Eihän evoluutioteoria sulje pois sitä, etteikö jumala olisi voinut luoda kaikkea.
Jumala loi kaikki alkuaineet, laittoi ne paikoilleen ja loi ensimmäisen alkusolun josta kaikki lähti, ja ohjasi elämää eteenpäin. Ajattelin aikaisemmin niin, että Jumala loi kasvit ja eläimet niin että puff, ja tyhjästä ilmestyy kukat ja norsut. Tämä tuntui järjettömältä, kun yritin järkeillä asiaa noin. Nyt viimein ymmärsin, että luomiskertomus on totta, ja tieteellä voimme tutkia Jumalan luoman maailman ihmeellisyyksiä.
Kommentit (251)
Ei sulje minustakaan. Ei kyllä mitenkään myöskään vahvista, mutta ei myöskään poissulje. Tiede voi ihan hyvin olla myös uskovaiselle kiinnostava asia. Ja useimmille varmaan onkin, erikseen sitten vaikka tietynlaiset kreationistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on tosiasia: bakteereista on kehittynyt apinankaltainen ali-ihminen, josta on kehittynyt nykyihminen, joka kehittyy yli-ihmiseksi ja lopulta yli-ihminen kehittyy Jumalaksi.
Evoluutio todistaa Jumalan olemassaolon eksplisiittisesti. Jumala on kehityksen huippu ja päätepiste. Ja kyllähän maailmankaikkeudessa Jumalia riittää yllin kyllin.
Ei evoluutiolla ole päämäärää tai tavoitetta, se on sarja toisistaan riippumattomia geenimutaatioita.
Paitsi että geenimutaatiot menee heikompaan suuntaan.
Mutaatio on mutaatio. Jos mutaatiosta on etua suvunjatkamisessa, mutaatio jatkaa elämää ja on siis hyvä mutaatio. Olemme kaikki mutantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on tosiasia: bakteereista on kehittynyt apinankaltainen ali-ihminen, josta on kehittynyt nykyihminen, joka kehittyy yli-ihmiseksi ja lopulta yli-ihminen kehittyy Jumalaksi.
Evoluutio todistaa Jumalan olemassaolon eksplisiittisesti. Jumala on kehityksen huippu ja päätepiste. Ja kyllähän maailmankaikkeudessa Jumalia riittää yllin kyllin.
Ei evoluutiolla ole päämäärää tai tavoitetta, se on sarja toisistaan riippumattomia geenimutaatioita.
Eikä mene.
Erittäin kansallismielisen mielestä voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään oikea tiede ei ota mitään kantaa jumalan olemassaoloon tai olemattomuuteen.
Ei tietenkään kun olemattomia asioita ei ole järkeä tutkia. Ei lohikäärmeitäkään tutkita.
Mutta hirmuliskoja tutkitaan.
Ihan eri asia.
Se saattaa paljastua tulkintakysymykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mene.
Koko ajan miessukupuolikin rapistuu ja siitä katoaa geenejä, koska Y kromosoni on periaatteessa haittaohjelma ja virus ihmisen geeniperimässä, jonka tarkoitus on hyökätä X kromosonia vastaan ja heikentää sitä. Siihen se ei ole kuitenkaan pelkkänä mutaationa pystynyt ja sen sijaan se rapautuu itse tuottaen yhä häiriintyneempiä ja älyllisesti lahjattomampia miessukupuolen edustajia.
Koko evoluutio haiskahtaa Darwinin krapulapierulta.
>Evoluutiota ei luotu, kuten ei mitään muutakaan.
luonnonlait tuntuvat luovan oman järjestyksensä spontaanisti. Kyllä sitä luomista tapahtuu koko ajan vaikka ei uskoisikaan luomisilmiöihin. Luomisilmiö ei pahastu vaikka sitä ei noteeraisi.
Minä ajattelen niin että luomiskertomus on metafora, ja evoluutioteoria selittää maailmankaikkeuden synnyn tieteellisesti. Niiden ei tarvitse olla ristiriidassa keskenään, eivätkä minulle näin ollen olekaan. Luomiskertomus symboloi maailman syntyä. Kuusi päivää onkin kuusi miljardia vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän jumala ole kaikkea luonut, jos osa on kehittynyt evoluution myötä! Looginen mahdottomuus.
Sitä paitsi Raamtun mukaan jumala loi kaikki elämet lajinsa mukaan, mikä taas sulkee evoluution pois, mikäli Raamattua on uskominen. Itse en usko.
Jumala ei voi luoda kehittyviä asioita? Ollaanhan me ihmisetkin sellaisia. Ensin solut ja sitten aletaan kehittymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Onhan Jumalankin koko tarina Raamatussa evoluutiota. Ensin on ihan yksin, sitten luo ihmiset, joista ekaksi tykkää ja sitten vihaa ja sitten taas tykkää koska uhraaminen on kivaa ja kaikki ovat uhrattavissa, oma poika varsinkin.
Mutta Jumala on kuten Vauvan aloitus. Ensin ihan hyvä aie ja Paratiisin rauha, mutta parin kommentin päästä meneekin jo kaikki päin Helvettiä tai bittiTaivasta ;DDDDD
-winner-
Vedä hinuri vasuriin!
Juu meillä olikin jo aiheesta se ihan kiva "vapaaehtoinen homous" -keskustelu, joka meni sinne bittiTaivaaseen, koska Vauvamodemme evoluutioteoriat eivät siinä toteutuneet ;DDDDD
-winner-
Harvinainen toksinen case, miesvihan perustelu evoluutioteorialla. 😂
Vierailija kirjoitti:
>Evoluutiota ei luotu, kuten ei mitään muutakaan.
luonnonlait tuntuvat luovan oman järjestyksensä spontaanisti. Kyllä sitä luomista tapahtuu koko ajan vaikka ei uskoisikaan luomisilmiöihin. Luomisilmiö ei pahastu vaikka sitä ei noteeraisi.
Tarkoitan luomisella sitä, miksi se uskonnossa ymmärretään. Luonnonlait eivät siis nekään luo mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen niin että luomiskertomus on metafora, ja evoluutioteoria selittää maailmankaikkeuden synnyn tieteellisesti. Niiden ei tarvitse olla ristiriidassa keskenään, eivätkä minulle näin ollen olekaan. Luomiskertomus symboloi maailman syntyä. Kuusi päivää onkin kuusi miljardia vuotta.
Ei se päivä ainakaan maapallon pyörähdys ole.
Jos ymmärrän oikein niin evoluutioteoria on ihmisten järkeilemä teoria. On luotu olosuhteet ja edesauttettu laboratorion olosuhteissa bakteerien ym. kehittymistä. Eli on luotu ihmisten toimesta bakteereille ym. mahdollisuus. Lämpötila, valo, aineiden yhdistyminen jne ... Miksi ei Jumala korkealla älyllään ja tietotaidollaan ole voinut tehdä sitä jo aikojen alussa. Päivällä ei ole sama ajan määrite ihmisillä ja Jumalalla. Mieti sitä, jos ihminenkin tekee miksei Jumala, jolle mikään ei ole mahdotonta
>Evoluutio loi Jumalan aivan samaan tapaan kuin se loi ihmisen. Maailmankaikkeus sai alkunsa pisteestä, joka ei ollut missään, mutta oli silti kaikkialla, joka pamahti suuressa jysäyksessä kaikkeudeksi luonnonlakeja rikkoen, koska sillä oli satunnainen vapaa tahto.
eli Jumala oli alussa vapaa tahto ja hän loi maailman omaksi kuvakseen ja ihmisen katsomaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän jumala ole kaikkea luonut, jos osa on kehittynyt evoluution myötä! Looginen mahdottomuus.
Sitä paitsi Raamtun mukaan jumala loi kaikki elämet lajinsa mukaan, mikä taas sulkee evoluution pois, mikäli Raamattua on uskominen. Itse en usko.
Jumala ei voi luoda kehittyviä asioita? Ollaanhan me ihmisetkin sellaisia. Ensin solut ja sitten aletaan kehittymään
No siinä tapausessa Raamattu on palturia. Siellä nimenomaan todetaan, että jumala loi kasvit ja eläimet (sekä tietysti ihmisen) lajinsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Silloin kun raamatun kirjoittajat kopioivat vanhoja sumerilaisia tarinoita ei ihmiskunnalla vielä ollut käsitystä niistä miljardeista vuosista joita elämän kehittyminen maapallolla on vienyt.
joten ei, kuusi päivää ei kuvaa kuutta miljardia vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Harvinainen toksinen case, miesvihan perustelu evoluutioteorialla. 😂
Jumala prkl söi lapsen vanukkaat!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
No mikä merkitys tuollaisella metaforalla sitten on? Ei se ole satua kummempi.
Ihan eri asia.