Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?

Vierailija
11.06.2025 |

Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken. 

Kommentit (345)

Vierailija
221/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy niitä isoisiä komppaamaan näitä vikisijöitä, ettei elareita tarvitse pyytää miehen OMISTA lapsista. Vain huvi eli se tapaaminen käy. Vuosikymmenien jälkeen valitetaan kuinka exä ei tehnyt tarpeeksi kotitöitä. Katkeruus on syvä eikä ymmärretä elämään kuuluvan myös vastuuta ja että elämää pitäisi jatkaakin. Miksiköhän näitä miehiä petetään jopa toistuvasti?

Ap tuntuu olevan itse mummo jolle raha kannettiin pöytään niinkuin ennen tehtiin. Miehet olivat ennen eläke-ikää jo sairaseläkkeellä koska niin loppuun rääkätty töissä. Perinteinen naisen kommentti mies ei tehnyt koskaan mitään...

Vierailija
222/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käsitän sen niin että nainen edes joskus huomioisi miestä, sellaista yksilöä en ole vielä tavannut. 

Siksi olenkin tyytyväinen sinkkuna. Naiset eivät edes yritä.

M32

Vastavuoroisuus on yksipuolista? Niin arvattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käsitän sen niin että nainen edes joskus huomioisi miestä, sellaista yksilöä en ole vielä tavannut. 

M32

Naisten tehtävä ei ole viihdyttää ja miellyttää jokaikistä miestä. En yhtään ihmettele,  että olet sinkku.

Vierailija
224/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy niitä isoisiä komppaamaan näitä vikisijöitä, ettei elareita tarvitse pyytää miehen OMISTA lapsista. Vain huvi eli se tapaaminen käy. Vuosikymmenien jälkeen valitetaan kuinka exä ei tehnyt tarpeeksi kotitöitä. Katkeruus on syvä eikä ymmärretä elämään kuuluvan myös vastuuta ja että elämää pitäisi jatkaakin. Miksiköhän näitä miehiä petetään jopa toistuvasti?

Ap tuntuu olevan itse mummo jolle raha kannettiin pöytään niinkuin ennen tehtiin. Miehet olivat ennen eläke-ikää jo sairaseläkkeellä koska niin loppuun rääkätty töissä. Perinteinen naisen kommentti mies ei tehnyt koskaan mitään...

Ap on siis 1930-luvulla syntynyt amerikkalainen nainen. Ihmeen hyvin hän osaa suomea ja jaksaa vielä kirjoitella ysikymppisenä.

Vierailija
225/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Sain kerran ruuan valmiiksi ja huusin miehelle "syömään". Mies tuli keittiöön ja sanoi tyrmistyneenä, että eihän täällä ole edes pöytää katettu. Sanoin, että kai sinä itse osaat ottaa lautasen kaapista. Sen jälkeen olen vain ilmoittanut, että ruoka on valmis.

Mies sanoi pari päivää sitten, että onpas lattialla roskia, pitäisi imuroida. Ei ole vielä tapahtunut. Luultavasti hän tarkoitti, että minun pitää imuroida, mutta en nyt ymmärtänyt vihjettä.

Et ole vielä selvästi ymmärtänyt kuka on mies talossa ja kenen tulee pitää paikat puhtaana. No ehkä ymmärrät paremmin kun kuulet saman suoraan anopin suusta, miten likaista täällä onkaan.

Anoppi on hyvä ja siivoaa, jos sotku häiritsee.

Vierailija
226/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Kyllähän se on paljon tuohon suuntaan mennyt. Isäni kantoi ruoan pöytään, ei kertaakaan siivonnut, eikä hoitanut meitä lapsia. Itse olen käynyt töissä aina, aina kun olen tullut kotiin ovat olleet pienet lapset odottamassa hoitoa, on saanut alkaa vaipanvaihtoon, on saanut käydä kaupassa, on ollut ruoan laittoa, siivoamista, pyykinpesua ja viikkaamista. Niitä ei koskaan tehnyt isäni. Ei koskaan. Miten naiset ovat joutuneet muuttumaan viimeisen 30 vuoden aikana? Eivät mitenkään. Iskäx3

Vierailija
227/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnenpa itseni moderniksi kun olen 36-vuotiaana naisena tehnyt kaikkea tuota - pyytänyt useamman kertaa miehen treffeille, kehunut komeaksi ja laittanut tekstiviestejä.

Fun fact: yksikään mies ei ole vastannut minun tekemääni treffipyyntöön myöntävästi. Sen jälkeen lakkasin pyytämästä. Modernit naiset on ajatuksena kiva mutta käytännössä opin että ainakaan oman ikäluokkani miehet eivät ole siihen valmiita :D 

Omat parisuhteeni ovatkin edenneet aina sen kautta että mies on pyytänyt minua treffeille. 

Autistimiehelle tämänkin voi tehdä väärin ja seurauksena on suuri pitkäaikainen loukkaantuminen. Ehkä hyväkin niin, koska vielä kauheampaa voisi olla luvassa. Fyysisen koskemattomuuden loukkaamisia ja muuta rajattomuutta. 

Vierailija
228/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten työt ja miesten työt ovat yhä olemassa. Ne ovat niitä asioita, joita kumpikaan ei tee yksin asuessaan tai tekee äärimmäisen harvoin. Naiset vaan tuovat näitä töitä mukanaan parisuhteeseen paljon enemmän kuin miehet. Ei me yleensä edes nähdä niitä asioita, jotka ärsyttävät teitä suuresti ja vaativat välitöntä huomiota ja toimenpiteitä! Tule kanssani soffalle täs on mukavaa.

Vierailija
229/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"

Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?

Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Samaa mieltä!

En ymmärrä miten arjen kodinhoito on niin aikaaviepää. Astianesukoneeseen sopivat astiat ja

Ja pyykkikone kerää pyykit, lajittelee ne, ja pesee oike. Sen jälkeen kuivattaa ne, viikkaa, ja vie kaappeihin? Air fryer käy kaupassa, ja laittaa ruuan itsenäisesti valmiiksi.

Tuon sitä edellisen kommentoija on mies, joka ei tajua ja näe, että miten paljon kaikkea kotityötä on olemassa. Tähän en edes laske sitä metatyötä. 

Vierailija
230/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Kyllähän se on paljon tuohon suuntaan mennyt. Isäni kantoi ruoan pöytään, ei kertaakaan siivonnut, eikä hoitanut meitä lapsia. Itse olen käynyt töissä aina, aina kun olen tullut kotiin ovat olleet pienet lapset odottamassa hoitoa, on saanut alkaa vaipanvaihtoon, on saanut käydä kaupassa, on ollut ruoan laittoa, siivoamista, pyykinpesua ja viikkaamista. Niitä ei koskaan tehnyt isäni. Ei koskaan. Miten naiset ovat joutuneet muuttumaan viimeisen 30 vuoden aikana? Eivät mitenkään. Iskäx3

Niin, isäsi oli mulk**u, nykyisin naiset eivät suostu ilmaisiksi piioiksi. 

Vierailija
231/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi tekee noita samoja hommia, mutta et huomaa sitä.

Vierailija
232/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kyllä edelleenkin, jopa nuoremmissa sukupolvissa, naiset tekevät enemmän kotitöitä, kuin miehet, vanhemmista sukupolvista puhumattakaan. Itse en aio enää parisuhteeseen ryhtyä. Olen 57-vuotias, ja en ala ketään ukkoa enää passaamaan. 

Ei taida miesvihaajamuumiolla olla kyllä suurta kysyntää 😂

ei siivoa mieslapsen jälkiä = miesvihaaja? ok

Mee töihi

Vierailija
233/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten työt ja miesten työt ovat yhä olemassa. Ne ovat niitä asioita, joita kumpikaan ei tee yksin asuessaan tai tekee äärimmäisen harvoin. Naiset vaan tuovat näitä töitä mukanaan parisuhteeseen paljon enemmän kuin miehet. Ei me yleensä edes nähdä niitä asioita, jotka ärsyttävät teitä suuresti ja vaativat välitöntä huomiota ja toimenpiteitä! Tule kanssani soffalle täs on mukavaa.

Ja annetaan lian ja pskan kerääntyä kotiin??? Oletko koskaan siivonnut tälläistä kämppää viiden vuoden päästä? Minä olen. Siihen tarvitaan ammattisiivooja ja ammattivälinert ja iso kasa rahaa.

Vierailija
234/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai sinäkö sen sallisit, että anoppi penkoo teillä kaapeista luutut ja imurit ja tekee sen mihin poikansa muija ei kykene, ehkä laittaa tämän lempiruokaakin? Saa poikaparka edes joskus hyvää ruokaa.

Vierailija
235/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sinäkö sen sallisit, että anoppi penkoo teillä kaapeista luutut ja imurit ja tekee sen mihin poikansa muija ei kykene, ehkä laittaa tämän lempiruokaakin? Saa poikaparka edes joskus hyvää ruokaa.

Anoppi voisi kasvattamansa vätyksen viedä mennessään. Eihän tuollaiset poika parat ole mitään aviomiesmateriaalia. Hyi fan!

Vierailija
236/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annetaan lian ja pskan kerääntyä kotiin??? Oletko koskaan siivonnut tälläistä kämppää viiden vuoden päästä? Minä olen. Siihen tarvitaan ammattisiivooja ja ammattivälinert ja iso kasa rahaa.

Höpö höpö pikku nöpö. 

Vierailija
237/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Naisten tehtävä ei ole viihdyttää ja miellyttää jokaikistä miestä. En yhtään ihmettele,  että olet sinkku.

Enhän minä sellaista ole väittänytkään, mutta vedä ihmeessä mutkat suoriksi. 

Kuka mies edes katsoisi tuollaista naista? Vaikuttaa aika epätoivoiselta. 

Saman tekstin voi kääntää toisinpäin ja se pitäisi edelleen paikkansa. Ei tuo homma sukupuolta katso.

Vierailija
238/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi voi tuoda siivousvälineet tullessaan. Oman poikansa sotkuja siivotessa anoppi voi miettiä, mikä meni kasvatuksessa pieleen, kun poika ei osaa mitään, ei siivota eikä kokata.

Vierailija
239/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi voi tuoda siivousvälineet tullessaan. Oman poikansa sotkuja siivotessa anoppi voi miettiä, mikä meni kasvatuksessa pieleen, kun poika ei osaa mitään, ei siivota eikä kokata.

Eikä kuunnellut äitiä mitä miniään tulee. Hah olisi pitänyt. No ensi kerralla sitten varmaan kuuntelee mitä sanotaan.

Vierailija
240/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää naiset yksin saatte tehdä kaikki samat hommat ja sitten vielä ne mitättömät asiat, jotka miehet yleensä hoitavat. Keinohedelmää kehiin, ei siinä miestä tarvita mihinkään. Voimaantukaa ja lopettakaa ruikutus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme