Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44 eikä mulla ole juurikaan työhistoriaa. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
11.06.2025 |

Kysymykset tänne, kiitos.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. On mt-ongelma, autismi ja adhd. Nämä ovat olleet suurimmat esteet. 

Mulla sama setti ja oon ollut töissä jo parikymmentä vuotta. Mikä ei ole niin vastenmielistä kuin käyttää diagnooseja tekosyynä ettei voi tehdä asioita. Piiloudutko aina diagnoosien taakse kun pitäisi itse kantaa vastuu? 

Tämän vuoksi äänestän aina Kokoomusta.

Suomeen tarvittaisi myös eutanasia, jos kokoomus jää pysyväksi Suomessa.

Ei kovinkaan moni näe mielekkääksi jatkaa elämää kokoomuksen ja oikeiston alaisuudessa. Se ei ole silloin puolustamisen arvoinen maa. Mieluummin kuolema.

Miksi siis et kuolisi jo tänään. 

Pitäisi järjestää

Tästä olen samaa mieltä 

Vierailija
162/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet p*skaa elämää jäljellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ollenkaan tylsää olla työtön tai miten ihmisten painostus ei ole toiminut vuosikymmenien jälkeen?

Vierailija
164/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juurikaan kysyttävää.

Totean vain, että perässä tullaan. Olen 32 ja työhistoriaa on vain nuoruuden kesätyöt.

Tukien nostaminen ei nolota vaan nolottaa se rahamäärä, jonka veronmaksajat tuhlasivat minun kouluttamiseen työttömäksi maisteriksi.

Vierailija
165/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla koulutustaustaa?

On.

Ap

Sinulla on koulutus, olet selvästi fiksu ka riittävän terve töihin. Mikä ihan täsmällisesti estää työllistymisen? Ymmärrän että nyt on hankalaa, mutta jokunen vuosi sitten tilanne oli hyvin toinen.

En tiedä. Ihmisten kanssa on ainakin jotenkin vaikeaa aina enkä kestä yhtään sitä, että mua aletaan määräillä ja käskyttää.

Ap

Sullahan on selvästi joku neuroatypia, kaikki täsmää. Harmi ettei sitä ole löydetty aikaisemmin. Olisiko se liian myöhäistä vieläkään? 

ilaman että tuo piirre kehittyy, ainoa vaihtoehto olisi yritystoimi

En tiedä olisiko diagnoosista apua vai jopa haittaa. 

Ap

Mitä haittaa siitä voisi olla? Onko tarkoituksesi nyt sopeuttaa maailma sinuun vai sinut maailmaan?

Vierailija
166/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ollenkaan tylsää olla työtön tai miten ihmisten painostus ei ole toiminut vuosikymmenien jälkeen?

Ei se painostus saa ketää palkkaamaan sua

Vierailija
167/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt "MENE TÖIHIN" -kommentteja tällä palstalla?

Mitä mieltä olet?

Jos olet sinut sen kanssa että tulosi on pääosin yhteiskunnan tukia niin voin kuvitella että lapsesi on saanut paljon aikaa sinulta. Sitä ei voi rahassa mitata.

Vierailija
168/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole muistaakseni kertaakaan elämäni aikana ollut tylsää. Enkä ole kokenut mitään painostusta kenenkään suunnalta. Kuka mua jatkuvasti painostaisi?

Ap

Vierailija
169/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla koulutustaustaa?

On.

Ap

Sinulla on koulutus, olet selvästi fiksu ka riittävän terve töihin. Mikä ihan täsmällisesti estää työllistymisen? Ymmärrän että nyt on hankalaa, mutta jokunen vuosi sitten tilanne oli hyvin toinen.

En tiedä. Ihmisten kanssa on ainakin jotenkin vaikeaa aina enkä kestä yhtään sitä, että mua aletaan määräillä ja käskyttää.

Ap

Sullahan on selvästi joku neuroatypia, kaikki täsmää. Harmi ettei sitä ole löydetty aikaisemmin. Olisiko se liian myöhäistä vieläkään? 

ilaman että tuo

Mitä haittaa siitä voisi olla? Onko tarkoituksesi nyt sopeuttaa maailma sinuun vai sinut maailmaan?

Ainakin se haitta, että terveydenhuollossa kohdellaan eri tavalla ihmisiä, joilla on joku mt-diagnoosi tai vastaava, ja oireita laitetaan helposti näiden diagnoosien piikkiin.

Ap

Vierailija
170/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nähnyt "MENE TÖIHIN" -kommentteja tällä palstalla?

Mitä mieltä olet?

Jos olet sinut sen kanssa että tulosi on pääosin yhteiskunnan tukia niin voin kuvitella että lapsesi on saanut paljon aikaa sinulta. Sitä ei voi rahassa mitata.

Olen immuuni näille ja suurin osa noista kommenteista on pelkkää provoilua. Kaikki normaalit ihmiset tietävät, ettei töihin nykyään vaan mennä.

Ap

Vierailija
171/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t t u mikä luuseri..itsellä tuohon ikään jo kultakello työpaikasta saatuna..

Vierailija
172/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet p*skaa elämää jäljellä. 

Alle.

Noin 60v on sellainen että voi alkaa odottamaan kuolemaa lähiaikoina. Noin 20 v kohtuullista elämää tai 15v sellaista että elimistö ja aivot toimii. Kuusikymppisenä alkaa teeskentely ja rimpuilu. Nelikymppnen on jo yli puolet kakusta elänyt.

Vierailija
173/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ulkomaalaisia mansikoita tai vadelmia? Itse en ikinä.

Vierailija
174/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö ulkomaalaisia mansikoita tai vadelmia? Itse en ikinä.

Ulkomaisia mansikoita olen joskus ostanut, mutta ne eivät ole kovin hyviä. Vadelmia en.

Ap

Vierailija
175/175 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisiin töihin tähtäät ja voisitko kuvitella hakevasi johonkin koulutukseen?

Siisteihin sisätöihin ja mieluiten sellaisiin, joita voi tehdä edes osittain etänä. Työmatka ei myöskään saisi olla mahdottoman pitkä. Opiskeluun ei heru rahoitusta mistään, joten en edes kuvittele hakevani.

Ap

No ei susta tuollaisiin töihin ole. Nuoret korkeakoulutetut menee ohi ja lujaa. 😅 Tyydy sinä vaikka siivoamaan 9e/pv.

Tuollaisiin töihin? Noihin kriteereihin sopisi esim. Postimerkkien liimaaminen kirjekuoriin.

Kuka siitä työstä maksaa kenellekään? 

Se ei ollut nyt tässä point

VÄÄRIN! Se on juurikin tämän asian pointti! Jos osaisit ajatella suuremmassa mittakaavassa ymmärtäisit.