nykyään. Lisäksi osaa esim. suunnitella ruokavalioita, antaa viikkoruokalistoja ja kauppalistoja, tehdä referaa

Itse en koe kauppalistan tekoa tai syömisen suunnittelua kovin vaikeaksi.. on hyväksi aivoille keksiä itse asioita ja ajatella.

Vierailija
42/42 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mutta dumppasin chatgpt:n ja siirryin geminiin. Hallusinaatioiden määrä tippui murto-osaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi