Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijän mukaan asuntomme on liian ahdas

Vierailija
11.06.2025 |

Asun kaksin 13 v pojan kanssa kaksiossa 50 neliötä. Pojalla oma huone, mun sänky olkkarissa jonne ei oikein  muuta mahdukaan,ei ole televisiota tms. Olen työtön ja muutimme tähän pojan lapsuudenkodista rivitalosta jossa asuimme kun jo kun olin vielä töissä.

Saamme tt tukea joten oli pakko muuttaa kun Helsingissä ei alle 895 kolmiota saa.

Kävis sos toimistossa kun haen täydentävää tukea lapsen leirimaksuun. Kävin juttelemassa ja asiakassuunnitelmaan kirjattiin liian ahdas asunto?

Mitä tämä tarkoittaa tulevaisuudessa? Ei ole varaa asua kolmiossa. Moni perhe asuu nykyään kaksiossa eikä kaikilla ole telkkaria.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä tässä. Jos sosiaalityöntekijä myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea se pitää perustella. Myöntämisrajat ovat kiristyneet ja niitä seurataan. Todennäköisesti on kirjannut ahtaan asunnon vain, jotta saa myönnettyä ap:lle sen leirimaksun. On se kumma, että kaikki pitää lukea kuin piru raamattua. 

Vierailija
42/43 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä tässä. Jos sosiaalityöntekijä myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea se pitää perustella. Myöntämisrajat ovat kiristyneet ja niitä seurataan. Todennäköisesti on kirjannut ahtaan asunnon vain, jotta saa myönnettyä ap:lle sen leirimaksun. On se kumma, että kaikki pitää lukea kuin piru raamattua. 

Kiitos vastauksesta. Sos tt on tosi mukava ja oli tosi kiva hänen kanssaan jutella tuntui että hän oli mun puolella asioissa ja halusi auttaa. Muutakin toki juteltiin mutta en halua tänne niitä avata. 

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio on just sopiva kahdelle hengelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi