Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset uhkaavat muuttavansa isänsä luo.

Vierailija
11.06.2025 |

Erosimme pari vuotta sitten ja alkaan olemaan aivan loppu.

Nyt vanhempi lapsi on aloittanut jankkaamaan, että hän haluaisi asua enemmän isänsä luona ja että muuttaa isänsä luo kun täyttää pian 12 ja nuorempi ei halua olla yksin minun kanssa. Mies on uudessa suhteessa ja elää jotain satulinna-romanssia heppa-hempukkansa kanssa. Ärsyttää kun lapset tulevat isänsä luota niin aina on ollut niiiin kivaa ku on kalastettu, ratsastettu, pyöräilty, uitu, käyty millon missäkin paikassa kylällä tai seikkailemassa. Nyt lasten isä kysyi jos saisi ensi vuonna viedä lapset kanarialle (sanoi, että ei ole puhunut lapsille mitään), mutta ärsyttää ajatus kun minä yritän vain selviytyä niin toinen elää 100% satuelämää ja on varaa olla ja mennä. Rahat riittäisivät paremmin jos asuisin lähempänä työpaikkaa, mutta lasten koulu on niin hyvä, etten halua sitä heiltä pilata. Muuttaisivat kuitenkin heti isänsä luo pysyvästi jos muuttaisin.

Silloin kun minulla meinaa olla tapahtumaa parisuhderintamalla niin se loppuu melkein nopeampaa kuin alkaa. Aina saa kuulla samaa "on niin rasittavaa kun pitää toisen lapset ottaa hoitoon tai ei olla valmiita sitoutumaan tai ei halua mitään yh-äitiä" tai sitten mies on muuten vaan yks lusmu joka pelaa tietokoneella. Piilojuoppokin on tullut koettua. Epätoivossa tuli tinderiäkin kokeiltua huonolla menestyksellä. Paikallisissakin minulle tuumataan, että "ei X varmaan tänään oo likentees jos mä täälä kerran pyörin" tai "Jaa X:llä lapset niin pääset vähä tuulettumaan". 

Olisi pitänyt olla onnellinen siihen mitä ennen oli, mutta olin jotenkin niin henkisesti sekaisin, että tälle tielle tuli lähettyä. Exä yritti väkisin ettei erottaisi, mutta mulla oli itsellä pää niin sekaisin, että en sitten ajatellutkaan asiaa.

Omat vanhempanikin totesi, että voisin laskea vaatimustasoa miehille. Oma isäni on exän kanssa vieläkin parhaat kaverit ja käy tämän tästä hänen luona kahvittelemassa ja lapsia katsomassa. Isä vielä murjaisi kerran, että kylläpä sun entinen mies piristyi kun sai uuden elämän. Missä mun elämä ja onnellisuus!

Onko muilla ollu samanlaista tuskaa?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuuko ap:n eksä ottamaan lapset luokseen sotkemaan romanssia? Sopiiko se uudelle rouvalle?

Useimmiten nämä panopiiat näyttelevät ja harjoittelevat ykkösvaimon lapsilla, kunnes saavat omia. Sitten alkaa päitä putoilemaan, kun naisen omat piltit kilpailevat ykkösvaimon pilttien kanssa :) Mutta tämähän ei ole ap:n ongelma. Anna vaan lasten mennä miehelle.

Vierailija
22/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea, mutta lapset päättävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset harvoin myöntävät katuvansa eroaan. Onhan se kuitenkin mahdollista, että elämä ei välttämättä parane eron jälkeen, vaikka monet niin uskottelevatkin. 

Itselläni on aina yksi eron käsittelyn vaihe, että aika kultaa hetkeksi muistoja, ja siinä miettii tekikö sittenkin virheen.

Vaan siitä vaiheesta kun pääsee eteenpäin, niin muistaa taas ne syyt, miksei halunnut jatkaa suhdetta. 

Vierailija
24/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hyvä asia, että lasten isä on heidän elämässään mukana ja kantaa vastuunsa heistä? Monet isukit jättävät kokonaan lapset äidin harteille kun eroavat.

Ap, voisit olla kiitollinen ex-miehellesi tästä, eikä vaan valittaa kokoajan turhasta. Lapsen parasta mies tässä ajattelee!

Vierailija
25/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei exä rahalla retostele lapsille. Uusi hempukka on ihana ja lapset on ihania. Ottaa vaan niin aivoon kuinka avuton itse olen yksikseni. Ja mitä yksi kommentti oli, että pitäisi puhua enemmän naisten surkeasta elämästä eron jälkeen. Niitä tarinoita vissiin riittäisi satamäärin. Ei tietty kaikilla, mutta minä ny oon tällä tiellä.

-ap

Vierailija
26/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin lapset saavat päättää ja jos halua etällä on ottaa lapset ja on tuota rahaakin sekä taloudellista vakautta niin sinne vain siirrätte ne lapset. Sossutkin voivat tehdä siirron ilman huoltajan suostumusta perusteena se että lapset haluavat muuttaa ja voivat nykyisessä kodissa siis huonosti. Sakea ilmapiiri on henkisesti liian rankkaa myöskin.

Koulussakin saattavat kysellä kotioloista sekä jaksamisesta kotona yms.

Vierailija
27/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei exä rahalla retostele lapsille. Uusi hempukka on ihana ja lapset on ihania. Ottaa vaan niin aivoon kuinka avuton itse olen yksikseni. Ja mitä yksi kommentti oli, että pitäisi puhua enemmän naisten surkeasta elämästä eron jälkeen. Niitä tarinoita vissiin riittäisi satamäärin. Ei tietty kaikilla, mutta minä ny oon tällä tiellä.

-ap

Olisikohan nyt kuitenkin parempi siirtää ne lapset sinne isän luokse asumaan pysyvästi? Osoitteenmuutos ja lastenvalvojalle sopimaan asuminen, huoltajuus, tapaaminen sekä elatusmaksu yhdessä. 

Vierailija
28/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

No mikset lähtisi kehittämään itseäsi? Missä kaikessa koet olevasi yksinäsi avuton?

Vierailija
29/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi muutti isällensä teininä. Ei paljon soittele. 

Vierailija
30/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin lapset saavat päättää ja jos halua etällä on ottaa lapset ja on tuota rahaakin sekä taloudellista vakautta niin sinne vain siirrätte ne lapset. Sossutkin voivat tehdä siirron ilman huoltajan suostumusta perusteena se että lapset haluavat muuttaa ja voivat nykyisessä kodissa siis huonosti. Sakea ilmapiiri on henkisesti liian rankkaa myöskin.

Koulussakin saattavat kysellä kotioloista sekä jaksamisesta kotona yms.

Jos lapset haluavat muuttaa ja isä haluaisi heidät kotiinsa asumaan eikä äiti ole yhteistyökykyinen niin isän voi ottaa lastensuojeluun yhteyttä jolloin kiireellinenkin siirto isälle voidaan tehdä ja tämän jälkeen isä voi lähteä käräjäoikeuden kautta riitauttamaan huoltajuuden ja anoa lapsia itselleen pysyvästi. Yleensä onnistuvat kun on omaisuutta sekä rahaa.

Vierailija
31/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lasten muuttaa isälleen ja keskity uuden miehen etsintään. Tee sitten vauva hänen kanssaan. 

Ei kukaan mies halua ap:n kaltaista naista, joka osaa uhriutua sekä nalkuttaa

Vierailija
32/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi muutti isällensä teininä. Ei paljon soittele. 

Sama juttu minullakin, eikä kyllä tosin haittaa lainkaan...

Vierailija
33/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan päästä lapsia muuttamaan isänsä luokse. Ketä sitten syyttäisit omista epäonnistumisistasi, itseäsikö?

Vierailija
34/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit hankkinut kunnon ammatin itsellesi, jotta ei tarvitse elää kädestä suuhun jatkuvasti.

Vierailija
35/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä sinkkumamman elämää :D

Vierailija
36/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset uhkaavat muuttaa.

Lapset kertoivat muuttavansa.

Kannattaa puhua sossuille.

Mistä nämä ajatukset ovat lapsille tulleet?

Jos eivät jaksa katsoa äitinsä murjottavaa naamaa kun isän luona on oikeata elämää tarjolla? 

Vierailija
37/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs erosit. Nyt on kannettava tästä seuraukset.

Vierailija
38/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna lasten muuttaa isälleen ja keskity uuden miehen etsintään. Tee sitten vauva hänen kanssaan. 

Ei kukaan mies halua ap:n kaltaista naista, joka osaa uhriutua sekä nalkuttaa

Ap vaikuttaa kyllä todella rasittavalta persoonalta. Ei jatkoon.

Vierailija
39/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle pisteet siitä, että vaikka hänestä pahalta tuntuukin, niin ei syytä exää ja exän uutta kumppania. Tämä on harvinaista. Tsemppiä sinulle ap. 

Vierailija
40/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä sinkkumamman elämää :D

Tätä voivat nyt palstamammat miettiä, ennen kuin eroavat pikkujutuista. Ei se elämä lapsen tai lasten kanssa niin kivaa loppupeleissä olekaan. Nainen jolla on lapsi tai lapsia, on parisuhdemarkkinoilla siellä pohjamudissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan