Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?
Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken.
Kommentit (345)
No emmä tiiä, mitä se nyt olisi?
Meillä minun osuus on maksaa kaikki yhteiset laskut, vuokra, vesi, sähkö, netti, suoratoistopalvelut, vakuutukset ja suurin osa ruoka ym. ostoksista. Lisäksi auton hankinta ja käyttökulut, mutta se onkin kyllä enimmäkseen minun omassa käytössä, vaikka kyllä sillä myös kaikki yhteiset menot ajetaan. Kotitöistä hoidan tiskit, pyykit, lapsen ja koirien hoitoa silloin kun en ole töissä, ja tosiaan sen roskien viennin.
Vaimo huolehtii suurimmalta osin ruuanlaitosta, siivouksesta ja lapsen ja koirien hoidosta silloin kun olen töissä. Seksiä kun vielä oli, se oli minusta molemmille mieluisaa, mutta lieneekö sitten ollut vaimon mielestä vain antamista eikä molemmin puolin saamista.
Mitähän minun vielä pitäisi tehdä lisää? Ei ole tosiaan paljon täällä niitä perinteisiä miesten töitä, hankojen hakkuuta, lumen kolaamista sun muuta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat, että miehet tekevät heidän keksimiään töitä. Vaimoni on matkoilla, eikä meillä kuitenkaan ole epäsiistiä, kaikki o n tiptop ja ruokaa menee roskiin vain olematon määrä. Kauppalasku viikolta nyt 40€, ennen 200/viikko ja kuitenkin syömme itse valmistettua ruokaa joka päivä eli naiset tekevät äärettömän paljon turhaa työtä.
Etkö ole tehnyt metatöitä, siirrellyt tuikkukuppeja ja suunnitellut lasten kaverisynttäreitä ja luistinten teroitusta?
Ja käynyt lasten kanssa runouinnissa ja kasviskahvilassa?
SIKA!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä?
OECD:n tutkimuksen mukaan Suomessa työelämä on tasa-arvoisimpien joukossa, mutta kotitöissä naiset tekevät edelleen valtaosan. Tästä sekä miehet että naiset samaa mieltä, tosin miesten mielestä ero on vähän pienempi kuin naisten, mutta ero kuitenkin on kummankin mielestä olemassa. Suomalaisäidit ovat OECD-maiden stressaantuneimpia.
Vierailija kirjoitti:
... hankojen hakkuuta, lumen kolaamista sun muuta sellaista.
Eikä kun halkojen hakkuuta. Hankoja käytettiin ennen aikaan heinätöissä ihan tasavertaisesti koko perheen voimin.
Hyvin harvan miehen olen kuullut tästä valittavan, mutta yleensä se on liittynyt seksiin, treffeihin ja siihen, etteivät naiset ole aina kiinnostuneita niiden miesten harrastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä?
OECD:n tutkimuksen mukaan Suomessa työelämä on tasa-arvoisimpien joukossa, mutta kotitöissä naiset tekevät edelleen valtaosan. Tästä sekä miehet että naiset samaa mieltä, tosin miesten mielestä ero on vähän pienempi kuin naisten, mutta ero kuitenkin on kummankin mielestä olemassa. Suomalaisäidit ovat OECD-maiden stressaantuneimpia.
Niin, naiset ilmoittavat itse kuvittelmansa kotityön määrän, sisältäen pampaheinien ostamisen, asettelemisen ja siirtelyn nurkasta toiseen kotitöinä.
Pyykkiäkin pestään kymmeniä tunteja viikossa, kun pesuohjelmat on niin pitkoä
Vuoronperään antamista, ensin antaa nainen ja sitten antaa mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat, että miehet tekevät heidän keksimiään töitä. Vaimoni on matkoilla, eikä meillä kuitenkaan ole epäsiistiä, kaikki o n tiptop ja ruokaa menee roskiin vain olematon määrä. Kauppalasku viikolta nyt 40€, ennen 200/viikko ja kuitenkin syömme itse valmistettua ruokaa joka päivä eli naiset tekevät äärettömän paljon turhaa työtä.
Etkö ole tehnyt metatöitä, siirrellyt tuikkukuppeja ja suunnitellut lasten kaverisynttäreitä ja luistinten teroitusta?
Ja käynyt lasten kanssa runouinnissa ja kasviskahvilassa?
SIKA!!!!!!
Sika taisi vain tehdä yksinkertaiset hommat, eikä jäänyt suunnittelemaan sitä tekemistä.
Annan saan annan saan sisään ulos sisään ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naiset ilmoittavat itse kuvittelmansa kotityön määrän, sisältäen pampaheinien ostamisen, asettelemisen ja siirtelyn nurkasta toiseen kotitöinä.
Pyykkiäkin pestään kymmeniä tunteja viikossa, kun pesuohjelmat on niin pitko
Edelleen, myös miehet ovat olleet sitä mieltä että naiset tekevät valtaosan kotitöistä Suomessa.
En usko että kukaan pesee pyykkiä kymmeniä tunteja viikossa.
Ei suomalaisen naisen tarvitse alkaa parisuhteeseen jossa ei päästä yhteisymmärrykseen miten yhteistä arkea hoidetaan. "Moderneja" miehiä kyllä löytyy jos sellaista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että joka toinen kerta minä panen strap onilla.
N40
Onko tuo jotain salakieltä?
Kun muija sekoaa ja muuttuu hysteeriseksi, minä rauhoittelen ja halaan. Siitä se on ollut aina kiitollinen.
Tästä samasta aihepiiristä on jo toinenkin ketju.
Vastavuoroisuus parisuuhteessa tarkoittaa sitä, että parisuhde on jossain määrin transaktionaalista: nainen ei ole ansainnut yhtään mitään pelkällä olemisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa siivota kolme kertaa viikossa, kun miehelle sopii kerran viikossa siivoaminen (miehen ostaman) robotti-imurin autellessa pitkin viikkoa. Onko uhriuduttu taas ilman keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Sitä että joka toinen kerta minä panen strap onilla.
N40
"Puolustusministeri Antti Häkkänen (kok) jäi kiinni kuvapalvelu Instagramissa strap-on-sisällön tykkäämisestä.
Häkkäsen virallinen tili näkyi muille käyttäjille videossa, jossa vähäpukeinen nainen esittelee strap-onin valjaita." -IL
Ootko suhteessa Antin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tutkimusten ja mielipidekyselyjen ja täällä palstallakin usein kommenttien mukaan naiset NAUTTIVAT siivoamisesta. Se on asia jota he alkavat tehdä kun on tylsää/sadepäivä/vapaapäivä ym. Miksi miesten pitäisi viedä naisilta yksi heidän surullisen ja itkuisen elämänsä ainoita iloja?
5/5
Vanhojenpiikojen kotona on aina valtavan siistiä.
Koti pysyy siistinä ihan silleen, että ei sotke. Sitä ei miehet tunnu ymmärtävän.
Naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Miehet eivät ostele kotiin pölyäviä sisustustyynyjä sun muuta siivoustarvetta lisäävää ja siivousta haittaava roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvan miehen olen kuullut tästä valittavan, mutta yleensä se on liittynyt seksiin, treffeihin ja siihen, etteivät naiset ole aina kiinnostuneita niiden miesten harrastuksista.
Niinnojoo, miesten harrastuksista, tai siis miehen ehdottamista tekemisistä naiset eivät ole kiinnostuneita, kun ne ovat "miehen harrastuksia" eli miestä kiinnostavia asioita. Mutta toisaalta miesten pitää olla innolla mukana kaikessa mitä nainen ehdottaa. Ja sitten nainen valittaa kun hänen pitää aina keksiä kaikki yhteiset tekemiset.
En oikeasti tiedä. En ole koskaan ollut parisuhteessa, ja hoidan itse omat asiani: syön itse tekemääni terveellistä kotiruokaa, maksan asuntolainani itse ja asuntoni on putipuhdas. Vastavuoroisuus on minulle vieras konsepti, koska teen kaiken itse.